سارمات S28 روسیه،موشکی که می تواند ایالت تگزاس را با خاک یکسان کند

شنبه ۸ آبان ۱۳۹۵ | 8 نظر

سارمات S28 روسیه،موشکی که می تواند ایالت تگزاس را با خاک یکسان کند

روسیه زرادخانه هسته ای خود را مجهز به موشک جدید بالستیک قاره پیما کرده است. این موشک قاره پیما، برد زیاد و توانایی تخریب مهیبی دارد و مشخصا برای عبور از سیستم های دفاعی ضد موشک طراحی و ساخته شده است. توانایی عبور از قطبها را دارد و یک موشک می تواند تمامی ایالت تگزاس آمریکا را با خاک یکسان کند. این موشک سارمات RS-28 نام دارد و در طبقه یندی ناتو ساتن Satan 2 نامیده می شود.

ولادمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در مورد اینکه شرایط کشورش را چگونه می بیند کاملا صریح است. روسیه توسط نیروهای ناتو محاصره شده است. پوتین اظهار می دارد: اوه، نه این تسلیحات تنها برای دفاع از اروپا در برابر ایران نیست. او عقیده دارد توانایی های هسته ای روسیه توسط سیاستهای خارجی خصمانه آمریکا تهدید می شود. او ادامه می دهد: چطور شما نمی فهمید؟ او با لحنی نصیحت گرانه به گروهی از روزنامه نگاران می گوید: جهان به سمت برگشت ناپذیری کشیده می شود.

پوتین می گوید: از اصلی ترین برخوردها در چند دهه گذشته به دلیل وجود تعادل ژئواستراتژیک اجتناب شد. من نمی دانم این تعادل چگونه از بین می رود. چیزی که من می دانم این است که ما نیاز خواهیم داشت که از خودمان دفاع کنیم و حتی می دانم که آنها چگونه این را به عنوان “تجاوز روسی” مطرح خواهند کرد. اما این تنها واکنش ما به کنشهای شماست. روشن نیست که من می بایستی ایمنی مردم خودم را گارانتی کنم؟

روسیه اولین عکسها از موشک جدید بالستیک قاره پیمای خود را که سارمات RS-28 نام دارد منتشر کرد. این موشک توانایی های خارق العاده ای دارد که به خوبی شایستگی نام ساتن 2  را دارد که ناتو به آن داده است.

RS-28 با وزنی بیش از 100 تن دارای برد فوق العاده 10000 کیلومتر است. این موشک توانایی پرواز از روی قطبهای شمال و جنوب را دارد. به همین دلیل توانایی حمله به دشمن از جهت های غافلگیر کننده را دارا است. سرعت این موشک بیشتر از 24500 کیلومتر در ساعت است که بیش از 7 برابر سرعت پرنده سیاه SR-71 است.

سارمات توانایی حمل 10 تن را دارد که به آن اجازه حمل 10 سرجنگی سنگین یا تعداد زیادی موشک ضد موشک را می دهد. موشکهای ضد موشک برای رهگیری موشکهای دشمن می باشد که برای هدف گیری موشک سارمات شلیک شده است. به نوشته مجله اسپوتنیک چاپ روسیه، سارمات توانایی حمل سلاح هسته ای برای نابودی کامل زمینی به اندازه ایالت تگزاس آمریکا یا کشور فرانسه را دارد.

Satan 2 مشخصا برای عبور از سیستم دفاع موشکی آمریکا طراحی شده است و بنا به اظهار رسمی مقامات روسی، توسعه این موشک پاسخ مستقیمی به سیستم Prompt Global Strike آمریکا است که به آمریکا این امکان را می دهد هر نقطه ای از کره زمین را در عرض یک ساعت با موشک غیر هسته هدف قرار دهد.

قرارداد پروژه RS-28 بین مقامات روسی و دفتر Makeyev Rocket Design  در سال 2011 امضا شد. در ابتدا انتظار می رقت این موشک در سال 2020 آماده شود. اما زمان تحویل موشک به سال 2018 تغییر کرد و بعضی منابع روسی می گویند که انتظار می رود تا سال 2021 این موشک در تمام خاک روسیه مستقر شود.

بسیاری از ما جوانتر از آن هستیم که زندگی در عصر جنگ سرد را به خاطر بیاوریم. زمانی که رقابت هسته ای بین شوروی و آمریکا به نقطه بحرانی رسیده بود و به نظر می رسید که به مرز پایان جهان نزدیک شده ایم.

در پشت نمایش متظاهرانه انتخابات 2016 آمریکا، دو ابرقدرت هسته ای جهان برای رقابت واقعی در نقاط حساس ژئوپولتیکی آماده می شوند. سوریه حساس ترین نقطه است.

امید واریم که این رقابت هسته ای عصر جدید به جنگ و استفاده از موشکهای هسته ای منجر نشود .


8 دیدگاه

  1. Sorna | اسفند 12, 1396 | لینک نظر

    درضمن کسانی که سلاحهای کشتار جمعی میسازند منفورین تاریخند وتابشریت هست مورد لعن ودشنام انسانها خواهند بود مرگ برهمه دیکتاتورهای گذشته وحال که همیشه هلاک خواهند شد ودرور بررهبران ازادیخواه ومردم دوست که نام ویادشان جاودانه خواهد ماند( مانند کورش کبیر)

  2. Sorna | اسفند 12, 1396 | لینک نظر

    آخه نمیدونم این چه تفکراست بین بعضیا این روسیه بی همه چیز نبود مگه میلیارد دلارپول ما روگرفت اخرش هم نیروگاه تعهد کرده رابه بهانه تحریم نساخت پولو هم بالا کشید اما همین امریکا چند میلیارد یورو دردوره اوباما به ایران داد مگه همین روسیه بی همه چیز که ازخوک هم کثیف ترن توجنگ جهانی دوم ایران بی طرف وتسخیر نگرد وان همه تجاوز وجنایت نکردبعد یه سری ادم بدون تحقیق وتاریخ خواندن ازاین خوکای کثیف حمایت میکنند روسیه وپوتین تاجایی سود کلان نباشه به خودشون رحم نمیکنند چه رسد به دیگران درضمن اگرجنگی بشود مطمن باشید امریکا روسیه را به خاک یکسان میکند پوتین یه خوک کثیف دیکتاتوره کی جرات داره اونجا حرف بزنه اما توامریکا مردم روبروی کاخ سفید پلاکارد ماریس جمهور بی اخلاق نمیخوام ومیزنند برید اول تواینترنت وتاریخ مطالعه کنید بعد قضاوت

  3. nima | آبان 10, 1395 | لینک نظر

    آره.حتما آمريكا هم نشسته كه روسيه از اونور بياد بياد بزنه به ايالتش رو با خاك يكسان كنه!!!!كارتوني فكر ميكنيد!!!!

  4. pony car | آبان 9, 1395 | لینک نظر

    روسیه یک کشور دیکتاتوری که حکومتش تنها بین پوتین و مدودوف عوض میشه زنده باد امریکا و رویای امریکایی که همه حتی یک زن یا سیاه پوست می تونند شخص اولش باشند تنها رویای امریکایی که می تونه ایندهای بهتر برای مردم دنیا به ارمغان بیاره

  5. پیام سبحانی | آبان 9, 1395 | لینک نظر

    ای افرین ای درد بر تو روسیه پوزک امریکا و متحدانشو به خاک بمان درود بر تو پوتین از امریکا بی وژدانتر تو دیگه نخواهد بود

  6. سعید | آبان 9, 1395 | لینک نظر

    این خبر چه ربطی به خودرو داشت الان؟؟؟

  7. محمد رضا | آبان 8, 1395 | لینک نظر

    درود به روسیه که کل دنیا هم بر علیه اش باشن بازم در برابر زور و قولدری آمریکا و ناتو کم نمیاره.واقعا آفرین به شرف آقای پوتین.