قیمت خودرو افت کرد

جمعه ۵ مهر ۱۳۹۲

قیمت خودرو افت کرد

کارشناسان معتقدند: مشتریان به دلیل آنکه منتظر اتفاقات بهتری در آینده هستند، فعلا تمایلی به خرید و فروش خودرو ندارند، چون می‌دانند اگر رخدادهای خوب سیاسی ادامه یابد، ارزانی بیشتری میهمان بازارهای داخلی به خصوص خودرو خواهد شد.

در واقع آنچه که هم‌‌اکنون سبب شده قیمت‌ها در بازار سکه و ارز و خودرو افت کند، بروز نشانه‌های مثبت در بهبود روابط ایران و غرب است. آنها بر این باورند که در حال حاضر «سیاست» سکان بازارهای ایران را در دست گرفته و آنها را هدایت می‌کند.

در حال حاضر نیز با توجه به اظهارات مثبت باراک اوباما رییس‌جمهور ایالات‌متحده آمریکا در مورد روابط با ایران و سیگنال‌های مثبتی که ایرانی‌ها به طرف آمریکایی داده‌اند، به نظر می‌رسد بازرهای داخلی بیشتر و بیشتر عقب‌نشینی کرده و قیمت‌ها باز هم افت کنند.

تندر ارزان شد

حالا به بازار برویم و ببینیم اوضاع و احوال قیمت‌ها در این هفته به چه شکل بوده است. به گفته فعالان بازار، تندر ايران خودرو با توجه به افت قیمت ۵۰۰ هزار تومانی اش، ۳۴ ميليون تومان به فروش مي‌رسد، اما تندر پارس خودرو ثبات قیمت داشته و هم‌اکنون ۳۵ ميليون و ۵۰۰ هزار تومان به فروش مي‌رود. تندر مدل E۱ هم ۳۲ ميليون تومان قیمت دارد که این موضوع از عقب‌نشینی ۸۰۰ هزار تومانی این خودرو حکایت می‌کند.

از بازار مگان نيز خبر مي‌رسد اين خودرو هم‌اکنون در همان قيمت ۸۷ ميليون تومان به فروش می‌رود که این موضوع از افت یک میلیون تومانی آن حکایت می‌کند. فعالان بازار در مورد تيبا نيز مي‌گويند که اين خودرو با تغيير قيمتي روبه رو نبوده و در حال حاضر ۲۰ ميليون تومان قيمت دارد. از بازار ماکسيما اما خبر مي‌رسد اين محصول بدون تغییر قیمتی، هم‌‌اکنون ۱۱۵ ميليون تومان به فروش مي‌رسد. سوزوکي گرندويتارا نيز هم‌اکنون ۱۳۱ ميليون تومان قيمت دارد که نشان دهنده ثبات قیمت آن است.

از بازار پژو ۲۰۶ نیز خبر مي‌رسد که تيپ دو این محصول با توجه به تثبیت قیمتش، ۳۵ ميليون و۸۰۰ هزار تومان خريد و فروش مي‌شود. در بين ديگر پژو‌هاي ايران خودرو مدل تيپ۵ اين محصول هم در حال حاضر ۳۶ ميليون و ۵۰۰ هزار تومان خريد و فروش مي‌شود. مدل صندوقدار و اتومات ۲۰۶ يعني V۹ هم با قيمتي برابر با ۵۱ ميليون تومان به فروش مي‌رسد که نشان از افت قیمت یک میلیونی اش دارد.

همچنين V۸ نيز به عنوان مدل صندوقدار، اما دنده معمولي ۲۰۶، از قيمتي برابر با ۳۸ ميليون و ۵۰۰ هزار تومان برخوردار است که یک میلیون ارزانی را به خود می‌بیند. V۲۰ نيز به عنوان ساده ترين مدل صندوقدار ۲۰۶ در حال حاضر ۳۴ ميليون و ۵۰۰ هزار تومان به فروش مي‌رود.

در بين ديگر مدل‌هاي پژو، هم‌اکنون پژو ۴۰۵ با قيمتي برابر با ۲۷ ميليون و ۲۰۰ هزار تومان به فروش مي‌رسد و سمند مدل LX که آن هم روزهاي با ثباتي را در بازار خودرو مي‌گذراند ۲۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قیمت دارد. همچنين پژو پارس نيز در حال حاضر ۳۴ ميليون و ۵۰۰ هزار تومان به فروش مي‌رسد که اين موضوع از افت قيمت ۳۰۰ هزار تومانی پارس حکايت دارد.

همچنين خبر مي‌رسد رانا ۳۲ ميليون تومان خريد و فروش مي‌شود. در بين مدل‌هاي پرايد، مدل ۱۱۱ در حال حاضر ۱۷ ميليون و ۵۰۰ هزار تومان به فروش مي‌رسد. پرايد ۱۳۱ نيز که تغييري در قيمت آن به وجود نيامده و ۱۶ ميليون و ۵۰۰ هزار تومان خريد و فروش مي‌شود که ۲۰۰ هزار تومان ارزان شده است.

پرايد ۱۳۲ هم ۱۶ ميليون و ۳۰۰ هزار تومان قيمت دارد. به گفته نمایشگاهداران خودرو پایتخت، همچنین در حال حاضر هيوندايي آزرا ۲۰۴ ميليون تومان به فروش مي‌رسد و سوناتا نيز قيمتي برابر با ۱۴۱ ميليون تومان دارد که تغییری نداشته‌اند. هيوندايي IX۵۵ نيز هم‌اکنون ۲۱۲ ميليون تومان خريد و فروش مي‌شود و ديگر مدل هيوندايي به نام IX۳۵ نيز در حال حاضر ۱۵۱ ميليون تومان به فروش مي‌رسد. هيوندايي i۳۰ نيز که افت قيمتی دو میلیونی داشته، هم‌اکنون ۱۰۳ ميليون تومان به فروش مي‌رود.

در بين محصولات کيا نيز مدل اسپورتيج با توجه به افت قيمت یک ميليوني‌اش، ۱۵۲ ميليون تومان خريد و فروش مي‌شود. تويوتا ياريس‌هاچ بک هم که يک ميليون تومان ارزان شده، ۸۷ ميليون تومان خريد و فروش مي‌شود. کيا سراتو هم بدون تغییر قیمت، ۱۰۶ میلیون تومان به فروش می‌رسد. از سوی دیگر قیمت اپتیما دو میلیون کاهش یافته و هم‌‌اکنون ۱۳۹ میلیون تومان به فروش می‌رود.


بدون دیدگاه