اخبارفناوری و تکنولوژی

کمپانی آبر و برنامه تاکسی هوایی

در کنار کار بر روی ناوگانی از خودروهای خودران برای حرکت بر روی جاده ها،کمپانی آلبر بدنبال ایجاد سرویس حمل و نقل در آسمان است.این کمپانی حمل و نقل یک طرح کل 98 صفحه ای منتشرکرده است که در مورد نوعی از هواپیمای عمود پرواز به نام VTOL برای کاهش ترافیک در شهرهای شلوغ توضیح داده شده است.

این کمپانی بنا ندارد که خودش این هواپیما را بسازد. بلکه امید دارد برای ساخت این هواپیما از کمپانی های خودروسازی، دولتمردان، سهامداران و مسوولان مقررات کمک بگیرد. آلبر عقیده دارد در آینده حمل و نقل هوایی از حمل و نقل زمینی مقرون به صرفه تر خواهد بود.

بنا به تخمین کمپانی، رفتن از سان فرانسیسکو به مرکز شهر سان خوزه 129 دلار با VTOL هزینه خواهد داشت.همین مسافت با آلبرایکس 111 دلار هزینه خواهد داشت. VTOL مسافرت را سریعتر خواهد کرد و کمپانی انتظار دارد که این مسافرت حدود 15 دقیقه طول خواهد کشید در حالیکه با آلبرایکس 40 دقیقه طول خواهد کشید.

آلبر اولین کمپانی نیست که بر روی تاکسی پرنده کار می کند. در آگوست کمپانی ایرباس برنامه ایرباس شهری را معرفی کرد که امکان جابجایی به مکان مورد نظر را با استفاده از هواپیما امکان پذیر می سازد. آلبر میداند که برنامه آلبرالویت یک هدف جاه طلبانه است. اما امید دارد که در ده سال آینده سیستم حمل و نقل جدیدی را پیاده سازی کند.

2 دیدگاه

  1. اگر یه روزی کسی بخواد این پروژه رو عملی کنه اون کسی نیست جز ایلان ماسک جاه طلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا