تست شاسی بلند جدید MVM X33S در مسیر تهران-دیزین

شنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۵ | 46 نظر

تست شاسی بلند جدید MVM X33S در مسیر تهران-دیزین

مزایای یک تغییر بزرگ

جواد اسدی: پس از برنامه تستی که مدیران خودرو در ارتفاعات غرب تهران مخصوص خبرنگاران خودرویی رسانه های مختلف به اجرا گذاشت ، دومین برنامه تست در مسیری بلند تر و غیر شهری برای روز 25 آبان ماه برنامه ریزی شد. برنامه دوم به دلیل درک اهمیت تست بلند مدت یک خودرو توسط مدیران خودرو اجرا شد که در نوع خود گامی مثبت و شایسته تقدیر است. مسیر از محل دفتر مرکزی آغاز و تا ارتفاعات دیزین برنامه ریزی شده بود و در این تست درایو بیرون شهری بیش از 15 خبرنگار دعوت شده بودند. مطلبی که در ادامه خواهید خواند تجربه ای یک روزه از سفر با این شاسی بلند شهری با سابقه در ایران است.

احتمالا شما تست قبلی را که در دنده 6 منتشر شد مطالعه کرده اید ، اما برای آن دسته از خوانندگانی که برای نخستین بار درباره این تازه وارد چینی تحقیق کرده اند باید بگوییم این سومین نسل از X33 است که وارد ایران شده و البته نسل دوم تنها فیس لیفتی بر اساس نسل اول بود. نسل های پیشین به نسبت رقیبان هموطن خود تجربه فروش نسبتا خوبی داشتند و به همین دلیل نسل های بعدی آن نیز به مرور زمان برای فروش درنظر گرفته شد. اگر بخواهیم سبک طراحی نسل اول را در زمانی که به فروش گذاشته شد ، در نظر بگیریم ، باید گفت طراحی آن عادی و محافظه کارانه بود و صد البته این سادگی در قسمت درب ها که بدون زه های ضربه گیر بودند ، بیشتر نمایان بود. اما نسل جدید آن که تنها چند ماه از رونمایی آن می گذرد ، سعی بر رسیدن به طراحی های به روز دنیا داشته و اگرچه تغییرات بنیادی زیادی در قسمت عقب خودرو دیده نمی شود ، اما دماغه خودرو به صورت کلی تغییر کرده است و جثه کوچک این شاسی بلند شهری  را درشت اندام تر نشان می دهد. چراغ های جلو از آن فرم چاغی که مانند چشمانی خسته از روز کاری بود ، به چشمانی باریک تر و مصمم تر رسیده و در سپر ها نیز می توانید چراغ های مخصوص روز را ببینید. اما تغییر اصلی را باید در کابین X33S حس کنید که به کلی مورد بازبینی واقع شده است. ترکیبی اروپایی – ژاپنی ، فرمولی است که MVM برای کابین ابدا کرده و زیباتر از چیزی که قبلا بود ، نشان می دهد. پس بیشتر ترغیب به راندن آن می شوید.

روز آزمایش

روز آزمایش فرا رسیده بود و جمع خبرنگاران در محل دفتر مرکزی مدیران خودرو جمع شده بودند. با توجه به تعداد زیاد خبرنگاران و عکاسان انتظار تعداد بیشتری از 4 دستگاه X33S داشتیم ، اما تنها همین تعداد برای آن روز در نظر گرفته شده بود. البته این یک فرصت خوب برای تست مصرف سوخت و راحتی سرنشینان عقب در خانواده های پر جعمعیت بود و ما از این کمبود نیز برای محک زدن میزان راحتی خودرو در مسافرت های خانوادگی استفاده کردیم.

به نسبت شاسی بلند شهری بودن X33S ، فاصله پای چندانی در قسمت عقب ندارد. البته فقط به این نکته خلاصه نمی شود، اگر در قسمت جلو فردی با قد بالای 180 قصد راحت نشستن را داشته باشد ، فاتحه سرنشینان عقب خوانده است. زیرا با کمی عقب کشیدن صندلی ، زانو کاملا به صندلی سرنشینان جلو می چسبد و اگر مانند روز آزمایش نفر پنجمی در کار باشد ، کار حتی سخت تر می شود. نظر قطعی مان درباره صندلی های عقب را همین ابتدای کار می گوییم. شما باید با این ترکیب خانوادگی X33S را انتخاب کنید. چهار نفر بزرگ سال و یک کودک و یا بدون کودک!

با ورود به جاده چالوس و آغاز مسیر اصلی ، تعلیق خود را به خوبی نشان داد. نرمی این خودرو با وجود اضافه وزنی که ناشی از پنج سرنشین و تجهیزات تصویربرداری بود، بسیار نظر نگارنده را جلب کرد و ذهنیت ما را نسبت به خشک بودن چینی ها در جاده و پستی بلندی های ناشی از کیفیت بد آسفالت تغییر داد. اما فرمان خودرو با وجود شباهت به اکثر خودرو های چینی، کمی لاغر احساس میشود.
در پیچ های تند در صورتی که بخواهید کاملا خودرو را به چالش بکشید ، باید ابتدا افرادی که در ردیف پشت نشسته اند پیاده کنید و در غیر این صورت با سنگین بودن بیش از اندازه خودرو پهلو انداخته و جا به جایی افراد بخشی از ماجرا خواهد بود. مخصوصا برای نفر وسط که هیچ دستگیره ای در اختیار ندارد ، بسیار سخت است که خودش را در چنین پیچ هایی نگه دارد و نگارنده در این تجربه مجبور شد اولین جسم در دسترس که مونوپاد نفر کناری بود را نگه دارد!

بالاخره نوبت به من رسیده بود که X33S را آزمایش و درجه چالش را در حد قیمتی و موتوری بررسی کنم. موتوری که برای نسل سوم X33 در نظر گرفته شده ، شامل یک بلوک دو لیتری است که با چهار سیلندر و 16 سوپاپ می تواند 136 اسب بخار تولید کند و این قدرت نه به چهار چرخ، بلکه تنها به چرخ های جلو انتقال پیدا می کند.

این موضوع باعث پایین نگه داشتن وزن کلی خودرو شده که البته برای این میزان از قدرت و گشتاور به نظر کافی می رسد. شتاب گرفتن با جعبه دنده CVT کمی سخت به نظر می رسد. هنگامی که پا را تا ته روی پدال گاز فشار می دهید ، همین جعبه دنده CVT باعث می شود دور موتور تا 6000 دور بر دقیقه بالا رفته و در همان حالت بایستد و در مقابل کیلومتر شمار در حال بالا رفتن باشد.
توصیه ما به شما این است که اگر قصد شتابگیری و یا بالارفتن از جاده ای مانند چالوس را دارید، حتما حالت رانندگی را روی تیپ ترونیک قرار داده و خودتان دور موتور را مدیریت کنید. چرا که پس از رانندگی مدام و پرشتاب ممکن است فشاری بیش از حد معمول روی موتوری که مداوم روی حداکثر دور کار می کند ، وارد شود و این کار باعث مراجعه زود تر از  موعد شما به تعمیرگاه خواهد شد.
در میانه راه به مکانی زیبا برای عکاسی رسیدیم و وقت آن بود کمی X33S را به چالش خاکی دعوت کنیم. اگر شما برخلاف ذهنیت برخی از خریداران ، انتظار زیادی از آن نداشته باشید، می توان عملکرد آن را خوب ارزیابی کرد. برخی از خریداران شاسی بلندهای شهری انتظار دارند که مانند یک SUV تمام عیار از هر پستی و بلندی بالا روند و هر مانعی را پشت سر بگذراند که این تصور در خیلی از موارد باعث آسیب رسیدن به خودرو و سرنشینان می شود.

با توجه به نداشتن ESP ، در مسیر های خاکی و با فرمان دادن سریع ، خیلی زود بخش عقبی خودرو نافرمانی می کند و باید در این مورد باید احتیاط لازم را داشته باشید، اما ترمز های آن حتی با وجود 5 سرنشین عالی عمل می کند و در هر شرایط و سرعتی کارآمد است.
پس از عکاسی ، بار دیگر به جاده اصلی بازگشتیم تا ناهار را در هتل دیزین صرف کنیم و به یک جمع بندی کلی برسیم. در پایان مسیر ، کامپیوتر سفری MVM مصرف سوختی معادل 13 لیتر را نشان می داد که با توجه به وزن زیاد ، رانندگی گاها پر شتاب و مسیر سربالایی ، قابل قبول به نظر می رسد!

پس از صرف ناهار ، نکته ای که چند نفر درباره آن همصدا بودند ، فضای سرنشین کم عقب در قسمت وسط بود که اثرات نظرات آن ها در نوع خستگیشان هویدا بود! مشخصه بعدی که درباره آن اتفاق نظر داشتیم ، زیاد بودن صدای موتور و پیچیدن آن در کابین است که اگر بخواهید اثر آن را کمتر کنید ، باید از صفحه نمایش 8 اینچی در کنسول و اتصال بلوتوث آن به تلفن همراه کمک بگیرید.
حرف از صفحه نمایش شد. کمبود GPS در این خودرو به راستی حس می شود و اگر مدیران خودرو به عنوان یک به روز رسانی در ماه های آینده ، رهیاب را به لیست اضافه کند کمک بزرگی به سفر های مشتریان خواهد کرد. در کل این خودرو نسبت به رقیبان هم قیمت خود کاربردی تر به نظر می آید، به خصوص که بر خلاف جک s5 حساسیت بالایی نیز نسبت به مصرف سوخت ندارد.

ظاهر جذاب و کابین با کیفیت MVM X33 S می تواند امتیاز مثبتی برای این خودروی نام آشنا باشد و با توجه به فروش 50 هزار دستگاهی مدل های قبلی، باید انتظار موفقیت نسل جدید X33 S را نیز داشت. شاسی بلندهای شهری که از نظر فنی تجربه خود را در بازار ایران پس داده است و در نسل جدید جذابیت تر از همیشه به نظر می رسد.


46 دیدگاه

  1. حمید | بهمن 18, 1395 | لینک نظر

    کی گفته چینی خوبه!!!!!!
    اگه چینی خوب بود تو کشور خودشون میخریدن.
    تا رتبه دهم فروش در چین مربوط به خودرو های خارجیه.
    این کاره نیست چین.
    این خودروهای چینی بی کیفیت تو هیچ جای دنیا جایی ندارن.
    پس بی خودی تعریف این جنسای بنجل چینی نکنین

  2. حمید | بهمن 18, 1395 | لینک نظر

    بازم یه حلبی بی کیفت و نون و ابدار واسه وارد کنندش.

  3. رضا | بهمن 8, 1395 | لینک نظر

    خودروهای چری کیفیت خوبی دارند.این را از تجربه خودم و دوستان که ایکس 33 تا 550 و 315 را داشتیم
    عرض می کنم.شما با 75 میلیون تومان یک دستگاه ایکس 33 اتومات با امکانات کامل می خرید ولی بابت
    یک دستگاه تیوولی با قدرت کمتر و کراس اور شهری باید 115 میلیون تومان هزینه کنید.بنابراین خودروهای
    چینی به نسبت قیمت ارزش خرید دارند.

  4. مازیار | دی 3, 1395 | لینک نظر

    متاسفانه چری و دیگر خودرو سازان چینی بازار ایران را خوب پیدا کرده اند چون میدانند که اگر خودرو های روز وارد ایران یشوند دیگر فروش نخواهند داشت ، سعی دارند بالاترین درامد را در دوره کوتاه داشته باشند در نتیجه یک خودرو 30 الی 40 میلیونی مثل ایکس 33 را حدود 70 میلیون به مردم میفروشند ، از انطرف مدیران دولتی شرکت های خودرو سازی وطنی هم فکر حفظ صندلی و پاداشها هستند . با لابیگری سعی میکنند که قیمت خودرو های وارداتی بالا یاشد تا بتوانند محصولات خود را بفروشند. دوات هم بجایی سرمایه گذاری روی قطعه سازها منابع را به مدیران دولتی میدهد تا ناکارامدی خود را بپوشانند .

  5. محمدرضا | دی 1, 1395 | لینک نظر

    این چه نظریه؟!
    چه کمکی به کسی میکنه؟
    ادمین محترم یا نگارنده محترم چرا همچین نظری رو تایید میکنی و قرار میدی؟
    این مدل ادبیات مناسب بازدیدکنندگان سایت و خوانندگان مقاله هایتان نیست بخدا

  6. ميثاق | آذر 6, 1395 | لینک نظر

    به نظر من مشكل خوردو هاي چيني اينه كه تا به حال مدلهاي موفقي براي چند سال پياپي نداشتن البته اميدوارم اين جك ها بتونن با توجه به فروششون حضور مستمري داشته باشند در ضمن داخلي سازي يه خودرو براي مصرف كننده خيلي مهمه تا هزينه هاي جانبي بياد پايين مثلا اينه يكي از همين جينيا ٧٥٠ تومنه يا لنت جلو ٣٥٠ اب ميخوره مصرف كننده خيلي به موضوع اهميت ميده در ضمن دوستي كه گفتن ماشين كاركرده بخريم اولا همه تخصص شما رو ندارن دوما وقتي ماشين ده ساله ميخري حالا خرجشم كني اولش تا اذيت نشي پنج سال بعد كي و به چه قيمتي ازت ميخرن من به عنوان مصرف كننده ترجيحم يه صفره ولي با اين قيمت و بد قولي بعضي فروشنده ها بخدا سر در گميم

    • در پاسخ به: ميثاق

      مهدی س | آذر 7, 1395 | لینک نظر

      این نکته بسیار درستی بود که شما فرمودید. برای مثال MVM تو بعضی خودروهاش مثل 315 افتضاح بار آورد و خیلی مردم رو شاکی کرد. یا مثلا هایما بسیار ضعیف و داغون در اومد و همه رو نا امید کرد. اگر تو خودروهای چینی چند برند با کیفیت و مداوم تولید بشه نظر بسیاری از مردم رو به خودش جلب خواهد کرد.
      در مورد قطعه هم نظر شما تقریبا درسته ، بخاطر این میگم تقریبا که یه شرط داره:

      اگر قطعه سازهای ما دزدی نکنن و قطعه با کیفیت تولید کنن وگرنه همون آشه قبلیه و همون کاسه

      • در پاسخ به: مهدی س

        امیر | مهر 12, 1396 | لینک نظر

        هایما ضعیف داغون در اومد؟ کی گفته؟ والا توشون فعلا هایما کیفیت خوبی داشته امکانات همچیشم تکمیل تر از این ۳۳ هستش قیمتش ۷۹

  7. دوستان ما در ایران زندگی میکنیم و محروم از ورود خیلی از ماشینهای کپانی های معروف، ولی با این حال باید اعتراف کرد که خودورسازی چین واقعا در حال پیشرفته و لااقل کشور ما با نیم قرن سابقه دارا بودن صنعت خودروسازی، کاملا قافیه رو به چین باختیم و به نظر من اگر بازار دست دوم چینی ها حل بشه، عمرا تولیدات داخلی هیچ شانسی برای رقابت با اونها رو ندارند. شما فقط همین تغییرات اعمال شده روی ام وی ام ایکس 33 توی این چند سال رو ببینید و با تغییراتی که مثلا سمند توی این مدت داشته مقایسه کنید. یه چراغ یا داشبورد حداکثر تغییراتی بوده که خودروی ملی ما به خودش دیده، بعد هم مدیرعامل سایپا با کمال پرروگی میاد و میگه پراید بهترین ماشین توی این رنج قیمته..!!

    • در پاسخ به: مهدی پولادی

      مهدی س | آذر 2, 1395 | لینک نظر

      بازار دست دوم بعضیشون مثل ا5 اتو عالیه. واقعا بدون تعصب میگم و میتونید تشریف ببرید و سوال کنید. بعضیا هم بد نیست. مثلا ام وی ام یا ام جی.
      در کل خیلی نسبت به قبل بهتر شده اما طول میکشه تا خودروهای چینی مثل هیوندا و … جا بیفتن و مستلزم زمان هست تا مردم اعتماد کنن (البته در صورت ادامه تولید خودروهای باکیفیت که بنظرم اینطور باشه).
      ان شاالله

      • در پاسخ به: مهدی س

        هومن | آذر 3, 1395 | لینک نظر

        به نظرمن دوستان من خودم هنگام خرید خودرو تحقیقات زیادی کردم واگه بخوام بگم خودرو های چینی برای افرادی خوبه که به سرعت نخوان ماشین تعویض کنند و خودرو اقساطی بخرن علت اصلی این ماجرا هم این هست که
        معمول خودرو های چینی که به طور خیلی آشکاری افت احساس میکنه به خصوص برند ام وی ام من خودم تاحالا تجربه سواری جک s5 داشتم و واقعا محشر بوده ولی در تحقیقاتی که درباره خودرو های مدیران کردم متوجه نکته های شدم
        مزایا
        1.نرمی خودرو
        2.خودرو مناسب با امکانات کامل
        3.صندلی های راحت
        4.موتوری قوی
        5محصولات رقابتی
        معایب
        1. کیفیت بد رنگ
        2. افت بسیار شدید قیمت
        3. بد نامی دربین نمایشگاه داران
        به شخصه اگه افت قیمت تا این حد زیاد نبود صد در صد مدیران انتخاب میکردم

        • در پاسخ به: هومن

          مهدی س | آذر 6, 1395 | لینک نظر

          فرمایش شما کاملا منطقی و صحیحه و معلومه تحقیق کردید. اون دوستمون به زور میخواد بگه همه خودروهای چینی لگن هستن. در صورتیکه روند پیشرفت صنعت خودروی چین در برخی موارد بسیار عالی و رو به جلو هست.
          بهرحال ، این حرفهایی که دور از منطق زده میشه بیشتر بدلیل ترس از اعتبار پیدا کردن خودروهای موفق چین هست. عرض کردم ، جک اس5 اتو یکی از مهمترین دلایل کیفیت بالاش که شما هم اشاره فرمودید ، استقبال بسیار زیاد مردم هست در عین اینکه فروش اقساطی نداره. در حالیکه در بین خودروهای دیگر مثل تیگو5 و … با اینکه اقساطی به فروش میرسه و خیلی هم سریع تحویل میدن ، هرگز چنین استقبالی رو نمیبینید.
          این مقاومتهای غیر منطقی (که غالبا پشت صحنه شون وصل هست به خودروسازنما های داخلی) آروم آروم میشکنه ، هرچند تلاش زیادی بکنن. این رو میشه به وضوح در خیابونها دید

  8. عباس | آذر 1, 1395 | لینک نظر

    سلام
    به نظر من تو این رنج قیمت بهتر از این نمیشه ماشین صفر سوار شد۳سال گارانتيم داره.اگرم بخوایم از نظر خدمات برسی کنیم به مراتب از محصولات ایران خودرو. وسايپا بهتر هستش چون هردوشونو داشتم.

    • در پاسخ به: عباس

      مهدی س | آذر 2, 1395 | لینک نظر

      دوست عیزم پنج سال گارانتی داره. سرویس اولیهرایگانه. گیربکس دوکلاچه 6 سرعته داره با کیفیت و کارکرد بسیار عالی و نرم. گیربکس بسیار هوشمندانه عمل میکنه و جلئی آسیب رو در بسیاری موارد میگیره (مثلا تو حالت تیپ ترونیک اگر به موقع دستی دنده ندی خودش دنده رو با توجه به ئضعیت خودرو تعویض مینه) ، سواری بسیار نرم. آپشنهای بسیار عالی از جمله سنسور نو و باران ، سیستم کنترل پایداری خودرو ، سیستم کنترل ایستایی خودرو در سربالایی ، سیستم کنترل سرعت خودرو در سرپایینی و … (من برخی موارد رو گفتم فقط).
      البته عرضمن این بود و الان هم همین رو میگم ، نسبت به قیمتش میارزه. یعنی جک اس5 اتو بمظر من که حدود 7000 تا باهاش رفتم قیمت اصلیش در بازار ایران باید حدود 120 باشه که الان 98 هست.
      بالاتر هم عرض کردم این ماشین 86 بود که الان بدلیل شدت استقبال زیاد کارخونه میده 94 و بازار 98. مطمئن باشید به زودی قیمتش تو بازار میرسه بالای 100.
      در هر حال به نسبت قیمت بسیار میارزه و دوستانی که مایل هستن میتونن تست و مقایسه کنن با توسان و اسپورتیج تا متوجه توانایی های عالی اس5 اتو بشن.
      سلامت باشید دوستان.

  9. nima | آذر 1, 1395 | لینک نظر

    آقا از مورانو نگو كه كه گيربكسش پدر آدم رو در مياره از بس خراب ميشه.
    شما يه كمري نسل قديم سالم و به قيمت درست پيدا كن من با كله ميخرم.ماشين دست دوم سالم قيمتش بالاست و پرته.اونايي هم كه قيمتشون درسته همشون يه ايرادي داره .واقعا ماشين كاركرده خريدن كابوسه و هر لحظه ممكنه سرت كلاه بره.من كه به شخصه قيدش رو زدم

    • در پاسخ به: nima

      علی | آذر 2, 1395 | لینک نظر

      خوب همین ماشینای چینی یا همین اس 5 هم گیربکسش cvt هست مثل مورانو..
      مطمعن باشید اگه گیربکس مورانو بعد ده سال خراب شده گیربکس این ماشینای چینی خیلی زودتر خراب میشه که فوق العاده تعمیرات پیچیده و پر هزینهای هم داره..

      • در پاسخ به: علی

        مهدی س | آذر 2, 1395 | لینک نظر

        کی گفته اس5 اتو گیربکسش CVT؟
        اس5 اتو گیربکس 6DCT هست یعنی دو کلاچه که روی توسان تازه از 2016 سوار شده. ضمنا اگر خودرو اتومات سوار شده باشی باید بدونی که در صورت استفاده صحیح از گیربکس ، حالا حالا مشکل پیش نمیاد داداش

        • در پاسخ به: مهدی س

          TEFO | آذر 3, 1395 | لینک نظر

          دوستمون منظورش گیربکس CVT نصب شده روی تیگو ۵ بود
          دوست من اگر اطلاعات داشته باشید گیربکس CVT در اصطلاح به معنی سیستم انتقال قدرت متوسط پیوسته هستش که یک نو آوری کاملا جدید و کارا در سیستم انتقال قدرت هستش،که در اون نه عمل تعویض دنده رو راننده متوجه میشه نه تقه هنگام شتاب گیری و معکوس کشیدن و نه گیجی جعبه دنده پیش میاد،اکا متاسفانه در ایران به دلیل نبودن تعمیرکار وارد بر CVT از واژه ی این گیربکس درده سره استفاده میکنیم
          اما در مورد گیربکس دوال کلاچDTC این گیربکس یه گیربکس منسوخ شده ست و کارایی لازم روز نداره،الان سالهاست گیربکس های PDK جای گیربکس های DTC رو گرفتن،واسه همین میگم جک تکنولوژی به روزی نداره

          • در پاسخ به: TEFO

            شاهین | آذر 3, 1395 | لینک نظر

            tefo جان خوهشا گیربکس دوکلاچه رو قدیمی ندون . ممنون . در ضمن pdk گیربکس های شرکت پورشه ست که به اون اسم نامگذاری شده .

          • در پاسخ به: TEFO

            مهدی س | آذر 8, 1395 | لینک نظر

            خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ

          • در پاسخ به: TEFO

            مک میسل | آذر 21, 1395 | لینک نظر

            گل من
            گیربکس های دوکلاچه از سال2013-2014 دارن روی خودرو های المانی و امریکایی سوار میشن،ژاپنی ها هم برای کاهش هزینه گیربکس سی وی تی میزارن
            اگر چه گیربکس دو کلاچه یکم خرجش بالاتره
            ولی مصرف خودرو رو به شدت میاره پایین
            سرعت تعویض دندش عالیه
            اگرم با موتور خودرو هماهنگ باشه میتونه شتابی رو حدودا3ثانیه بهتر از همون موتور با گیربکس سی وی تی بزنه
            گیربکس سی وی تی هیچی نداره وگرنه انقدر ادیتش نمیکردن بیان ایکس ترونیک سی وی تی و… بزنن
            کاری به کل کل کره ای کارکرده بهتره یا چینی صفر ندارم
            فقط خواستم اطلاعات غلط به خلق الله درباره گیربکس های دوکلاچه ندید

      • در پاسخ به: علی

        nima | آذر 2, 1395 | لینک نظر

        این قضیه مال الان نیست دوست عزیز.پسر خاله من مورانو خریده بود چند سال قبل.این ماشین کلا تعمیرگاه بود.یادمه تو پارس خودرو بهش گفته بودن این اولین تجربه نیسان رو گیربکس cvt بوده و واسه همین مدام خراب میشه .

      • در پاسخ به: علی

        مهدی س | آذر 6, 1395 | لینک نظر

        جک اس5 اتو ، گیربکسش طراحی هافر آلمان و DCT هست نه CVT

    • در پاسخ به: nima

      TEFO | آذر 3, 1395 | لینک نظر

      دوست من مورانو یه مثال بود،مثلا سورنتو،توسان،اسپرتیج،هایلوکس،اکتیون،کراندو،کایرون،قشقایو… همه تو این رنجا
      در ضمن شما یه کمری ۲۰۰۷ تا ۲۰۰۹ یا یه کمری گرند ۲۰۰۵-۲۰۰۶ بگیری به قول شما بالاتر از رنج بازار به شرط سالم بودن خیلی بهتره تا شما یه تیگو ۵ که تو تمام بررسی ها حتی تو پیجای اینترنتی چک کنی جوابی که بایدو پس نداده،خودروی تیگو ۵ که حداکثر قیمتش نهایت ۶۰ تومن می ارزه داره ۱۰۰ میلیون تحویل مشتری میشه گرون نیست اونوقت یه کمری اگه ۵ میلیون بالاتر از عرف بازار باشه فاجعه ست؟

    • در پاسخ به: nima

      TEFO | آذر 3, 1395 | لینک نظر

      دوست من مورانو یه مثال بود،مثلا سورنتو،توسان،اسپرتیج،هایلوکس،اکتیون،کراندو،کایرون،قشقایو… همه تو این رنجا
      در ضمن شما یه کمری ۲۰۰۷ تا ۲۰۰۹ یا یه کمری گرند ۲۰۰۵-۲۰۰۶ بگیری به قول شما بالاتر از رنج بازار به شرط سالم بودن خیلی بهتره تا شما یه تیگو ۵ که تو تمام بررسی ها حتی تو پیجای اینترنتی چک کنی جوابی که بایدو پس نداده،خودروی تیگو ۵ که حداکثر قیمتش نهایت ۶۰ تومن می ارزه داره ۱۰۰ میلیون تحویل مشتری میشه گرون نیست اونوقت یه کمری اگه ۵ میلیون بالاتر از عرف بازار باشه فاجعه ست؟

      • در پاسخ به: TEFO

        nima | آذر 3, 1395 | لینک نظر

        بله حرف شما درسته اما وقتی کمری 2008 glx رو زیر 80 تومن نمیتونی پیدا کنی ولی وقتی همونو بخوای بفروشی 60 تومن ازت میخرن چه فایده؟اینجور ماشینا خرید و فروششون یه مافیایی داره که اصلا نمیزارن کسی نفس بکشه

  10. رضا | آذر 1, 1395 | لینک نظر

    با صد میلیون تومان به شما در بازار سورنتو مدل 2008 می دهند که اول خرجش است.ام وی ام 5 سال
    یا 150 هزار کیلومتر گارانتی دارد که خیال ادم را از هزینه دست دوم راحت می کند.

    • در پاسخ به: رضا

      TEFO | آذر 3, 1395 | لینک نظر

      دوست من شما واقعا داری سورنتو رو با MVM مقایسه میکنی؟؟۵ شتاره ایمنی در برابر MVM تست نشده،241 اسب بخار سورنتو رو با 140اسب بخار MVM،شتاب 9.2 سورنتو رو برابر شتاب 14خودرو MVM،یه خوردرو با پلت فرم آمریکایی رو با یه دزدی ناقص از طرح لندرور مقایسه میکنی؟؟؟؟؟
      خدایی انصافه؟؟؟

      • در پاسخ به: TEFO

        امین | آذر 20, 1395 | لینک نظر

        معلومه سورنتوی 9 سال پیش دیگه به درد نمیخوره باید انداختش دور. ماشین صفر چینی خیلی بهتر از ماشین 10 سال پیشه. خرید یک خودروی 10 سال کارکرده به قیمت بالاتر از 30-40 میلیون تومن اگر خودرو آلمانی نباشه حماقت محضه!!!

  11. TEFO | آذر 1, 1395 | لینک نظر

    همیشه گفتم بازم میگم خرید خودروی چینی اشتباه محض هستش اینو از رو تجربه میگم نه از رو تعصب و بد بینی نسبت به برندای چینی
    با پرداخت مبلغ ۷۰ تومن میشه تو بازار دست دوم SUV های زیادی گرفت که خیلی بهتر از MVM هستن هم از نظر ایمنی هم کیفیت هم سواری هم امکانات و تمام جنبه های دیگه
    مثلا با ۷۰ تومن میشه یه توسان ۲۰۰۷ یا اسپرتیج اتاق قدیم یا کراندو یا حتی اکتیون گرفت که مثلا همین اکتیون واقعا از نظر امکانات بی نقصه در ضمن تمام این خودرو ها 4WD هستند
    و اما خرید جک و تیگو 5 اشتباه خیلی بزرگیه با هزینه کردن ۱۰۰ تومن میشه ماشینایی مثل هایلوکس،مورانو،سورنتو گرفت
    خودتون قضاوت کنید
    برتری ماشینای چینی فقط شرایط فروششونه که اونم فقط برای جذب مشتری برای ماشین هایه که هیچ حرفی در مقایسه با ماشینای کره ای وژاپنی ندارن

    • در پاسخ به: TEFO

      محمد | آذر 1, 1395 | لینک نظر

      حرفت رو قبول دارم ولی واسه بعضیا پیدا کردن ماشین دست دوم سالم از بنگاهیا مثل کابوسه. واسیه همین قیدشو میزنن و ماشین صفر میگیرن هر چند چینی باشه.

    • در پاسخ به: TEFO

      مهدی س | آذر 1, 1395 | لینک نظر

      اینکه صرفا ماشینی رو بدلیل چینی بودن نخریم کاملا دیدگاه غلط و عقب افتاده و غیر منطقی هست. مگه بنز و بی ام و ویا اصلا همنی کره ای ها از اول خلقت برند بودن؟ تنها دلیل برند شدنشون این بود که خودرو با کیفیت تولید کردند. الان هم چین به شدت و با سرعت تمام داره کیفیت خودروها رو ارتقا میده (البته نه همه برندهاش) و به زودی زود بسیار عالی جا خواهد افتاد. همچنانکه همین الان جک اس5 اتو بسیار مقبول و مورد علاقه هست. شما اگر تهرن تشریف ببرید خ انقلاب بنگاههای پل چوبی ، جک اس5 اتو رو یک الی یک و نیم زیر قیمت روز نقدی بنگاهها ازتون بر میدارن. ماشین بسیار عالی با امکانات و آپشنهایی بالاتر از توسان و اسپورتیج ، بسیار با ارزشتر نسبت به قیمتش.
      اینی هم که شما فرمودید بریم توسان 2007 و مورانو و … رو بخریم مگه عقل آدم پاره سنگ برداشته برادر ، ماشینی که 10 سال از کارکردش میگره (اصلا توسان 2007 نه ، توسان 2010 شما حسابکن) قطعا به خرج افتاده ، گارانتی نداره ، قطعاتش بسیار گرونه ، تعداد نمایندگیش کمه. اما همین جک اس5 اتو (که من دارم و خیلی خیلی ازش راضیم بدون تعصب) گارانتی 5 ساله یا 150000 تا داره ، ماشین صفر هست و خیلی مواردی که بالاتر در مورد شتاب و آپشن و … عرض کردم.
      تیگو5 رو قبول دارم نمیارزه با این قیمت چون هم خیلی موتورش ضعیفه و هم اینکه به اون قیمت ارزش نداره (البته خودروی بدی نیست کلا) ، ضمنا 4WD برای کسی که 99% رانندگیش تو شهر هست ابدا اهمیت و ارزش هزینه نداره. اون برای کسی خوبه که آفرود میره بیشتر وگرنه بیخودی هزینه استهلاک و افزایش شدید مصرف سوخت رو داره.
      ضمن بقول آقا محمد ماشین دست دوم هندوونه دربسته هست و اصلا معلوم نیست چی در بیاد ، حالا مساءل گارانتی و قطعات و خرج افتادن و … رو بزاریم کنار.
      در کل این منطق که فلان ماشین بدلیل اینکه تولید فلان کشور هست بدرد نمیخوره کاملا اشتباهه. باید وضعیت پیشرفت خودروسازهای اون کشور و همچنین اون خودرو رو بررسی کرد تا به نتیجه منطقی رسید. شما شرکتهای داخلی رو نگاه نکن که بعد از 40 سال هنوز دارن پراید و 405 و سمند میسازن. بقیه کشورها به شدت در حال پیشرفت هستن. من به تجربه شخصی خودم که تو خودروهای چینی جیلی ، ام جی و جک اس5 اتو رو سوار شدم فقط ام جی و جک رو تایید میکنم. جیلی خودروی بی کیفیتی هست نسبت به این دو مورد. ام وی ام هم درسته خودرو بدی نیست مخصوصا این مدل جدیدش اما خیلی از خودروهای SUV اساسی تولید چین مثل جک اس5 اتو و … عقبه والبته مقایسه اش با اونها اشتباهه کلا.
      ضمنا جک اس5 عزیزم شرایط فروش نداره ، باید نقد پرداخت کنی و حدود 7 ماه منتظر بمونی تا بدستت برسه ، تازه با این شرایط اینطور شدید ازش استقبال شده. نگاه نکن به تیگو 5 و گزینه های دیگه که به راحتی میشه اقساطی خریدشون.
      ارادتمند

      • در پاسخ به: مهدی س

        TEFO | آذر 1, 1395 | لینک نظر

        سلام دوست عزیز اول ممنونم بابت تبادل اطلاعات
        و اما در مورد حرف شما که چین در حال پیشرفت هستش درسته کسی منکر این نیست اما پیشرفتی که چین داره رو اوایل دهه ۹۰ میلادی شرکت نیسان یا تویوتا کرده،الان شما مدعی هستی ماشینی که ۱۰ سال کار کرده داغونه و خرج اساسی داره،اولا من یه ماشینی که بخوام بخرم کور کورانه سوراغش نمیرم که نمایندگی داره و با مراجعه بهش و تست و کارشناسی قطعاتش و کل خودرو وضعیت خودرو رو متوجه میشم،ثانیا شما واقعا میتونی خودرویی مثل مورانو رو با جک مقایسه کنی؟؟؟جز گارانتی جک چه برتری داره نسبت به مورانو؟؟از تعداد آپشنا گرفته تا قدرت و سرعت و کیفیت و کارایی،لطفا با تعصب نسبت به خودرویی که دارید نظر ندید،خودرو های چینی به گفته شما در حال پیشرفتن ولی هنوز به حد کمال نرسیدن و بازار ایران شده تست آزمون و خطای شرکتای چینی برای ارتقا خودروهاشون و این اتفاق فقط تو کشورای در حال توسعه هستش،شما یه کشور توسعه یافته بگو که جکی رو که ما به عنوان خودروی لوکس قبول داریم خودرو لوکس بدونه،آلمان؟سوئد؟آمریکا؟فرانسه؟ژاپن؟کره؟ایتالیا؟حتی ترکیه؟هیچکدوم برندای چینی رو قبول ندارن
        اما در مورد 4WD باید بگم فاکتور اول یه خودرو SUV قدرت موتور و برتری حرکتی تو جاهای ناهمواره خوردرو شاسی بلندی که این فاکتورو نداشته باشه به هیچ دردی نمیخوره عملا

        • در پاسخ به: TEFO

          مهدی س | آذر 2, 1395 | لینک نظر

          اولا من جک رو با مورانو مقایسه نکردم. گفتم خودرو 7 یا 10 سال کار کرده ارزش خرید نداره ، نیاز هم نیست ببری تست کنی. اول و آخرش خرج داره چون عمر مفیدش رو کرده داداش من. گیرم که سالم باشه خرج های وحشتناکشون رو میخوای چیکار کنی. مصرف سوخت بالا رو میخوای چکار کنی. همین اکتیون که میگی دوست من داره صدی 21 میسوزونه عزیزم.
          دوم اینکه همون گارانتی که میگی جک جز گارانتی چی داره فاکتور بسیار بسیار مهم و حیاتیه. گارانتی یعنی تو اون بازه زمانی کوچکترین تا بزرگترین خطا یا مشکلی که ماشین براش پیش بیاد بدون دردسر میدی درست یا تعویض میشه. چیز اصلا کمی نیست.
          سوم اینکه گفتی بازار ایران شده آزمون و خطای شرکتهای چینی ، خب بعضی از خودروها بله. من هم توسان روندم ، هم قشقایی ، هم جک و هم اسپورتیج. انصافا تو نرمی و سواری (بجز دو دیفرانسیل بودن اونها) بسیار بسیار از توسان و اسپورتیج بالاتره. حاضرم بیای و خودت امتحان کنی.
          چهارم فرمودید خودروی SUV که توانایی آفرود نداشته باشه بدرد نمیخوره ، اولا کسی نگفت جک این توانایی رو نداره اما طبیعیه توانایی دو دف هارو نداره. اما صحبت من چیز دیگه ای بود کلا ، عرض من اینکه شاسی بلندهای شهری نیازی به آفرود ندارن. در حقیقت خریدار براساس نیاز خودش ماشین شاسی رو انتخاب میکنه. منی که جک میخرم خب طبیعیه همش توی شهر میرونم یا تو جاده های نسبتا ناهموار و نیازی به آفرود نداشتم و ندارم. در اینصورت اصلا و ابدا دو دف بدردم نمیخوره. شما جامعه هدف استفاده کننده خودرو رو در نظر بگیر نه کل قضیه رو. با این استدلال که شما مطرح میکنی باید بگیم ایرباس A310 بدرد نمیخوره چون توانایی و ظرفیت A380 رو نداره. عزیز من هرچیزی براساس نوع استفاده اش طبقه بندی میشه و مورد بررسی قرار میگیره.
          پنجم اینی که فرمودید خیلی از کشورها خودروی چینی رو قبول ندارن کاملا اشتباهه. بله تو کشورهایی که رده اول دنیا به حساب میان مثل آلمان درسته اما اینها تعداد بسیار معدودی هستن. من بارها دبی رفت و آمد میکنم هم اونجا استفاده میشه هم تبلیغش رو میبینی و …
          تو برزیل ، توی ترکیه (اگرچه ترکیه رو بعنوان کشور پیشرفته قبولش ندارم) ، حتی تو اروپا و آمریکا هم خودروهای چینی خیلی استفاده میشن اما خب طبیعیه که هنوز صنعت خودرو چین به حد کمال نرسیده و آروم آروم جایگاهش رو تو دنیا پیدا میکنه.

          • در پاسخ به: مهدی س

            TEFO | آذر 3, 1395 | لینک نظر

            دوست من خیلی تک بعدی داری به ماجرا نگاه میکنی،اولا ماشین خارجی رو از زو کارکردش ارزیابی میکنن،که خیلی کم پیش میاد که داغون شده باشه،ثانیا شما رو چه حسابی میگی اکتیون صدی ۲۱ میسوزنه؟مگه بلیرزه؟ اکتیون تو شهر در بدترین حالت ۱۴-۱۵ میسوزونه که اونم نوش جونش چون اندازه مصرفش بازده داره،همین قابلیت آفرودی که شما میگی منحصرا مربوط به SUV هستش و اگه از پسش برنیاد به درد نمیخوره،در ضمن من اکتیون لاکچری داشتم از بین ماشینای چینی تیگو ۵ هم داشتم،از رو تجربه میگم ماشین چینی مفتش گرونه،شما میگی ماشین ۵ سال گارانتی داره،خوب ماشینی که تو ۵ سال اول کارش خرج باز کنه که باید انداختش دور،عملا این ۵ سال فقط گارانتی واسه تعویض روغنو لنتو چک کردن جلوبندیه،درست زمانی که ماشین شروع به خرج وا کردن میکنه گارانتی تموم شده،دوست من شما واقعا داره متعصبانه خودروی چینی رو تبلیغ میکنی که واقعا اگه ماشین سوار باشی از یه خودرو تمام قابلیت هاشو میخوای مثلا از خودرو شاسی علاوه بر همه کارایی هاش حتما قابلیت آفرود رو هم میخوای که وقتی به در بسته بخوری کلا از ماشین سرد میشی،ببین دوست من چیزی که رو کاغذ میاد با چیزی که دز عمل ثابت میشه کاملا متفاوته،عملا شما جک ۱۷۶ اسب بخاری رو چه در نوع دستی چه در نوع اتومات حتی نمیتونید با یه رونیز ۱۶۵ اسبی مقایسه کنی در قابلیت های حرکتی و پایداری
            پس دوستان دیگرو در خرید اسباب بازی های چینی ترغیب نکنید،اصلا میگید ماشین دست دوم خرج داره قبول ولی خرجش که بکنی بام واست ۱۰سال ماشینه اما از ماشین چینی هایی که تا حالا وارد شده و ۱۰ سال از عمرش گذشته کدوم یکی درست و سرپاست؟من میشمرم شما بگو:
            MVM110,CHERRY A15,LOBO,MVM 530,WINGEL,,GREAT WALL????
            کدوم یکی؟؟؟؟همه بعد از ۶-۷ سال کار عملا تبدیل به جسد شدن،اما شما هنوز تو جاده ماشینایب مثل نیسان گلوریا،تویوتا کریسیدا،دوو اسپیرو رو میبینید که بعد نزدیک ۲۰و چند یال گذشت از تاریخ تولیدشون هنوز بدون مشکل در حال تردد هستن و هنوزم در مقایسه با بعضی از ماشین های روز دنیا حرفی واسه گفتن دارن
            اما در مورد ماشین چینی این چند تا نکته رو باید قبول کرد:
            درسته رو به پیشرفت هستن اما هنوز اول راهنو به حد کمال نرسیدن
            دوم اینکه هیچ نو آوری خودشون ندارن و اکثرا تو موتور و گیربکس دارن از شرکتایی مثل میتسوبیشی و تویوتا کمک میگیرنو اونام هرچی طرح سوخته دارن میدن به شرکتای چینی
            سوم این که هرچیزی که منسوخ شده رو دارن ارائه میدن،مثلا ESP,کمتر رو ماشین های روز سواره و تقریبا داره منسوخ میشه یا تریپ ترونیک که دیگه شیفت ترونیک جاشو گرفته،یا گیربکس های اتومات عادی که طرح اصلاح شده CVT جاشو گرفته،یا. سیستم های تعلیق مکانیکی که جاشو به تعلیق پنوماتیکی داده و….
            پس خرید یه خودرو چینی یه اشتباه بزرگه

        • در پاسخ به: TEFO

          مهدی س | آذر 6, 1395 | لینک نظر

          نه عزیزم ، مثل اینکه داری حرف زور میزنی. آخه گیربکس CVT بنظرت بهتر از DCT هست واقعا؟ تفاوت اینها رو بلدی شما اصلا؟ ضمنا خیلی راحت میتونی منتظر بمونی تا بقول خودت مدت گارانتی رد بشه و بعدش ببینی کیفیت JAC S5 Auto رو. بعد ESP و TCS و HBA و … شدن قیدیم ؟

          خخخخخخخخخخخخخخ

          عالیه استدالتون. موفق باشید. همین. بقیه متوجه میشن چی عرض کردم بنده.
          ضمنا باز هم میگم توسان و اسپورتیج رو بیار با هم تو عمل تست کنیم عزیزم. ده بار اینو گفتم و جوابی نداشتید. البته بجز آفرود که شما داری به زور میگی SUV حتما باید توانایی آفرود داشته باشه (درحالیکه توسان و … نسخه های بدون قابلیت 4WD تولید کردن دانشمند جان). بعد شما به فتوای مرجعیت خودت میگی SUV که آفرود نکنه بدرد نمیخوره.
          خخخخخخخخخ
          مشعوف شدیم. دیگه با شما بحثی ندارم بنده وقتی منطق رو با حرف زور جواب میدید.

      • در پاسخ به: مهدی س

        رحمت | آذر 2, 1395 | لینک نظر

        با سلام خدمت شما
        درست است که خودروسازی چین پیشرفت کرده اما هنوز سالیان سال طول میکشه تا به تکنولوژی کره و بیشتر از آن به ژاپن برسه. این حرف را نزن که ماشین برای ده سال پیش هست. ضمنا پیدا کردن ماشین دست دوم سالم هم سخت نیست. فقط قیمتش کمی بیشتر است. من داخل ماشین های زیادی نشستم و با برخی از آنها رانندگی کردم. به نظرم کسی که پول ماشین آلمانی را نداره باید بره ماشین ژاپنی سوار بشه یا با پول کمتر سوار کره ای ها.. به هیچ وجه ماشین های چینی با این قیمت ارزش خرید را ندارن و این هم به علت تعرفه های بالا و نبود رقیب می باشد..
        من خودم نزدیک یکساله که یک سوزوکی گرند ویتارا فول اتوماتیک وارداتی سال 2006 خریدم که بعد از سرویس اولیه هیچ خرجی نکردم و باهاش رانندگی زیادی هم در شهر، جاده، گل ولای و برف ها کردم و هر کس سوار این ماشین میشه تازه میفهمه که ماشین ژاپن یعنس چی؟!..
        موفق باشید

        • در پاسخ به: رحمت

          مهدی س | آذر 2, 1395 | لینک نظر

          داداش من یا سوار بعضی از ماشینهای باکیفیت چین نشدی یا اینکه نمیدونی خرج بالای خودروهای کره ای چیه؟ چه برسه به ماشینهای آلمانی یا ژاپنی. البته خودروهای آلمان و ژاپن البته که عالی هست و در اون شکی نیست. اما یه مساله یی هست و اون اینکه شما با چه هدفی ماشین رو میخری و ارزش فایده نسبت به هزینه رو باید بسنجی. قول میدم تا الان جک اس5 اتو رو نروندی ، من شخصا حاضرم ماشین خودم رو بیارم شما هم توسان یا اسپورتیج کره ای رو بیار با هم بشینیم تو هر دو تست کنیم و البته از ابتدا تا انتها رو فیلم میگیریمتا معلوم بشه کدومشون سواری نرمتر و بهتر و آپشنهای بالاتر دارن.
          اما در مقایسه با شاسی های ژاپنی با آلمانی خب البته که به اونها نمیرسه. تویوتا RAV4 قیمتش 240 تومنه ، یا X4 قیمتش 470 تومنه. شما داری اونها رو با مثلا جک مقایسه میکنی که حدود 100 تومن قیمتشه؟
          اصلا این کار شما با عقل سازگاره بنظرت؟
          هر خودرویی رو با همرده هاش میسنجن عزیزم نه بالاتر یا پایینتر. شما داری جک رو که در عین پیشرفت بسیار نهایتا 98 تا 99 تومن الان (سال 95) قیمتشه ، با ماشینای آلمانی مقایسه میکنی که عمریه دارن خودرو با کیفیت شماره 1 تو دنیا تولید میکنن؟؟؟؟ خخخخخخخخ

          نتیجه گیری بنده حقیر:
          – خودروسازی چین خیلی خیلی خیلی محصولات با کیفیت تری نسبت به مونتاژکارای 40 ساله پراید و 405 ایران تولید میکنه.
          – هر خودرو رو باید با همرده هاش و براساس هدف استفاده سنجید و بررسی کرد نه اینکه جک اس5 اتو رو (با اینکه فوق العاده هست و استقبال شدید و افزایش روزافزونش در خیابونها و جاده ها نشانگر اعتماد بالای مردمه – چون اقساطی هم نمیدنش) بیاید با تویوتا یا بی ام و مقایسه کنید.
          – به زودی زود همون برند شدن کره ای ها رو در چینی ها خواهید دید (که البته از الان قابل مشاهده هست تو بعضی مدلها) ، یادتونه که 10 – 12 سال پیش همه ماشینای کره ای رو آشغال میدونستن اما الان سر و دست براشون میشکونن.
          – در هر حال و به هر صورت ، ماشین صفر همیشه برتری داره نسبت به ماشین کارکرده بدن گارانتی (البته ماشین صفری که حداقل امتحانش رو پس داده باشه). چون داشتن گارانتی جدای از مسایل خرج خودرو و تامین قطعات بصورت تضمینی و … ، اطمینان روانی بالایی برای راننده و مالک خودرو داره.
          – هرچقدر هم که بعضی دوستان با تعصب مخالفت کنن با خودروهای چینی ، همه میبینن که تو بازار به شدت از اونها استقبال میشه و برندهای باکیفیتش مثل ام-جی یا جک اس5 شدیدا مقبول هست و هر روز علاقه مردم بیشتر و بیشتر میشه. عرض کردم تو خیابونهای تهران و جاده ها ببینید ، مشخصه. ماشینی که از 86 تومن اومده رسیده به 98 تومن در عرض 8 ماه و حتما هم بالاتر خواهد رفت.

          • در پاسخ به: مهدی س

            TEFO | آذر 4, 1395 | لینک نظر

            دوست من یکم تخصصی به ماجرا نگاه کن،حرفای همه مثل یه شوخیه،افزایش قیمت نشون دهنده کیفیت خودروعه؟در این صورت پرایدی که از ۷ میلیون رسید به ۲۱ میلیون از لحاظ کیفیت هم رتبه بنز هست دیگه
            قبلا گفتم انگار با دقت نخوندید کلا هدف از طولید خودرو های SUV به منظور عبور و فتح مسیر های سختی هستش که با یه خودرو سدان معمولی نمیشه ازش گذر کرد
            پس عملا یه خودرو با شاسی بلند نسبت به قابلیت های حرکتیش سنجیده میشه
            من با یه اسپرتیج یا توسان شما با جک اتو،میتونی مسیرهایی که من میرم،شیب هایی که من میزنمو بزنی؟هرگز
            الکی هم از شعار SUV شهری استفاده نکنید،SUV یعنی 4WD
            شمام اگه چند بار خودروهای دسته دوم تا رنج ۱۰۰ میلیون سوار شی،نظرت عوض میشه،شما سورنتو ۲۰۰۹ سوار شو،ببین تفاوت رو حس میکنی یا نه
            بحث من اینه یه شرکت خودرو سازی معتبر برای حفظ اعتبارش،تو تمام تولیداتش از کیفیت بسیار بالا استفاده میکنی،اما چینی های برای رسیدن به سطح کیفی عالی ایرانو کردن بازار آزمون خطاشون تا برسن به سطح لازم
            الان من یه آلفا رومئو جولیتا مدل ۲۰۱۳ دارم،حسابی ام ازش کار کشیدم،میدونمم تا ۱۰ سال دیگه بی عیب برام کار خواهد کرد،حالا میگی خرجش بالاست باشه،کارایی هاش جبران میکنه این خرجو

        • در پاسخ به: رحمت

          TEFO | آذر 3, 1395 | لینک نظر

          با نظر شما کاملا موافقم که یه خودرو بزند تراز اول دست دوم واقعا از هر نظر برتری داره به یک خوردرو (لگن) چینی نو

          • در پاسخ به: TEFO

            مهدی س | آذر 8, 1395 | لینک نظر

            بدجور میسوزی از موفقیت جک اس5 اتو.

            خدا سلامتی بده ان شاالله بهت

    • در پاسخ به: TEFO

      امین | آذر 20, 1395 | لینک نظر

      ماشین کره ای مدل 2007 !!!! یعنی ماشین 10 سال پیش رو بخریم!؟؟ ماشین کره ای تو بهترین حالتش 6-7 سال با درد سر کم کار میکنه. حتی بنز و ب ام و و آئودی هم 10 سال کار کردشون خریدش اشتباهه به نظرم. بدترین و مزخرفترین ماشین چینی حتما از ماشین کره ای 10 سال کار کرده خیلی خیلی بهتره…

      • در پاسخ به: امین

        مسعود | بهمن 2, 1395 | لینک نظر

        دوست عزیز شاید درست باشه ولی کیفیت سواری ولذت رانندگی ماشین کره ای و ژاپنی و … خیلی فرق میکنه با ماشین چینی یک مثال: خیلی ها 22 میلیون میدن پارس مدل 88 میگیرن یا 206 مدل 89 ولی پراید صفر نمیخرن ! پراید صفر گارانتی هم داره ولی 206 یا پارس 7 یا 8 سال کار کردن وخرج هم دارن ! چرا؟؟؟ چون لذت رانندگی با پارس قابل مقایسه با پراید نیست؛ ماشین چینی هم در مقایسه با سانتافه و سورنتو و … همینطوره ؛ همه چیز که گارانتی نمیشه.

  12. مهدی س | آبان 30, 1395 | لینک نظر

    با عرض سلام و تشکر. دوست عزیز این خودرو در حد جک اس5 اتومات نیست متاسفانه. با اینکه خودروی خوبی هست اما جک اس 5 اتو الان با توسان و اسپورتیج مقایسه میشه. این خودرو ESP ندار ه، GPS نداره ، صدای بسیار زیاد موتور به داخل کابین میاد ، کلا فضای داخل کابین کمه مخصوصا در عقب خودرو ، قدرت موتور بسیار پایینتر از جک هست (جک 175 اسب بخار) ، بسیاری از آپشنهای مهم و قدرتمند جک رو نداره ، تو شتاب لحظه ای واقعا ضعیفه.
    البته این موارد رو بنده عرض کردم صرفا به این دلیل که نگارنده به اشتباه این خودرو رو با جک اس 5 مقایسه کرده. این ماشین در رده خودش (حدود 70 تومن) خودرو خوبی هست. جک الان 98 تومنه.
    ان شاالله که همه عزیزانی که این خودرو رو تهیه میکنن با خیر و خوشی و سلامتی سوار بشن.

  13. amin | آبان 30, 1395 | لینک نظر

    من نسل اول این خودرو رو 5 ساله که دارم و ازش راضی هستم در حد خودش.این نسل جدید رو سوار نشدم ولی اگر مثل نسل قدیم باشه بله فضای پای عقب کمه.در حد 405 هستش جای پای ردیف عقب.امیدوارم کیفیتش هم مثل قبل باشه و حتی بهتر باشه.ماشین من الان با کارکرد نزدیک به 90 هزار کیلومتر تا به حال به تعمیرگاه نرفته و حتی لنت جلو ماشین هنوز عوض نشده.کیفیت کابین هم خیلی افت نداشته و هنوز روکش ها و رودریها کاملا سالم هستند و …..

  14. سعید | آبان 29, 1395 | لینک نظر

    سلام
    ایمنی x33 s نسبت به مدل های قبلی چقدر تفاوت داره؟
    به نظرم ماشین اقتصادی هست اما از لحاظ ایمنی فکر می کنم استاندارهای لازم را در ح خودش نداره