کونیگزگ one:1، سریع ترین خودروی جهان

چهارشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۲

کونیگزگ one:1، سریع ترین خودروی جهان

کریستین ون کونیگزگ(بنیان گذار کمپانی کونیگزگ)اطلاعات جدیدی درباره محصول اینده این کمپانی به نام one:1 منتشر کرد.

167
اولین و مهم ترین نکته نسبت وزن به اسب بخار این محصول جدید خواهد بود که به صورت 1:1 تعریف شده است.و به معنای هر اسب بخار به ازای هر کیلوگرم از وزن این ابر سوپراسپرت است.در سایر خودرو ها این نسبت برای وزن خشک(بدون مایعات و وزن راننده و….)تعریف شده است.اما نسبت اعلام شده برای محصول اینده کونیگزگ.برحسب وزن خیس اعلام شده است(به این معنی که وزن تمامی مایعات و روغن های مورد استفاده در خودرو در وزن کلی محاسبه شده است.و این فرق اساسی ان با دیگر نسبت های اعلام شده است).توان خروجی ان هم معادل1.400 اسب بخار( KW1044) خواهد بود.

166

اندازه گیری های شرکت کونیگزگ نشان از ان دارد. که سریعترین مدل ارائه شده در شتاب گیری های از 0-200 کیلومتر برساعت.و0-300 کیلومتر بر ساعت (خواهد بود) که تاکنون این کمپانی ارائه داده است.
از دیگر اهداف شرکت سوئدی رسیدن به سرعت 400 کیلومتر برساعت تنها در 20 ثانیه است که در حدود 25 ثانیه از بوگاتی ویرون سریعتر خواهد بود.حداکثر سرعت اعلام شده حداقل 450 کیلومتر برساعت خواهد بود.که به طور قابل توجهی از بوگاتی ویرون نسخه سوپراسپرت سریع تراست. بوگاتی ویرون سوپراسپرت.بدون محدودکننده الکترونیکی توانایی رسیدن به سرعت 431 کیلومتربرساعت را دارد.و به احتمال زیاد محدود کننده الکترونیکی در مدل one:1 هم استفاده خواهد شد.

168

کریستین همچین اعلام کرد که نمونه پروتایپ(پیش ساخته)این مدل تا اواخر سال 2013 میلادی ساخته خواهد شد.و درکل 6 نمونه از این ابر سوپراسپرت تولید خواهد شد.او همچنین معتقد است که. قیمتی به مراتب بالاتر از اخرین محصول کمپانی یعنی agera s خواهد داشت.و درکل این کمپانی سوئدی نه تنها سودی از ساخت این مدل بدست نخواهد اورد. بلکه دچار ضرر مالی همچون بوگاتی ویرون خواهد شد.دو هدف استراتزیکی که کمپانی کونیگزگ از ساخت این مدل دارد.1:اشنایی بیشتر با نام شرکت کونیگزگ و کمک به وجهه جهانی ان.2:توسعه و علمی تر شدن هرچه بیشتر مدل های این کمپانی در قیاس با سایر رقبا اعلام شده است.
دراخر کریستین افزود:هیچ کس نیاز به یک اتومبیل مثل این ندارد.اما تنها نیاز انها one:1 خواهد بود….!!!

169


بدون دیدگاه