سایر نقلیهشهری

ترغیب مردم به دوچرخه سواری با سیستم شناور دوچرخه سواری در شیکاگو

لندن  جاده‌ی Thames Deckway تنها جاده ای نیست که مسیر شناور دوچرخه سواری در طول مسیر اصلی رود برای آن‌ها طراحی شده است.

اگر شرکت Second Shore که پروژه‌های رسیدگی به کناررودها را برعهده دارد، پروژه‌ی خود را عملی کند، ۲۸ شهر همسایه‌ی شیکاگو به وسیله‌ی یک مسیر فلوتینگ  سایکل به هم متصل می‌شوند که مسیری پوشیده و مجهز به انرژی خورشیدی است.

مسیر رودخانه ای  در شاخه‌ی شمالی و جنوبی رود شیکاگو احداث خواهد شد. این یعنی که این مسیر موازی با مسیرهای ترافیکی شلوغ خواهد بود که به کاهش ازدحام جاده‌ها و مسیرهای دوچرخه‌سواری موجود کمک می‌کند.

همچنین این شرکت ادعا می‌کند که مسیر امن‌تری برای دوچرخه‌سواران سطح شهر ایجاد خواهد شد.

شرکت Second Shore همچنین ریوراید را به صورت ۲۴ساعته و ۳۶۵ روز سال ارائه خواهد داد. از سایر فواید این پروژه جذب و ترغیب مردم  به دوچرخه‌سواری در سطح شیکاگو، ایجاد مشاغلی مرتبط با دوچرخه سواری و افزایش گردشگری به وسیله‌ی ایجاد یک‌ مسیر پیشرفته است.

سطح  این مسیر  از جنس فولاد تقویت شده بوده که ۲۵متر طول و ۲الی ۴ متر عرض دارد. این بخش‌ها از پیش‌ساخته بوده و کناره‌های آن در رودخانه شناور هستند‌، و برای افزایش امنیت به وسیله‌ی ستون‌هایی در بستر رودخانه فیکس شده‌اند.

پس از شکل دهی اولیه، این مسیر به وسیله‌ی سکوها و ورودی‌هایی به ریورراید متصل   شده و‌ در طول آن احداث خواهد شد.

شرکت Second Shore معتقد است که این مسیر باید نزدیک به پل‌ها، پارک‌های عمومی و سایر مکان‌های تفریحی باشد،همچنین از آنجا که ریور راید  نمی‌تواند فقط به خود رود راه داشته باشد  باید  به خطوط دوچرخه‌سواری موجود در جاده‌ی اصلی نیز  متصل شود.

در میان سایر ویژگی‌های RiverRide وجود پنل‌های خورشیدی در قسمت بالایی هر بخش است تا هم نورکافی برای مسیر فراهم کند و هم برای جلوگیری از یخ زدگی مسیر در برف و یخبندان انرژی گرمایی مورد نیاز این مسیر را فراهم کند. هم چنین حفاظ‌های میله‌ای در کناره‌های این مسیر طراحی شده است که از سقوط افراد در رودخانه و‌ بروز تصادف جلوگیری کند.

طراحی ریور راید براساس نظریه‌ی معروف شرکت Second Shore یعنی نظریه‌ی «سهولت قابل دسترسی ، فناوری‌های موجود» است، منظور از این نظریه این است که روی آوردن به هرچیز آسان مسئله ساز نیست. در مصاحبه‌ی  این شرکت درباره‌ی عملکرد پروژه، همچنین گفته شده همان معمارهای پل‌های معروف شیکاگو و طرح‌های دریایی در این پروژه به کار گرفته خواهند شد.

شرکت Second Shore مسیر دوچرخه سواری کنار دریایی دیگری به نام Eastbank Esplanade را به طول ۲.۴ کیلومتر در شهر PORTLAND ایالت Oregon ایجاد خواهد کرد . علاوه بر این گفته می‌شود این مدل ها پشت سرهم در ۶۰۶ شهر دنیا طراحی خواهند شد که یکی از آن‌ها شیکاگو است.

ایده‌ی اولیه‌ی RiverRide در تاریخ ۲۰۱۲/۱۳ ارائه شد. در سال جاری پس از بازبینی توسط  دپارتمان حمل و نقل شیکاگو و صاحبان اصلی زمین‌های اطراف رود احداث این پروژه آغاز شد.

شرکت Second Shore امیدوار است تا سال آینده با حمایت‌های شهرداری در شاخه‌ی شمالی رود شیکاگو پروژه‌‌ی خود را افتتاح کند. همچنین این شرکت برآورد کرده که برای بازدهی بهتر این پروژه به ازای هر مایل ۵ الی ۱۰میلیون دلار پول مورد نیاز است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا