خودرو الکتریکی EQ مرسدس بنز سال 2020 از راه می رسد

شنبه ۸ آبان ۱۳۹۵

خودرو الکتریکی EQ مرسدس بنز سال 2020 از راه می رسد

شرکت مرسدس بنز قصد داشته تولید اتومبیل های الکتریکی خود را در برمن آغاز کند. این شرکت اولین محصول الکتریکی خود را با EQ شاسی بلند جدید شروع می کند که اتومبیلی پیشرفته و هوشمند محسوب می شود. البته باید نسخه تولیدی آن را در پایان دهه مشاهده کنیم و در حال حاضر خبری از آن نخواهید بود. کمپانی موردبحث تا سال 2025 بیش از 10 مدل اتومبیل الکتریکی راه اندازی می کند که در کارخانه مختلف مرسدس به تولید می رسند.

به نظر می رسد مرسدس می خواهد برای کاهش هزینه ها ابتدا از برمن جهت تولید اتومبیل الکتریکی خود آغاز کند. استراتژی مرسدس بنز برای خودروهای آینده CASE نام داشته که مخفف Connected, Autonomous, Shared & Services and Electric Drive یا همان ارتباط،خودران، به اشتراک گذاری و الکتریکی است. نتیجه چنین هدفی به گفته Dieter Zetsche مدیرعامل وقت مرسدس بنز، عرضه اتومبیل های الکتریکی پاک و هوشمند است. به نظر می رسد تا سال 2025 بیش از 15 تا 25 درصد فروش مرسدس بنز به اتومبیل الکتریکی اختصاص پیدا کند.

این شامل فروش محصولات چین کمپانی نیز خواهد شد. کارخانه برمن مرسدس بنز در حال حاضر به ایجاد وسایل نقلیه با موتور احتراق داخلی می پردازد که از جمله می توان به نسخه هیبریدی C کلاس و GLC کلاس اشاره داشت. در کنار خودرو EQ، این کارخانه به تولید خودرو پیل سوختی هیدروژنی  GLC F بپردازد. این مدل در سال 2017 روانه بازار خواهد و باتری لیتیوم یونی EQ نیز در کارخانه کامنتس این شرکت به تولید می رسد. البته تولید باتری خودرو EQ از سال 2018 شروع خواهد شد تا برای عرضه مدل نهایی در سال 2020 باتری ها آماده باشند.


بدون دیدگاه