كنار گذاشتن موتور V6 و استفاده از گيربكس ١٠ سرعته در فورد موستانگ ٢٠١٨

پنجشنبه ۴ آذر ۱۳۹۵

كنار گذاشتن موتور V6 و استفاده از گيربكس ١٠ سرعته در فورد موستانگ ٢٠١٨

 

اين طور كه به نظر مي رسد مدل جديد فيس ليفت فورد موستانگ ٢٠١٨ ديگر از موتور 3.7 ليتري ٦ سيلندر فعلي خود استفاده نخواهد كرد. موتورهاي جديد به كار رفته در اين خودرو يكي  موتور EcoBost ٢ ليتري  چهار سيلندر و ديگري موتور ٥ ليتري ٨ سيلندر تنفس طبيعي است.

بر اساس تجربه ي Mustang6G در بازار خودرو، موتورهاي ٦سيلندر موستانگ در بين فروشندگان خودرو مدت طولاني است كه از اعتبار خاصي برخوردار هستند، اما اين موتور به زودي استعفا مي دهد و وارد كتاب هاي تاريخ مي شود.اين مسئله تعجب آور نيست كه موتور جديد ٤ سيلندر از لحاظ مصرف سوخت كارآمد تر و پرقدرت تر خواهد بود، اين موتور توانايي توليد ٣١٠ اسب بخار را دارد كه قدرت آن بيشتر است از موتور ٦ سيلندر است كه ٣٠٠ اسب بخار قدرت توليد مي كند. همچنين توربوي به كار رفته در اين موتور باعث توليد ٤٠ پوند فوت گشتاور بيشتر مي شود.

فراتر از قدرت بيشتر موتور اين خودرو نسبت به موتور ٦ سيلندر قبلي اين كمپاني اعلام كرده است كه از يك گيربكس اتومات ١٠ سرعته بر روي اين خودرو استفاده خواهد كرد. اين گيربكس طراحي شده توسط جنرال موتورز است و در مدل آپديت شده ي كامارو استفاده مي شود.

نكته ي برجسته تر در اين موستانگ فراتر از گيربكس جديد آن است، در قسمت سیستم تعلیق ،MagneRide  استفاده شده در این خودرو است و اين ويژگي در  هر دو مدل EcoBoost و موستانگ GR وجود دارد. اين ويژگي در حال حاضر فقط بر روي شلبي GT350 و GT350R موجود است و همين مسئله اين دو خودرو را تبديل به هيولا كرده است!

همچنين اخيراً شايعاتي وجود دارد كه موستانگ جديد داراي خصوصيات خاصي در عملكرد موتور است كه آن را آماده ي رقابت با كامارو 1LE مي كند.


بدون دیدگاه