اخبارفناوری و تکنولوژی

استفاده از خودروهای بدون راننده و کمک 18 تریلیون دلاری به اقتصاد اروپا

مطالعه‌ی جامعی که توسط شرکت نیسان صورت گرفته، نشان دهنده‌ی تاثیر وسایل نقلیه‌ی خودکار در اقتصاد اروپا است.

در این گزارش که تحت عنوان «جاده‌هایی کم ترافیک،با رونق دادن به وسایل نقلیه‌ی خودکار» منتشر شده، گفته می‌شود تا دهه‌های آینده استفاده از خودروهای بدون راننده ۰.۱۵ درصد به نرخ رشد سالانه اروپا خواهد افزود. این گزارش ادعا می‌کند، وسایل نقلیه‌ی بدون راننده حدود ۱۸تریلیون دلار در اقتصاد اروپا سهم داشته باشند.

به گفته‌ی رییس شرکت نیسان، که این مطالعه را انجام داده: « این گزارش نشان می‌دهد ما در حال نزدیک شدن به یک انقلاب اقتصادی و اجتماعی هستیم. استفاده از تکنولوژی خودکار نه تنها در صنعت خودرو که در کل جامعه و اقتصاد اروپا تاثیر مثبتی خواهد داشت و این نشان می‌دهد که رهبری در تمام سطوح دولتی مورد نیاز است.»

در کنار این گزارش، یک مطالعه آماری از ۶۰۰۰ فرد بالغ در ۶ کشور اروپایی نشاندهندن طرز فکر مردم درباره‌ی روی آوردن به وسایل نقلیه می‌باشد که نتیجه‌ی آن نیز فواید زیادی دارد.

نتیجه‌ی این مطالعه آماری نشان می‌دهد، ۵۸ درصد بر این باورند این کار موجب روان شدن ترافیک  و کاهش خطای انسانی می شود. با این وجود تنها ۲۳ درصد از کسانی که طی پنج سال آینده قصد خرید خودرو داشتند به خرید یک اتومبیل خودکار روی خوش نشان دادند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا