مرسدس-میباخ S650 کابریولت مدل ۲۰۱۷؛ کانورتیبل لوکس آلمانی

پنجشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۵ | 3 نظر

مرسدس-میباخ S650 کابریولت مدل ۲۰۱۷؛ کانورتیبل لوکس آلمانی

این S کلاس کانورتیبل لوکس، مجلل تر و البته گران قیمت تر از آن است که فکرش را بکنید.
برند میباخ که مدت ها بود به دست فراموشی سپرده شده بود، سال ۲۰۰۲ با هدف رقابت با رولز-رویس و بنتلی مجدداً احیا شد، اما شکست سختی را متحمل شد. با این وجود، دایملر دو سال پیش برای بار دوم به این برند حیات تازه بخشید، اگرچه این کار را در ابعادی کوچکتر و با عرضه نسخه کشیده تری از S600 انجام داد. این میباخ جدید توانست به موفقیت دست پیدا کند، بنابر این دایملر سال پیش میباخ دیگری را معرفی کرد که یک سدان بر پایه S550 بود. حال این کمپانی مشغول گسترش دادن این حرکت مقدماتی توسط خودرویی لوکس است که بر پایه S کلاس کابریولت ساخته شده و به آن لقب مرسدس-میباخ S650 را داده است.

مرسدس-میباخ S650 کابریولت در واقع مرسدس AMG S65 کابریولت را از سلطنت خلع کرده است، اگرچه این دو خودرو از نظر فنی شبیه به هم هستند. این خودروی جدید از همان موتور ۶ لیتری توین توربوی ۱۲ سیلندر V شکل با کد M275 بهره می‌برد که توسط AMG مهندسی شده است. با حداکثر قدرت ۶۲۱ اسب بخار، این موتور ۱۲ سیلندر V شکل AMG در راس موتور های دایملر قرار گرفته و می‌تواند این میباخ را در عرض ۴ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت برساند. حداکثر سرعت این خودرو به ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است، اگرچه بدون شک برخی صاحبان میباخ به دنبال رفع این محدودیت الکترونیکی خواهند بود تا بتوانند به حداکثر سرعت اعلامی AMG S65 یعنی ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کنند.
همانند S65، میباخ S650 کابریولت نیز دیفرانسیل عقب بوده و از گیربکس ۷ سرعته اتوماتیک بهره می‌برد. احتمالاً گیربکس ۹ دنده اتوماتیک و سیستم ۴ چرخ متحرک که در حال حاضر در مدل های مختلف بنز از آن استفاده می‌شود، توان تحمل گشتاور وحشتناک ۱۰۰۰ نیوتن متری موتور M275 را نداشته است.

چیزی که میباخ S650 کابریولت را از مدل های ارزان قیمت تر متمایز کرده، استفاده از قطعات کرومی در جاهای مختلف آن است. جلو پنجره و قسمت پایینی سپر جلو، توسط فلز براق تزئین شده اند و کریستال به کار رفته در چراغ های جلو توسط شرکت اتریشی سازنده شیشه و کریستال به نام سواروفسکی ساخته شده است.
این خودرو در سه رنگ عرضه می‌شود: بدنه قرمز با سقف مشکی، بدنه سفید با سقف آبی و بدنه آبی با سقف بژ رنگ. همچنین هر کدام از این سه رنگ با فضای داخلی دو رنگ مخصوص به خودش هماهنگی دارد. آرم میباخ در جای جایِ فضای داخلی و خارجی خودرو به چشم می‌خورد و در جالیوانی وسط یک پلاک کروم رنگ دیده می‌شود که روی آن حک شده است: “۱ از ۳۰۰”. دوخت منحصر به فرد فضای داخلی نیز مخصوص به این مدل است.
قیمت میباخ S650 هنوز اعلام نشده است، اما بدون شک گران قیمت تر از S65 کابریولت خواهد بود که قیمت مدل پایه آن برابر 250,525 دلار است. اما علاوه بر منحصر به فرد بودن میباخ S650 به دلیل اینکه فقط ۷۵ دستگاه از ۳۰۰ دستگاه از این کابریولت لوکس به بازار ایالات متحده اختصاص داده شده است، مرسدس به خریداران این خودرو یک ستِ چمدان ۴ تکه ای، یک کاور با نقش های لوزی و آرم میباخ، یک جاسوئیچی با آرم میباخ و همچنین یک گواهی که توسط شخصِ دیتر تسچه (مدیر عامل اجرایی شرکت دایملر) امضاء شده است نیز اهدا می‌کند. روی این موارد نمیتوان قیمت گذاشت.


3 دیدگاه

  1. علیرضا | آذر 11, 1395 | لینک نظر

    به نظر من محصولات کره ای کیا و مخصوصا هیوندای از اینا خیلی بهتره

    • در پاسخ به: علیرضا

      Ali | فروردین 18, 1396 | لینک نظر

      تو از همونایی هستی که عقلشون به چشمشونه
      اخه تو ماشینای کره ای رو به بنز مقایسه میکنی؟واقعا که متاسفم برات علیرضا جان
      اصلا ماشینای کره چیزی برای گفتن در مقابل ماشینای ژاپنی،اروپایی و امریکایی ندارن

  2. علی | آذر 11, 1395 | لینک نظر

    عااااااااااالی
    بی نظیر
    مرسدس