اخباراخبار خارجی

لکسوس به دنبال پیشرانه هیدروژنی

برند پریمیومی تویوتا یعنی لکسوس قصد دارد  در سال های آینده یک خودرو با سوخت هیدروژنی راهی بازار کند. البته این تصمیم لکسوس یک تخصص ابتدایی نبوده و شرکت مادر یعنی تویوتا تجربه فراوانی در این زمینه داشته و اخیرا میرای را با سوخت هیدروژنی معرفی کرده است.

به گزارش AutoExpress لکسوس برای اجرای این تصمیم با مشکلاتی دست و پنجه نرم می کند. Alain Uyttenhoven مدیر اروپا این برند بیان داشت:

“مشکل این است که برای عملی کردن باید یک خودرویی با ابعاد طبیعی را به کار گرفت. برای مثال یک خودرو شاسی بلند می تواند مناسب باشد و ما فقط باید خودرویی در سطح یک محصول پریمیومی توسعه دهیم.”

اگر همه چیز مطابق میل لکسوس باشد انتظار می رود در پایان دهه شاهد خودرو هیدروژنی از سوی این شرکت بود. اتومبیلی که نسبت به میرای قدرت بیشتری داشته و می توان خروجی 151 اسب بخاری داشته باشد. چنین خروجی اجازه می دهد تا اتومبیل موردبحث 0 تا 100 را طی 9.6 ثانیه سپری کرده و به سرعت 179 کیلومتر بر ساعتی دست یابد.

لکسوس در حال حاضر روی چنین محصولی مشغول به کار است و سال گذشته نمونه اولیه را با LF-FC معرفی کرد. این خودرو از سیستم دو چرخ عقب محرک بهره می برد اما هیچ گاه به تولید نرسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا