نگاه

مردم از خودروسازان ناراضی هستند

رييس سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران (ايدرو) با اشاره به اين‌که جامعه از عملکرد خودروسازي راضي نيست گفت:‌ وقتي به فضاي مجازي مراجعه مي‌کنيم و سايت‌ها را چک مي‌کنيم متوجه مي‌شويم بعضا تا 90 درصد از مردم موافق تعطيلي صنعت خودروسازي هستند که اين واقعا جاي تاسف دارد.

به گزارش ايسنا، غلامرضا شافعي ديروز در مراسم توديع و معارفه مديران عامل قديم و جديد ايران خودرو گفت: يکي ازنمايندگان مجلس به من گفته که هر مصوبه‌اي در مجلس که عليه صنعت خودروسازي باشد به راحتي راي مي‌آورد در حالي که مصوبات حمايت از صنعت خودروسازي چنين وضعي ندارند.

وي با انتقاد از اظهارات رييس جمهوري سابق درباره قيمت گذاري خودرو عنوان کرد: رييس جمهوري سابق خودش درجريان قيمت گذاري خودرو قرار داشت و بعد ناگهان آمد و گفت پرايد کيلويي چند که اين اظهارنظر درباره قيمت خودرو درست نبود.

معاون وزير صنعت، معدن و تجارت با بيان اين‌که واردات خودرو را کار بدي نمي‌دانم گفت:‌ اتفاقا بايد واردات خودرو انجام شود تا سطح توقع مردم بالا رود. مردم ما نبايد به خودروهايي مانند پيکان و خودروهاي فعلي راضي شوند. بالا رفتن سطح توقع آنها باعث افزايش رقابت پذيري و کيفيت محصولات داخلي مي‌شود. شافعي با بيان اين‌که در چند ماه گذشته موضع گيري‌هاي شديدي عليه صنعت خودروسازي در رسانه‌ها شد گفت: با وجود رشد توليد در سال‌هاي گذشته اما مردم همچنان از عملکرد صنعت خودروسازي و کيفيت خودروهاي فعلي ناراضي هستند که بايد اين موضوع را ريشه يابي کنيم. وي با انتقاد از اختصاص نيافتن تسهيلات مصوب دولت به خودروسازان گفت: وقتي کنگره آمريکا و رييس جمهوري اين کشور به صورت ويژه صنعت خودروسازي ايران را تحريم مي‌کنند ما نيز بايد نسبت به اين صنعت نگاه ويژه‌اي داشته باشيم.

معاون وزير صنعت و تجارت افزود: ايران خودرو در حال حاضر 3800 ميليارد تومان وام بانکي دارد که ارزش سود و بهره اين وام بالغ بر هزار ميليارد تومان مي‌شود که اگر آن را روي محصولات توليدي ايران خودرو سرشکن کنيم چيزي درحدود 2.5 ميليون تومان به ازاي هر خودرو مي‌شود که مصرف کننده بايد اين پول را بپردازد. وي با تاکيد بر اين‌که سهامداران بايد به ايران خودرو کمک کنند گفت:‌ نبايد هر اتفاقي که مي‌افتد روي سر صنعت خودروسازي بزنيم.

او با اشاره به اين‌که دليل سانحه اخير تصادف دو اتوبوس صرفا نقص فني اتوبوس نبوده است گفت: لاستيک از نوع گودير (GOOD YEAR) بوده که البته معلوم نيست اين لاستيک واقعا خارجي هم بوده يا نه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا