اثرات لغو تحریم صنعت خودرو بر خودروسازان

دوشنبه ۱ مهر ۱۳۹۲

اثرات لغو تحریم صنعت خودرو بر خودروسازان

یک کارشناس صنعت خودرو با محتمل دانستن رفع قریب‌الوقوع تحریم صنعت خودرو، اثرات این موضوع بر فعالیت شرکت‌های خودروسازی را بیان کرد.

شهرام آزادی – عضو هیات علمی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی – در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: شرایط فعلی نشان می‌دهد که مذاکرات در روزهای آینده مثبت بوده و دو طرف خواستار تعامل با یکدیگر هستند.وی با بیان این‌که پروسه برطرف شدن تحریم از آخرین تحریم‌های وضع شده آغاز خواهد شد، خاطرنشان کرد: تحریم صنعت خودرو نیز جزو جدیدترین تحریم‌ها بوده و به همین دلیل در صدر فهرست تحریم‌های برطرف شده قرار خواهد داشت.

عضو هیات علمی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی ادامه داد: در صورت رفع تحریم صنعت خودرو اثرات مثبت آن در کاهش هزینه‌های تولید و افزایش کیفیت خودروهای داخلی از چند ماه آینده نمایان خواهد شد.وی افزود:‌ فرآیند سفارش‌گذاری و خرید قطعات فرآیندی پنج، شش ماه است بنابراین با رفع تحریم صنعت خودرو، هزینه‌های تامین قطعات داخلی و خارجی کاهش یافته و کیفیت این قطعات نیز افزایش می‌یابد.

این کارشناس صنعت خودرو تصریح کرد: این موضوع بر قیمت خودروهای داخلی نیز تاثیر خواهد داشت به‌گونه‌ای که با کاهش هزینه‌های تولید، قیمت فروش خودروها نیز کاهش خواهد یافت.


بدون دیدگاه