انتقاد متفاوت وزیر صنعت از خودروسازان!

چهارشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۵ | 1 نظر

انتقاد متفاوت وزیر صنعت از خودروسازان!

برخلاف انتقادهای پیشین وزیر صنعت، معدن و تجارت از خودروسازان داخلی که بیشتر معطوف به کیفیت پایین برخی خودروهای داخلی بود این بار نعمت‌زاده از ضعف خودروسازان در صادرات انتقاد کرد.

به گزارش ایسنا، جدیدترین جلسه شورای سیاست‌گذاری خودرو پنجشنبه هفته گذشته به ریاست وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار شد.

در این جلسه محمدرضا نعمت‌زاده با اشاره به میزان صادرات دو خودروساز بزرگ داخلی در سال جاری این میزان را راضی کننده ندانست و از این شرکت‌ها خواست برای افزایش صادرات تلاش کنند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در این زمینه به خودروسازان داخلی توصیه کرد در صورت نیاز از مشاوران خارجی استفاده کنند تا بتوانند میزان صادرات را افزایش دهند.

تاکیدات نعمت‌زاده بر تلاش خودروسازان برای افزایش صادرات در حالی است که بازارهای صادراتی خودروهای داخلی با توجه به سطح کیفی این محصولات چندان گسترده نبوده و محدود به چند کشور خاص است.

البته در قراردادهای جدید خودرویی که در شرایط پسا برجام منعقد شده تاکید شده که حداقل ۳۰ درصد از خودروهای جدید تولیدی در کشور باید صادر شود.

کارشناسان معتقدند خودروهای جدیدی که در آینده تولید خواهند شد از سطح تکنولوژی مناسب و به‌روزی برخوردار بوده و پتانسیل صادراتی بیشتری نسبت به خودروهای فعلی در حال تولید خواهند داشت.


1 دیدگاه

  1. آرش | آبان 12, 1395 | لینک نظر

    مستر آلزایمر عزیز، به جز مردم کشورهای جنگ زده ای مانند عراق و سوریه، جای دیگری را به یاد می آورید خودرو ایرانی سوار شوند؟!!