پیروزی دیگری برای BMW در DTM 2013

دوشنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۲ | 1 نظر

پیروزی دیگری برای BMW در DTM 2013

آگوستو فازفوس راننده برزیلی تیم بی ام و با پیروزی در مسابقه اوشرسلبن، دومین پیروزی امسال خود را در حالی بدست آورد که نتیایج درخشان چندین مسابقه اخیرش را تکرار و برای سومین مرتبه متوالی بر روی سکوی قهرمانی قرار گرفت تا تنها ترین رقیب مایک روکنفلر برای کسب عنوان قهرمانی امسال باشد.

17

مسابقه امروز در حالی آغاز شد که قبل از آن برونو اسپنگلر، صاحب پل پوزیشن که در مرحله سوم کوالیفاین به دلیل استفاده از تایری که می بایست در مرحله چهارم کوالیفین از آن استفاده می کرد، با پنج رده پنالتی مسابقه را از جایگاه ششم آغاز می کرد.این موضوع باعث شد که جیمی گرین مسابقه را از جایگاه نخست آغاز کند.

10

فارفوس که از رده دوم مسابقه را آغاز می کرد در استارت توانست، از جیمی گرین سبقت بگیرد و پیشتاز مسابقه شود. برونو اسپنگلر نیز در استارت توانست خود را از رده ششم به رده چهارم و پشت، روکنفلر برساند.او اندکی بعد، و در همان دور توانست از رقیبش سبقت بگیرد و خود را در جایگاه سوم قرار دهد.

11

پس از آن، فارفوس کم کم فاصله اش با جیمی گرین را افزایش داد و در حالی که که از استراتژی مختلفی نسبت روکنفلر استفاده می کرد توانست به آسانی و با فاصله زیاد زودتر از او 400 مین مسابقه تاریخ DTM را به پایان برساند.

روکنفلر با اختلاف 6.298 ثانیه پشت سر او قرار گرفت.او که در دور 4 زودتر از دیگر رانندگان به منظور تعویض تایر ،وارد پیت شده بود نسبت به راننده های جلویی استراتژی متفاوتی داشت و به لطف همین استراتژی توانست پس از دومین استاپ گرین، جلوتر از او، هم تیمی اش در آئودی قرار گیرد و در حالی که تا آخر مسابقه رقابت نزدیکی با او داشت در نهایت با فاصله ناچیز 0.614 ثانیه ای جلو تر از او در رده دوم مسابقه را به پایان ببرد.گرین با کسب مقام سوم، بهترین نتیجه اش پس از انتقال به تیم آئودی در ابتدای امسال را کسب کرد

13

پشت سر او فلیپه البوکورکو و تیمو شیدر دو آئودی سوار دیگر قرار گرفتند تا آئودی نتیجه ای مناسب را در این مسابقه کسب کند و خودرا به بی ام و در جدول رده بندی نزدیک تر کند

گری پفت با کسب مقام ششم، بهترین نتیجه را برای تیم مرسدس در 100 مین مسابقه DTM خود رقم زد.او که به همراه دنیل جونکادلا قبل از کوالیفاین و به دلیل استفاده از تایرهایی که در مرحله تمرینی مربوط به خودروهایشان نبود 5 رده پنالتی دریافت کرده بود در رده 12 ام مسابقه را آغاز می کرد و درنهایت با 6 پله صعود توانست در رده یازدهم مسابقه را به پایان ببرد.

12

پشت سر او ماتیاس اکستروم، میگوئل مولینا، آدرین تامبی و ادواردو مورتارا، 4 راننده دیگر تیم آئودی قرار گرفتند و لیست 10 نفر برتر این مسابقه را پر و آخرین امتیازات این مسابقه را از آن خود کردند

15.

کریستین ویاتورس با قرار گرفتن در رده 18 ام به همراه رابرت ویکنز و برنو اسپنگلر که به دلیل تصادف کاپوت اتومبیلش از جا کنده شده بود از این مسابقه امتیازی کسب نکردند. در طرف دیگر روکنفلر با کسب این نتیجه، فاصله اش با آنها را 18 امتیاز دیگر بیشتر کرد، تا هر سه آنها از کورس قهرمانی باز بمانند تا تنها رقیب او، آگوستو فارفوسی باشد که 33 امتیاز از صدر جدول فاصله دارد.

14

روکنفلر شانس زیادی دارد در مسابقه بعدی که در تارخ 29 سپتامبر در هلند برگزار می شود اولین عنوان قهرمانی اش در این مسابقات را جشن بگیرد.

16

به نقل از تهران الف


1 دیدگاه

  1. ZIPCO | شهریور 26, 1392 | لینک نظر

    ب ام و شانس بیاره بتونه از مقام برترش در مقابل ائودی دفاع کنه