اخباراخبار خارجیاسلایدرفناوری و تکنولوژی

تسلا و تامین انرژی پاک شهرهای آینده

دنده 6 – تسلا قرار است کیت شارژ خانگی اتوموبیل های کمپانی تسلا را تکمیل و انرژی پاک را در اختیار خودروهای برقی این شرکت قرار دهد. حالا و همزمان با معرفی مجموعه سلول های خورشیدی جدید برای پوشش سقف خانه ها، قرار است نسل دوم باتری های «Powerpack» نیز تحویل تسلا شود. این باتری ها قرار است توانی دو برابر را نسبت به نسل قبل خود ارائه دهند.

طبق اعلام سولار سیتی «Powerpack 2» از یک سامانه اینورتر جدید بهره می برد. این اینورتر جدید (که قرار است در مجموعه گیگافکتوری به تولید انبوه برسد) از لحاظ قیمت تمام شده ارزان ترین و از لحاظ بازده عملیاتی برترین اینورتر موجود در بازار است.

علاوه بر این، اینورتر تازه پروسه نصب و راه اندازی را بسیار ساده تر می کند، چرا که بسیاری از قطعات مجزای پیشین حالا با آن یکپارچه شده اند.

طبق اعلام تسلا این شرکت تا کنون معادل توان ۳۰۰ مگاوات ساعت باتری تولید کرده است که این مقدار شامل تولیدات تاسیسات جدید این کمپانی در ایالت کالیفرنیا نیز می شود.

بهره گیری موفقیت آمیز از انرژی خورشید، مستلزم ذخیره سازی نیرو برای مواقعی خواهد بود که خورشید غروب کرده. با در نظر گرفتن این نکته، تسلا نسل جدیدی از پاوروال را ارائه نمود. این پک باتری از 2 عدد باتری 14 کیلو وات ساعتی لیتیوم یونی تشکیل شده که نسبت به مدل پیشین، افزایش دو برابری را نشان می دهد.

کارخانه مگا فکتوری تسلا که محل اصلی تولید باتری های تسلا خواهد بود.

گفتنی است که تسلا برنامه جامع ای را برای طراحی شهر های آینده مبتنی بر استفاده از انرژی های الکتریکی پاک ترسیم کرده است. بر این اساس که بخش قابل توجهی از انرژی شهر در طول روز توسط سلول های خورشیدی تامین خواهد شد و برای استفاده در تاریکی نیز باتری های ساخت تسلا مورد استفاده واقع می شوند.

ایلان ماسک مردی با تفکرات انقلابی و بنیان گذار تسلا

این باتری ها حتی می توانند مجموعه های کهنه از باتری های مورد استفاده در خودروهای تسلا باشند. از سوی دیگر توسعه نسل تازی باتری ها به بهبود مشخصات عملکردی خودروهای تسلا نیز منجر خواهد شد. در حال حاضر قدرتمندترین و سریعترین خودروهای تسلا از بزرگترین باتری های ممکن برخودار هستند و شتاب صفر تا صدی در حدود 3.2 ثانیه را ارائه می دهند که از بسیاری از خودروهای بنزینی و هیبریدی آلاینده کمتر است.

1 دیدگاه

  1. با درود به دوست عزیز مهندس سپپهر زنگنه
    با سپاس از مقاله بسیار عالی شما ایا در اینده اتوموبیل برقی قدرت بخش اتوموبیل باتری است یا سلول سوختی
    با سپاس از پاسخ وراهنمای شما وارزوی بهترین ها برای شما دوست عزیز
    دوستدار شما اما کیت رویس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا