موتور اسپرت

هیوندای i20، اتومبیل قدرتمندی برای قهرمانی رالی جهانی سال ۲۰۱۷

 

رقابت‌های جهانی رالی FIA در سال‌های اخیر با قدرت تمام خودنمایی کرده است، اما به نظر می‌رسد در حال حاضر با تغییرات بزرگی مواجه شده است.

عدم حضور فولکس واگن تا الان اثر خود را نگذاشته و به نظر می‌رسد در رقابت‌های سال ۲۰۱۷ نیز نتواند چیزی از هیجان مسابقات کم کند، زیرا اکنون اتومبیل‌های سریع‌تری از فولکس واگن با نیروی فوق‌العاده بالا برای رانندگی در جاده‌ی شن و آسفالت و برف در تورهای جهانی مشاهده به میدان آمده‌اند.

هیوندای در سال آینده برای حضور در این رقابت‌ها و نمایش شکوه و عظمت خود مدل i20 Coupe WRC را عرضه می‌کند.

هیوندای آخرین کارخانه‌ی خودروسازی است که برای مسابقات WRC سال آینده اتومبیلی سریع‌تر، بزرگ‌تر و پر قدرت‌تر را معرفی کرده است.

به عنوان مثال اتومبیل سیتروئن  C3 WRC و تویوتا نیز با اتومبیل غول پیکر Yaris WRC رقابت می‌کند. بدون حضور فولکس واگنِ همیشه پیروز، رقابت تنگاتنگی بین خودروهای حاضر وجود خواهد داشت که این می‌تواند کاهش شور و هیجان ناشی از عدم حضور فولکس واگن را جبران کند.

با چیزهایی که گفتیم، i20 WRC انگیزه‌ی بیشتری برای خوب بودن خواهد داشت، قدرت این خودرو مربوط به  موتور توربوشارژر ۴ سیلندری است که به لطف وجود تنظیم کننده‌ی توربوی ۱.۴ اینچی  قدرت هر سیلندر از ۲۲۴ کیلووات تا ۲۸۳ کیلووات می‌باشد.

هیوندای چیزی درباره‌ی وزن این وسیله نگفته است، اما شواهد نشان می‌دهد که وزن آن ۲۵ کیلوگرم بیشتر از مدل فعلی خواهد بود، این شواهد طبق چیزی است که به عنوان وزن حداقل توسط FIA اعلام شده است.

همچنین مورد جدیدی که در مدل ۲۰۱۷ وجود دارد، کیت ائرودینامیکی موجود در I20 می‌باشد.

مقررات جدید WRC اجازه‌ی استفاده از اتومبیل‌هایی با بدنه‌ی گسترده‌تر و اسپویلر بزرگ تر را می‌دهد و هدف از این کار افزایش میزان downforce یا نـیروی رو به پایین است.(Downforce  یا نیروی رو به پایین در اتومبیل‌های مسابقه‌ای توسط فشار ایجاد شده از طریق شکل آیرودینامیکی آن صورت می گیرد و به اتومبیل اجازه می دهد تا از طریق فشار ایجاد شده به لاستیک‌های آن مسیر مسابقه و ویراژهای آن را با سرعت بیشتری طی کند و بدین ترتیب چسبندگی زیادی را در اتومبیل ایجاد می کند.)

اگرچه اتومبیل‌های کنونی به اندازه‌ی اتومبیل‌های سال‌های ۱۹۸۳ تا ۱۹۸۶ نمایشی نیستند، تغییرات ایجاد شده در آن‌ها مسیری کاملا درست را طی کرده اند.

به گفته‌ مدیر تیم «ما با ایجاد بزرگ‌ترین تغییرات تاریخ این رقابت‌ها به دنبال ایجاد فصل جدیدی در مسابقات ورزشی هستیم. این تغییرات یک چالش فنی بزرگ بوده و تجربه‌ی بزرگی برای سال‌های آینده محسوب می‌شود، از آنجا که همه‌ی تیم‌ها از صفر شروع می‌کنند شرایط کاملا برابر بوده و موجب افزایش جذابیت خواهد بود.»

مدل جدید i20 WRC در مسیر مسابقه‌ی Monza Racetrack ایتالیا راه‌اندازی شده و زمان عرضه‌ی آن همزمان با رقابت‌های WRC سال ۲۰۱۷ در Monte Carlo می‌باشد.

 

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا