اخباراخبار خارجیفناوری و تکنولوژی

عرضه‌ی خودروی برقی توسط شرکت‌های مزدا، تویوتا و سوبارو

سه شرکت‌ بزرگ خودروسازی ژاپن یعنی سوبارو، مزدا و تویوتا با وجود تردیدهای قبلی خود در زمینه‌ی خودروهای برقی، تصمیم گرفته‌اند این مدل را توسعه دهند.

همانطور که اخیرا گفته شده، شرکت تویوتا که مدت‌هاست به دنبال استفاده از هیدروژن به عنوان سوخت وسایل نقلیه می‌باشد، به تازگی روی خودروهای برقی تمرکز کرده و  در حال حاضر آماده‌ی سرمایه گذاری در زمینه‌ی توسعه‌ی این مدل خودروها می‌باشد. گفته شده مزدا و سوبارو نیز قصد دارند به ترتیب تا سال ۲۰۱۹ و ۲۰۲۱ نخستین خودروی الکترونیکی خود را عرضه کنند.

نخستین سرمایه گذار سوبارو شرکت  Fuji Heavy Industries می‌باشد، رییس این شرکت آقای Yasuyuki Yoshinaga در مصاحبه به اتوموتیو نیوز گفته است که صنعت خودروسازی امروز در حال تغییر به سمت استفاده از انرژی الکتریکی در خودروها می‌باشد.

او همچنین گفته است: «از آنجا صنعت خودروسازی روی خودروهای الکترونیکی متمرکز شده است، روی آوردن به این مدل‌ها و گام برداشتن در راه توسعه آن علاوه بر اینکه سودآور است، مطابق با قوانین حفاظت از محیط زیست نیز می‌باشد.»

در مقایسه با شرکت‌های رقیب، تویوتا، مزدا و سوبارو  پس از مدت‌ها مقاومت، خیلی دیر و آهسته شروع به صحبت درباره‌ی مدل‌های برقی کرده‌اند. تا همین چند وقت پیش، سوبارو فقط یک مدل هیبرید XV Crossover معرفی کرده بود و گفته  شده بود که تا سال ۲۰۱۷ عرضه می‌شود. همچنین شرکت مزدا نیز فقط درباره‌ی عرضه‌ی هیبرید  Mazda3 در ژاپن صحبت کرده بود.

از آنجا که شرکت تویوتا یکی از بزرگ‌ترین سهامداران کمپانی ثروتمند Fuji Heavy Industries می‌باشد، طی همکاری با دو  کمپانی بزرگ مزدا و سوبارو به صنعت خودروهای برقی روی آورده و این قطعا موجب ترقی فوق العاده‌ چشمگیری در این صنعت خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا