سریعترین خودروهای سال 2016 – اگر می تونی منو بگیر!

پنجشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۵ | 2 نظر

سریعترین خودروهای سال 2016 – اگر می تونی منو بگیر!

آشنایی با 10 اتومبیل پرسرعت سال 2016

خودروهای به اصطلاح هایپر کار تا اتومبیل های فرمول 1 در سرعت بسیار شگفت انگیز هستند و می توانند هیجان بسیاری را برای راننده خود به دنبال داشته باشند. ما تصمیم گرفتیم با این مقاله 10 اتومبیل پرسرعت سال 2016 را با شما آشنا سازیم تا آگاهی بیشتری درباره این دست خودروها پیدا کرده و بدانید کدام مدل برتر از دیگر خودروهاست. در لیست ما خودروهای مختلفی وجود داشته از یک اتومبیل سدان لوکس گرفته تا سوپراسپرت 16 سیلندر، بنابراین سرعت تنها در استایل و سبک خاصی خلاصه نمی شود و می توان آن را در مدل های مختلفی قرار داد.

10 – اسپایکر C8 Preliator سرعت 323 کیلومتر بر ساعتی

0 تا 100: کمتر از 3.7 ثانیه

قیمت: 345 هزار دلار

شرکت اسپایکر در طول چند سال گذشته با مشکلات مالی جدی دست و پنجه نرم کرده است. اما سوپراتومبیل Preliator موجب شد تا خودروساز هلندی از خطر ورشکست شدن نجات پیدا کند. C8 Preliator در جریان نمایشگاه اتومبیل ژنو رونمایی شد و به موتور هشت سیلندر 518 اسب بخاری مشابه آئودی مجهز بود. اسپایکر برای پایین نگه داشتن وزن C8 Preliator سعی کرده وزن آن را تنها در 1390 کیلوگرم نگهدارد. این خودرو از جنس آلومینیوم با پانل های فیبرکربنی بوده تا در کنار مقاومت بالا، وزن کمی داشته باشد. سیستم تعلیق C8 Preliator منحصربفرد بوده و توسط شرکت لوتوس ساخته شده است. در داخل کابین C8 Preliator همگان را با چرم قهوه ای و لوکس شیفته خود می کند.

 

 

9- بنتلی فلایینگ Spur W12 S  سرعت 325 کیلومتر برساعتی

0 تا 100: کمتر از 4.5 ثانیه

قیمت: 228 هزار دلار

سدان پرسرعت Flying Spur W12 S بنتلی علاوه بر اینکه یک خودرو سریع محسوب می شود، بلکه نماد کاملی از اتومبیل لوکس بریتانیایی است. قدرت موتور Flying Spur W12 S به 625 اسب بخار می رسد و گشتاوری 800 نیوتن متری دارد. بهره گیری از موتور 6.0 لیتری 12 سیلندر موجب شده تا این خودرو به عنوان نخستین محصول بنتلی سرعتی بیش از 325 کیلومتر برساعت داشته باشد. سرعتی که هر سدانی آرزوی رسیدن به آن را داشته اما ناتوان محسوب می شود.

بنتلی برای پایداری Flying Spur W12 S از سیستم تعلیق بازطراحی شده جدیدی بهره گرفته تا در کنار موتور پرقدرت بتواند ثباتی را برای خودرو به ارمغان آورد. استفاده از ترمز کربن سرامیکی عملکرد ترمز آن را بالا برده اما متاسفانه شرکت انگلیسی توجه بسیاری به وزن این هیولا نداشته است.

 

8- فراری لوسو GTC4 سرعت 335 کیلومتر برساعتی

0 تا 100: کمتر از 3.4 ثانیه

قیمت: 300 هزار دلار

بنتلی Flying Spur W12 S تنها خودرو چهاردرب پرسرعت لیست نیست، فراری نیز مدلی چهار درب به نام  GTC4 Lusso را توسعه داده که به موتور 12 سیلندر 660 اسب بخاری مجهز است و می تواند تا چهار نفر را در خود جای دهد.

فراری  GTC4 Lusso را با فرمول FF توسعه داده است. این خودرو یک مدل چهار چرخ محرک است و می تواند در سرعت های بالا ثبات عملکردی داشته باشد. در فضای داخلی سیستم سرگرمی و طراحی جدید موجب می شود تا نه تنها سرنشینان از سرعت بالای این خودرو لذت برند، بلکه می توانند شاهد سیستم های رفاهی باشند.

 

 

7- لامبورگینی سنتناریو سرعت 349 کیلومتر برساعتی

0 تا 100: کمتر از 2.8 ثانیه

قیمت: 1.3 میلیون دلار

لامبورگینی به مناسبت تاسیس خود یک مدل خاص به نام Centenario را معرفی کرد. البته Centenario در حقیقت برای سالگرد 100 سالگی فورچیه لامبورگینی موسس شرکت ایتالیایی معرفی شده است. تنها 40 دستگاه از Centenario توسعه یافته و هریک قیمتی 1.3 میلیون دلاری دارند.

این خودرو به موتوری 770 اسب بخاری 12 سیلندری مجهز است و یک مدل پرقدرت محسوب می شود. وزن Centenario تنها 1520 کیلوگرم است و باتوجه به اعداد و ارقام ارائه شده درباره عملکرد موتو آن، به نظر می رسد تنها برای جلب توجه بوده و انتظارات بیشتری از این خودرو می رفت.

 

 

6-  ریماک کانسپت وان سرعت 365 کیلومتر برساعتی

0 تا 100: کمتر از 2.6 ثانیه

قیمت: 980 هزار دلار

بین تولیدکنندگان خودرو سوپراسپرت، Rimac Automobili یک برند نسبتا ناشناخته است. Concept_One اولین اتومبیل این کمپانی محسوب شده که از قدرت الکتریکی منحصربفرد خود بهره می برد و طراحی زرق و برق داری را شامل می شود.

قدرت موتور Concept_One به 1088 اسب بخار می رسد و گشتاوری 1600 نیوتن متری دارد. سیستم مبدل گشتاور هوشمندانه ان اجازه می دهد تا بی وقفه بهینه سازی انجام گیرد. قیمت Concept_One چند میلیون دلاری بوده و تنها در تعداد محدودی به تولید رسیده است.

 

5آپولو  Arrow  سرعت 360 کیلومتر برساعتی

0 تا 100: کمتر از 2.9 ثانیه

قیمت: 1.1 میلیون دلار

سری خودروهای سوپراسپرت Apollo  توسط تولیدکننده کوچک آلمانی یعنی Gumpert در بین سال های 2005 تا 2012 به تولید رسیده است. این کمپانی اخیرا با نامی جدید، طی نمایشگاه اتومبیل ژنو به معرفی خودرو جدید پرداخت که از عملکرد بالایی بهره می برد.

طراحی آن از کوسه الهام گرفته شد و با افزوده شدن موتور هشت سیلندر آئودی که خروجی 986 اسب بخاری داشته، در جاده ها جولانی به پا می کند. گشتاور Apollo Arrow به 1000 نیوتن متر می رسد و یک خودرو موتوروسط نیز به شمار می رود. باتوجه قیمت بالا و عملکرد قابل توجه، کمپانی سازنده تنها 100 دستگاه آن را به تولید رساند.

 

4- زنوو TS1 سرعت 375 کیلومتر برساعتی

0 تا 100: کمتر از 3.0 ثانیه

قیمت: نامشخص

TS1 آخرین سوپراسپرت تولیدکننده دانمارکی بوده و یکی از معدود خودروهای پرسرعت است. در سال 2007 خودرو TS1 بهترین ابراتومبیل برای به آتش کشیدن در تاپ گییر شناخته شد. TS1 ممکن است یک نامی شبیه برخی مدل های دیگر باشد اما در عملکرد فوق‌العاده است.

این خودرو از یک موتور 5.9 لیتری هشت سیلندر توربودوقلو  با خروجی 1100 اسب بخار و گشتاور 1424 نیوتن متری بهره می برد. البته آمار و ارقام دقیق خروجی موتور این خودرو اعلام نشده و خروجی گفته شده یک احتمال است.

 

 

3- پاگانی هوآیرا BC سرعت 383 کیلومتر برساعتی

 

0 تا 100: کمتر از 2.8 ثانیه

قیمت: 2.5 میلیون دلار

 

خودرو پاگانی Huayra یکی از سریعترین اتومبیل های جهان به شمار می رود. اما در این بین رقبایی داشته که به سختی می تواند به قدرت آنها دست یابد. برند پاگانی در مقایسه با لامبورگینی و فراری یک برند جوان محسوب شده و راه طولانی برای برتری دارد.

البته پاگانی مدل قدرتمندتری از Huayra را با نام Huayra BC معرفی کرد که نه تنها در بدنه اسپرت بوده، بلکه توان بالایی را شامل می شد. مدل جدید به گیربکس هفت سرعته دستی مجهز بوده و وزنی 40 درصد کمتر از مدل پیشین دارد. یک موتور 12 سیلندر AMG توربو دوقلو قدرت بالایی به این مدل ارائه می دهد که به کمک آن می تواند سرعتی 383 کیلومتر برساعتی داشته باشد.

در حقیقت پاگانی در بدنه ابراتومبیل خود از آلیاژ آلومینیوم بهره گرفته تا در کنار مقاومت بالا، وزن کلی را کاهش دهد.

 

 

2- کونیخزگ Regera  سرعتی 410 کیلومتربرساعتی

 

0 تا 100: کمتر از 2.8 ثانیه

قیمت: 1.9 میلیون دلار

 

کونیخزگ مدل های مختلفی را تاکنون معرفی کرده اما Regera حقیقتا یک مدل وحشی است. این خودرو با موتور 5.0 لیتری توربوشارژ دوقلو 8 سیلندر ، سه موتور الکتریکی، گیربکسی پیچیده و برخی دیگر یک هیولا خیابانی به شمار می رود.

همچون هر خودرو کونیخزگ، Regera تنها در زمینه قدرت فوق العاده نیست. در طراحی آن دقت فراوانی شده و کونیخزگ سعی کرده تا زیبایی بسیاری به آن بخشیده و Regera را جذاب کند. البته موفق نیز بوده و به طور کلی با سرعتی 410 کیلومتر برساعتی Regera حرفی برای گفتن باقی نمی گذارد.

 

 

1- بوگاتی شیرون سرعت 420 کیلومتر بر ساعت

 

0 تا 100: کمتر از 2.5 ثانیه

قیمت: 2.6 میلیون دلار

 

هنگامی که به بررسی آمار و ارقام سرعت اتومبیل ها می پردازیم، بوگاتی تجربه طولانی در تولید خودرو پرسرعت داشته است. این شرکت طی سال های گذشته با عرضه ویرون توانست تمام نظرها را به خود جلب کند اما اخیرا با معرفی نسل جدید کیرون یعنی شیرون این نظر دو چندان شد. شیرون به موتور 16 سیلندر 1500 اسب بخاری مجهز بوده که هیچ خودرویی شامل چنین موتور بزرگی نمی شود.

البته این موتور در کنار سیستم چهار چرخ محرک قرار می گیرد تا عملکرد را چندبرابر کند. هرچند ویرون در زمینه آمار و ارقام سرعت هوش از سر هر فردی می پردازند، بوگاتی در طراحی ظاهری و داخلی جلای بسیاری به آن بخشیده تا یک خودرو کامل و قابل توجهی را معرفی کرده باشد. همچنین برای برند قابل احترامی چون بوگاتی، معرفی نسل جدید غیرقابل توجه می توانست یک اشتباه باشد اما با معرفی شیرون این اشتباه به یک عمل موفقیت آمیز تبدیل شد. با تمامی این تفاسیر قیمت شیرون کم نبوده و بیش از 2 میلیون و 600 هزار دلار ارزش دارد.

 

 


2 دیدگاه

  1. سیاوش | آذر 21, 1395 | لینک نظر

    ماشین فقط پراید و 405 این دو ماشین سلطان جاده ها هستن!!!خیلی ها با این دو ماشین و با کمترین درد رفتن به سرای باقی!!!

  2. رضا۷ | آبان 20, 1395 | لینک نظر

    فقط نیسان جی تی آر،
    اینا با این مشخصات و قیمت اصلا با جی تی قابل مقایسه نیستن
    اونایی که قیمتشون مناسبه شتاب بالای سه ثانیه دارن و اینایی که زیره سه ثانیه شتاب دارن قیمت حدود یک میلیون دلار به بالاست..
    نسخه نیسمو تنها ۱۵۰هزار دلار قیمتشه
    شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت: 2.8 ثانیه (تخمینی)
    حداکثر سرعت: 315 کیلومتر در ساعت
    مصرف سوخت: 11.8 لیتر در هر صد کیلومتر!