اخباراخبار داخلی

پراید و تیبا همچنان در برزخ!

کوئید خودروی ارزان قیمت رنو است که این شرکت هم‌اکنون در هند و برزیل آن‌ را تولید می‌کند. قیمت این خودرو در هند ۴۵۰۰ یورو و در برزیل ۶۰۰۰ هزار یورو است. کوئید در چند سال اخیر گزینه اصلی رنو برای در اختیار گرفتن بازار خودروهای ارزان قیمت ایران بوده است.

ضعف خودروسازان ایرانی در تولید خودروهای ارزان و البته با کیفیت در سطوح قیمتی کمتر از ۳۰ و ۲۵ میلیون تومان موجب شده که هم ایران خودرو و هم سایپا مشتاق و به دنبال در اختیار گرفتن تولید این خودرو در ایران باشند.

ایران خودرو می‌خواهد با تولید کوئید وارد بازار خودروهای با قیمت کمتر از ۳۰ میلیون تومان شود و سایپا نیز می‌خواهد با تولید این خودرو از تبدیل شدن آن به رقیب پراید جلوگیری کرده و کوئید را نیز به سبد خودروهای ارزان قیمت خود اضافه کند.

هم‌اکنون در سطح قیمتی کمتر از ۳۰ میلیون تومان تنها دو خودروی پراید و تیبا در ایران تولید می‌شود و به گفته نماینده رنو در ایران، کوئید در صورت تولید در ایران قیمتی در حدود ۳۰ میلیون تومان (بسته به‌ آپشن‌های آن کمی کمتر و کمی بیشتر) خواهد داشت.

در این شرایط تنها ابهام باقی مانده در مورد کوئید، چگونگی و محل تولید این خودرو در ایران است که در این زمینه نیز اخیرا نماینده رنو اظهار کرده مذاکراتی در این زمینه با ایران خودرو در جریان است. پیمان کارگر صراحتا گفته که نظر شخصی وی “تولید کوئید در ایران خودرو است”.

بنابراین در صورت تحقق این موضوع و تولید کوئید در ایران خودرو، عرصه بر سایپا برای ادامه تولید و فروش دو خودروی پراید و تیبا به‌ویژه تیبا (با توجه به نزدیک بودن قیمت تیبا با کوئید) تنگ خواهد شد. با توجه به ظاهر به‌روز و مناسب کوئید در مقایسه با پراید و تیبا مطمئنا با تولید این خودرو بخشی از مشتریان پراید و تیبا جذب این خودروی فرانسوی خواهند شد.

البته پیش از این کوئید درگیر حاشیه‌ای در رابطه با کیفیت این خودرو شده بود. موسسه گلوبال ان کپ چندی پیش در گزارشی اعلام کرد تست سه نمونه خودروی کوئید نشان دهنده پایین بودن کیفیت و ایمنی این خودرو است به‌گونه‌ای که کوئید در تست‌ها نتوانسته حتی یک ستاره از پنج ستاره ایمنی را کسب کند.

طبق اعلام گلوبال ان کپ، کوئید در تست تصادف حتی نتوانسته یک ستاره از پنج ستاره کیفی را کسب کند. البته در پاسخ به این گزارش نماینده رنو در ایران اظهار کرد که کوئیدی که برای تولید در ایران انتخاب شده متفاوت از کوئید تولیدی در هند بوده و در تست تصادف سه ستاره کیفی را کسب خواهد کرد/ایسنا

16 دیدگاه

  1. یه جوری میگید کوئید ستاره نگرفته انگاری پراید و تیبا آخر امنیتن
    البته بعیده مسئولین محترم از سود پراید و تیبا دست بکشن و بخوان کوئید که نسبت به قیمتی که تخمین زدن یک ماشین به روز و با کیفیته رو جایگزین کنن

  2. من شخصا تیبا رو به کوئید ترجیح میدم موتوری خیلی قوی تره. وگرنه کیفیت هیچ کدوم ندارند. الان یکسال و نیم تیبا 2 دارم به هیچ وجه حاضر نیستم با کوئید 800 سی سی عوض کنم ضمن اینکه 4 تومن گرونتره کوئید و در عین حال ضعیفتر. تازه الان گفتن 31 تومن قیمت کوئید که 100% مثل ال 90 به بالای 35 میرسه

  3. این کوید رسید ب خرخرمون هر وقت ثبت نام کردن خبرمون بده هر روز احتمال واما اگر درباره این ماشین !!!!

  4. دلمون خوش بود رنو مستقل تولید می‌کنه و وارد رقابت می‌شه، ولی مثل اینکه از این خبرا نیست‌.
    با این شرایط ایران‌خودرو تولید کنه بهتره، چون رقیبی براش نداره که بخواد قیمت عجیبی روش بذاره، و محدوده‌ی قیمتی ۲۷-۳۳ هم برا ماشینایی که داره مشکلی پیش نمیاره به‌خاطر کلاس متفاوتشون، هر چند که کم‌کم راه رو برا کنار گذاشتن ۴۰۵ و سمند باز می‌کنه. ولی قرار بود بود زیر ۲۵ میلیون عرضه بشه، لعنت بهشون، و به امید نابودیشون.

  5. خیلی ماشین گروهی ، یک ماشین تو رنج قیمتی زیر ده تومن تولید کنید درآمد ما فقیر ها را هم در نظر بگیرید ( یک پی کی سوار )

  6. کوئید یک خودرو بسیار ارزان طراحی شده برای کشورهای فقیر مثل هندوستانه . موتور 3 سیلندر 800 سی سی وبا بی ستاره بودن ایمنی جهانی تنها مزیت ان طراحی جدید اونه که تقریبا زیباست تازه اگر ساخت داخلی اون شروع بشه قطعات اون اکثرا هندی خواهد بود . پس حداقل تیبا با موتور قویتر چنانچه طراحی ظاهری اونو مدرن کنند مطمئنا در دراز مدت برنده خواهد بود . پس یه یا علی مردونه از طرف سایپا احتیاج داره

    1. منم تیبا دارم خیلی راضیم واقعا ماشین خولیه با اینکه قطعات چینی هم توش کار بردن

  7. لیاقتتون‌همون‌تیبا‌البته‌این‌همون‌سرنوشت‌ال۹۰‌میشه‌بالای‌۳۵‌البته‌اگه‌۳۰‌تومن‌بدن‌خوب‌فروش‌میکنه‌ولی‌اگه‌بالای۳۵‌بدن‌ال۹۰یا‌ساندرو‌یا‌لیفان‌ایکس۵۰‌بخریم‌از‌این‌بهتره‌

  8. یه ماشین با این ابعاد باید موتوری در حدواندازه تیبا داشته باشه وزن 850 کیلویی پراید رو موتور 1300 سی سی جابه جا میکنه وزن 1000 کیلویی تیبا رو موتور 1500 سی سی وزن 1100 کیلویی پژو رو موتور 1700 سی سی سمند سورن با وزن 1200 کیلویی موتورش 1750 سی سی هست
    100% این ماشین هم مثل سمند se و آر دی بعد چندسال کار کردن لش میشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا