سپر صورتی مرسدس بنز،حفاظت از گوش رانندگان

یکشنبه ۹ آبان ۱۳۹۵

سپر صورتی مرسدس بنز،حفاظت از گوش رانندگان

مرسدس بنز بدنبال کاهش آسیبهای شنوایی توسط ایجاد صدای بلند در تصادفات رانندگی است. تصمیم دارد این کار را بوسیله ایجاد صدای صورتی از طریق استریو در زمان تصادف انجام دهد.

مرسدس بنز کارهای زیادی در زمینه افزایش ایمنی خودرو از زمان تاسیس این کمپانی انجام داده است. در 1978 مرسدس بنز کلاس اس اولین سیستم ABS را برای خودروهای دو دیفرانسیل پیشنهاد داد. در سال 1987 به همراه بی ام دبلیو و تویوتا سیستم کنترل کشش را در خودروهای تولیدی خود قرار داد.

در سال 2013 این کمپانی سیستم پیشگیری ایمن خود را معرفی کرد. این سیستم با توجه به اندازه گیریها زمانی که تشخیص می دهد تصادف خودرو اجتناب ناپذیر است فعال می شود. کمربندهای ایمنی را تنظیم می کند، پنجره ها و سان روف بسته می شوند، صندلیها باد میشوند تا در وضعیت مناسب قرار گیرند و در بعضی موارد صندلیها قبل از تصادف مقداری به وسط خودرو رانده می شوند.

و در سال 2016 این کمپانی ثابت می کند که مهندسانش واقعا درباره همه چیز فکر می کنند. یک سیستم برای حفظ گوشهای شما از صدای بلند و ناگهانی حاصل از تصادف طراحی کرده اند.

 

مرسدس بنز این کار را با فعال کردن یک واکنش در بدن انجام داده اند که واکنش اکوستیک یا واکنش استیپدیوس شناخته می شود. یک ماهیچه غیر ارادی که در گوش میانی جای گرفته و انرژی لرزشهایی که به قسمت حلزونی وارد می شود را تعدیل می کند.

با انقباض ماهیچه اتیپدیوس، استخوان رکابی در گوش میانی کشیده می شود و در نتیجه ارتباط بین پرده گوش و گوش داخلی کاهش می یابد. بنابراین مقداری از صداهایی که به پرده گوش رسیده اند به گوش میانی انتقال نمی یابند.

در حال عادی این عمی یک دهم ثانیه به طول می انجامد در نتیجه گوش شما را در مقابل صداهای ناگهانی و بلند محافظت نمی کند.

معمولا این واکنش توسط صداهای بلند فعال می شود. اما محققان دیافته اند که ایجاد بیشتر از یک تن می تواند این واکنش را با صدای کم فعال کند.

مهندسان مرسدس بنز تصمیم گرفتند که با پخش صدای صورتی که ترکیبی از همه تونهای موجود است بوسیله سیستم استریو خودرو، یک ثانیه قبل از تصادف این واکنش را در 80 دسیبل فعال کنند. 80 دسیبل صدای آزار دهنده ای برای انسان نیست، اما برای فعال کردن واکنش آکوستیک پیش از تصادف کافی است.

در تصادف های خودرویی از دست دادن شنوایی اتفاق نمی افتد اما این راه ارزان و خوبی است برای کاهش صدمات ناشی از تصادف.

این سیستم پیشگیری ایمن امسال در خودروهای کلاس E نصب خواهند شد و در سالهای آتی بر روی سیستم پیشگیری ایمن تمامی مدلها اضافه خواهد شد.


بدون دیدگاه