اخباراخبار خارجی

بهینه ترین خودروی الکتریکی از نظر استاندارد EPA:هیوندای آیونیک

 

در طی مدت زمان کوتاه، خودروی الکترونیکی هیوندای حتی پیش از آنکه به مرحله‌ی فروش برسد در ایالات متحده توجه همه را جلب کرد.

هیوندای نخستین بار سوخت سلولی هیدروژن مایع را برای به کار گیری در وسیله‌ی نقلیه مطرح کرد و تویوتا و هوندا اولین برندهایی بودند که از این تکنولوژی حمایت کردند.

با اینکه طی سال‌های اخیر فرآیندهای اندکی در زمینه‌ی زیربناهای ضروری این تصمیم صورت گرفته است، اخیرا کارخانه‌های خودروسازی کره‌ای تصمیم گرفتند به صورت عملی از این باتری‌ها استفاده کنند.

هیوندای آیونیک، به عنوان نخستین خودروی الکترونیکی با اندازه‌ای جمع و جور و طراحی three-box از سال گذشته در بازار داخلی شروع به فروش کرده و اخیرا نیز به اروپا صادر شده است، همچنین گفته شده که در اوایل سال آینده در ایالات متحده به فروش خواهد رسید.

مشخصات آیونیک  الکتریکی، تا جایی که مشخص شده به شرح زیر است: پک باتری ۲۸کیلوواتی، طبق استاندارهای EPA سرعت حداکثر این خودرو ۱۲۴مایل(معادل ۲۰۰کیلومتر) می‌باشد.

این خودرو دقیقا مثل همان Golf الکترونیکی فولکس واگن بوده و هنوز برای رقابت با خودروهای برتری مانند شورولت بولت، یا نسل بعدی خودروهای نیسان لیف  یا تسلا مدل 3 به قدر کافی خوب نیست.

گرچه شرکت هیوندای این موضوع را می‌داند و در تلاش است در کوتاه‌ترین زمان ممکن خود را به بالاترین حد استانداردهای EPA برساند، گفته شده تا سال ۲۰۱۸ سرعت خودروی جدید خود را به ۲۰۰مایل ارتقا خواهد داد.

 

همچنین طبق مصاحبه‌ای که از Dave Zuchowski، مدیرعامل شرکت هیوندای، منتشر شده است، این کمپانی قصد دارد ۴ خودروی الکترونیکی جدید را وارد بازار کند که این خبر نشان دهنده‌ تعهد واضح این شرکت به انتشار خودروی الکترونیکی بوده و سوخت سلولی برای همه‌ی این خودروها در نظر گرفته شده است.

حتی اگر هیوندای در طیفی که توسط EPA اعلام شده است، در حد پایینی باشد، اما از نظر حفظ محیط زیست و سوخت به کار گرفته شده،به میزان قابل توجهی از رقبای خود کارآمدتر است.

معادل MPGe (میزان سوختی که در هر مایل توسط وسیله‌ی نقلیه استفاده می‌شود) برای خودروی الکترونیکی هیوندای ۱۳۶ است ‌و نسبت به خودروی BMW i3 که رتبه‌ی دوم این لیست است، 12MPGe بهتر است.شورولت بولت نیز با 119MPGe در رتبه‌ی چهارم قرار دارد.

هیوندای هنوز حرفی درباره‌ قیمت Ioniq نزده است، اما طبق چیزی که در بازارهای دیگر دیده شده، قیمت آن حدودا ۳۵هزار دلار خواهد بود.

این یعنی هیوندای نمی‌خواهد در مدت زمان کوتاه به فروش فوق العاده ای برسد، مثل حداکثر فروش  Bolt یا Tesla Model 3 که سود زیادی برای این شرکت‌ها به دنبال داشته است، ولی اگر هیوندای به معنای واقعی کلمه نسخه‌ی جدید را نسبت به قبلی بهبود بخشد، همه چیز می‌تواند تغییر کند.

 

 

1 دیدگاه

  1. کره ای های هیوندا کیا به یکی از 6 بازیگر اصلی صنعت پیشرفته خودرو و ارائه راهکارهای تکنولوژیکی برای حفظ اتمسفر و کاهش اثرات گلخانه ای تبدیل شدند شرکت هیوندای -کیا با هزینه های بسیار بالا در بخش تحقیقات و توسعه مکانیزم مصرفی در پی تولید انبوه خودروهای هیبریدی جدید با استفاده از نظریه هیدروژن مایع هستن، برای استفاده از خودروهای الکتریکی چون تسلا، باید کاربران ساعت‌ها وقت صرف شارژ شدن کامل خودروی خود کنند، در حالی که سوخت‌گیری خودروهای هیدروژنی کمتر از پنج دقیقه طول می‌کشد. تنها راهکاری که امکان تامین انرژی‌های خودروهای الکتریکی را در کوتاه‌ترین زمان ممکن میسر می‌کند، تعویض باتری‌ها است که با توجه به قیمت بالای این باتری‌ها، چندان عاقلانه نیست. شاید از خود بپرسید که چرا با وجود این امکانات هنوز خودروهای هیدروژنی بصورت تجاری و گسترده در خیابان‌ها قابل مشاهده نیستند؟ عوامل متعددی در این باره دخیل است که می‌توان از جمله‌ی آن به بهره‌وری، آلودگی هوا، سیاست و انرژی اشاره کرد
    حالا چرا هیوندا از باطری های پیشرفته تر هیدروزنی استفاده کرده بخاطر عدم وجود مواد شیمیایی غیر قابل بازگشت به ساختار طبیعت و مملو از مواد شیمیایی هیوندا کیا تصمیم گرفت اولین شرکت پیشتاز در این عرصه باشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا