پل عابر پیاده لاکی نات چین، ترکیبی از هنر و تکنولوژی

جمعه ۲۱ آبان ۱۳۹۵

پل عابر پیاده لاکی نات چین، ترکیبی از هنر و تکنولوژی

معمولا پلها انسانها را از نقطه A به نقطه B می رسانند. در حالیکه پل لاکی نات که اخیرا بر روی پل بندر پادشاه اژدها واقع در نیولیک ناحیه چانگشا کشور چین افتتاح شده است این گونه نیست. این پل از سه راه پیاده روی موج دار در هم تنیده تشکیل شده است که توسط آنها می توان به نقاط مختلفی دسترسی پیدا کرد.

 

پل عابر پیاده 185 متری که شامل  مسیر پیاده روی و رودخانه ای در زیر پل است. گذرگاه های در هم تنیده و به هم پیوسته که تا ارتفاع 24متری بالا می روند، در نقاط مختلفی با یکدیگر تلاقی می کنند که به نظر می آید این پل این مکانها را به هم گره می زند. این نقاط شامل قسمت کم عمق رودخانه، در کنار جاده و پارک می باشند.

 

هدف معماران معماران نکست از طراحی این پل، خلق فضای جذاب عمومی جدید برای یک ناحیه در حال رشد است. معماران در طراحی این پل از نوار موبیوس و هنر گره زنی چینی الهام گرفته اند. گره های پل نیز سمبول شانس و کامیابی هستند.

شریک چینی از معماران نکست عنوان می کند: لاکی نات بیشتر از یک پل است و ارتباطی است بین دو ساحل رودخانه. موفقیت این پل در نزدیک کردن فرهنگها و امتزاج تاریخ، تکنولوژی، هنر، خلاقیت، معماری و زیبایی شناسی است.

 

با قدم زدن بر روی پل، مردم می توانند از دیدن رودخانه بندر پادشاه اژدها، دریاچه میژی، چانگشا و کوهها لذت ببرند. یک تابلوی زیبایی با استفاده از LED بر روی پل برای جذابیت بیشتر قرار داده شده است.

 

طراحی پل لاکی نات با همکاری معماران هلندی و چینی شرکت معماری نکست انجام شده است. متخصصان هلندی زیرساختها و مدیریت آب را انجام داده اند و چینیها تحقیقات میدانی را محل ساخت پل انجام داده اند. نکست بعد از برنده شدن در مسابقه جهانی، قرارداد با کمپانی صنعتی دریاچه میژی چانگشا برنده شد.

این پل ماه گذشته افتتاح شد.


بدون دیدگاه