همه‌چیز تمام! انقلابی با نام فورد اف-150 اکوبوست

سه شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۵ | 5 نظر

همه‌چیز تمام! انقلابی با نام فورد اف-150 اکوبوست

از زندگی روزمره حسابی کلافه شده‌اید؟ دلتان لک زده برای تجربه یک هیجان درست و درمان؟ پیشنهاد ما این است که در یک محیط امن و مناسب با خودرویتان تا آنجا که می‌توانید دریفت کنید. یا اگر یک ماشین به دردبخور برای آفرود دارید بزنید به دل کوه و بیابان و با چند جامپ جانانه تا می‌توانید به خونتان آدرنالین هدیه بدهید. البته شاید هم چندان حوصله ماجراجویی نداشته باشید و دلتان بخواهد شب را در دشت و دمن بگذرانید، چه عیبی دارد؟ تنها باید تصمیم بگیرید و یک دوست هم‌پا و همراه بیابید. اما یک لحظه صبر کنید. اگر دل آدم زیاده‌خواه شود و بخواهد همه این هیجان و طبیعت‌گردی را یکجا تجربه کند، آنوقت چه؟

ما برای دل‌های زیاده‌خواه هم یک پیشنهاد ویژه داریم، یک تراک منحصربه‌فرد از سری اف-150 اکوبوست فورد. حتما با خود می‌گویید دیگر اگر عکس‌ها هم نبودند به اینجای متن که می‌رسیدیم می‌توانستید حدس بزنید چه در انتظارتان است.
باید بگوییم متاسفانه خیر، حدس شما شاید صحیح باشد اما اصلا کامل نخواهد بود. این خودرو از آن تراک‌های معمولی فورد نیست. شاید یکی از آن پدیده‌های هیجان‌انگیز انحصاری باشد که نمی‌شود از ظاهر پی به باطن‌اش برد و جز سواری راهی برای شناخت آن وجود ندارد. انحصاری برای آقای Vaughn Gittin Jr. یک سبک اختصاصی از تفریح و خوشگذرانی!

ترکیبی از همه چیز

گرچه پیشرانه این فورد هیولامانند 6 سیلندر خورجینی و مجهز به توربوشارژر دوقلو همراه با سیستم تزریق مستقیم سوخت است اما برگ برنده آن‌را نباید در قدرت‌اش دانست. برگ برنده این تراک آمریکایی در سیستم تعلیق آن نهفته شده. فنربندی بسیار نرم و اعجاب‌آور با قابلیت 12 اینچ تغییر وضعیت که مهندسان طراح آن‌را برای هر نوع مانوری مهیا کرده‌اند. این تراک در یک شرایط جغرافیایی مثل یک لندکروزر همه‌جارو خواهد بود و در مسیری دیگر چون یک موستانگ خوره سرعت!

این غول بی‌شاخ‌ودم به‌رغم بهره‌مندی از خروجی‌های «مگنافِلو» و ورودی‌های «کِی اَند اِن» حین حرکت صدای خرناس پرابهتی دارد که البته حسی جز غرور و اعتمادبه‌نفس به راننده نمی‌دهد و زمانی‌که به اینها اینترکولر فول‌ریس و ئی‌سی‌یو تنظیم‌شده توسط تیم «اتومبیل انقلابی» برای مسابقه را بیافزایید معجونی کم‌نظیر از قدرت و سرعت خواهید داشت که می‌توانید برای یک تجربه بی‌وقفه آفرود، ریس، طبیعت‌گردی و هر تفریحی که با یک خودرو در ذهن دارید روی آن حساب ویژه باز کنید. البته وقتی تیم آرتی‌آر با نصب توربوهای بزرگ‌تر و هدف‌گذاری 500 پوندفوت افسار کار را در دست داشته باشد توقعی بیش از این نیز نمی‌توان داشت.

غول ایمنی

گرچه ایربگ‌های ایرلیفت پرفورمنس روی خودرو به صورت استاندارد موجود است اما به نظر تیم تیونینگ برای ماجراجویی‌های این فورد بازیگوش کافی نیامده و همین هم باعث شده تا از ایربگ‌های کمکی Kibbetch در جلو به شکل دوضربه‌ای و در عقب به شکل سه‌ضربه‌ای استفاده شود.

این وسواس در ایمنی سبب می‌شود وقتی خودرو به‌طور کامل بیش از 30 سانتی‌متر از زمین فاصله گرفت نه تنها ترسی به دل راه ندهیم بلکه برای پروازی بلندتر برنامه‌ریزی کنیم! هم‌چنین افزودن بازوی تقویتی به تعلیق عقب خیال هر راننده‌ای را از ماجراجویی با این تراک آسوده می‌کند. صندلی‌های ریکارو به همراه کمربندهای تاکاتا نیز وظیفه حمایت بدن مسافران حین مانورهای سنگین را عهده‌دار خواهند بود تا همه سرنشینان از یک تجربه ناب و هیجان‌انگیز لذت ببرند. البته یک برگ برنده دیگر هم وجود دارد. ترمز دستی داینامیک اتواسپرت که دریفت با این تراک را به لذت‌بخش‌ترین ماجراجویی دنیا بدل می‌کند.

دلهره پرواز

وقتی نزدیک به یک متر با این تراک پرواز کردیم. یک دلهره عجیب و دلچسب دل همه‌مان را قلقلک می‌داد اما باز هم آن‌قدر راحت و بااطمینان روی صندلی‌هایمان نشسته بودیم که هیچ‌کس هرگز فکرش را هم نمی‌کرد چهار چرخ این غول سنگین‌وزن سانتی‌مترها با زمین فاصله دارد و ما در حال تجربه پرواز با یک اتومبیل هستیم!

رانندگی با اف-150 اختصاصی آقای گیتین آنقدر هیجان‌انگیز است که در هرلحظه اراده کنید می‌توانید با دریفت‌های پیاپی و چرخش‌های 180 درجه‌ای در گوشه‌های راه، یک مسیر خاکی را در گردوغباری غلیظ فرو ببرید و از شدت هیجان و فریادهای پیاپی تارهای صوتی‌تان را به چالشی عمیق فرا بخوانید.

پایان یک روز هیجان‌انگیز

حالا دارد کم‌کم روز پرهیجان ما به پایان می‌رسد و انگار هر چه می‌کنیم به روی خودمان نیاوریم و از آخرین همراهی با تراک غول‌پیکر آقای گیتین لذت ببریم، نمی‌شود. نور کمرنگ و حجم غلیظ رنگ زرد آفتاب روی بدنه خودرو و دشتی که امروز زمین‌اش را به یاری اف-150 به خاک‌وخون کشیدیم با صراحتی بی‌رحمانه اعلام می‌کند دیگر تفریح به پایان رسیده و دوباره باید مهیای یک روز پردغدغه کاری شویم. درست است که گرفتن عکس یادگاری و جدایی از این غول خشن و مهربان سخت و دل‌آزار است اما حجم وسیع آدرنالینی که به یاری قابلیت‌های چندگانه او در خون همه ما ترشح شده و نگاه به چهره پرابهت و نوارهای سبزرنگ چراغ اف-150 که در نور پیش از غروب آفتاب زیبایی دوچندانی یافته‌اند، نوید هفته‌هایی سرشار از روحیه مثبت و ایده‌های خلاق می‌دهد.
تراک آقای گیتین یک خودرو همه‌چیز تمام برای تجربه نهایت هیجان به نظر می‌رسد. با این غول بی‌شاخ‌ودم هیجان از هر نوع‌اش که بخواهید در یک منو پیش روی شماست، پس وعده هیجانی خود را به گارسون سفارش دهید!


5 دیدگاه

  1. حمید | آذر 16, 1395 | لینک نظر

    فورد اف 150 بی نظیره
    حیف که توی ایران دسترسی بهش نیست

  2. فریاد | آذر 16, 1395 | لینک نظر

    تراک؟!
    این واژه هیچ جایگزین فارسی نداره؟
    مترجم اونقدر مجذوب این تراک!!! شده که حیفش اومده معادلشو بکار ببره!

    • در پاسخ به: فریاد

      دانیال | آذر 17, 1395 | لینک نظر

      چرا داره ، اسم فارسیش “بلند چرخگان عقب بار بر” هست 😉
      البته یه سری نا آگاه پیکاپ هم صداش میکنن که بازم فارسی نیست یه سری هم به اسم وانت ازش یاد میکنن که بازم فارسی نیست و در واقع یه واژه غیر ایرانی که به ماشین های کار سر پوشده یا ون ها گفته میشه .

      البته میشه از واژه نیسان هم استفاده که به نوعی واژه 100% فارسی برای خطاب قرار دادن چهار چرخ بار بره !
      دقیقش این میشه نیسانی به اسم فورد اف 150 ^_^