هجوم دقیقه نودی برای بخشش جرایم رانندگی!

سه شنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۵ | 1 نظر

هجوم دقیقه نودی برای بخشش جرایم رانندگی!
انگار عادت کرده ایم همه کارها را در آخرین لحظه و اصطلاحا دقیقه 90 انجام دهیم. پرداخت جرایم رانندگی و بهره مندی از بخشش دیرکرد جریمه های سال 94 که تا امروز – 30 آذر ماه – مهلت داشت، سبب شد تا از صبح دیروز، صف‌های طولانی مقابل دفاتر پلیس به‌علاوه 10 برای پرداخت جریمه های رانندگی تشکیل شود.
برخی شهروندان تا 4 ساعت نیز در صف بودند تا برگه خلافی خودرو را گرفته و آن را پرداخت کنند تا مشمول بخشش جریمه دیر کرد شوند. از سویی، گروهی از شهروندان نیز پس از شلوغی های مراکز پلیس به‌علاوه 10، تصمیم گرفتند تا به طور اینترنتی جرایم را پرداخت کنند و این مساله سنگین شدن سایت پلیس راهور و قطعی مداوم آن را در دو روز گذشته باعث شد.
سایت پلیس يا گواهی استعلام نمی داد یا با ERORR‌های پیاپی، امکان دادن خدمات به شهروندان را نداشت تا بار دیگر غصه کار در دقیقه 90 تکرار شود. قصه بی توجهی به مهلت های انجام خدمات عمومی و موکول کردن آن به دقیقه 90، سال‌هاست که برای شهروندان مشکلاتی را به وجود آورده و جالب اینکه از هیچ کدام از دردسرهای کار دقیقه 90، درس نمی گیرند. این روزها ، مهلتی برای ثبت نام شهروندان برای دریافت آرم طرح ترافیک داده شد، اما دیرکردهای مردم و سیل تقاضا در روز آخر، سبب شده تا ثبت نام طرح ترافیک دو هفته تمدید شود. ثبت نام کنکور، ثبت نام یارانه، ثبت نام … و کلا هر ثبت نام یا اقدامی که برای آن مهلت تمدید می‌شود، در فرهنگ ایرانی به دقیقه 90 و لحظه آخر موکول می شود و این مساله ریشه در عادات رفتاری غلط گروهی از شهروندان دارد.
اینکه عادت کنیم در زندگی همه امور را به موقع و در وقت خود انجام دهیم، در کارها نظم داشته باشيم و خلاصه از کار دقیقه 90 پرهیز کنیم؛ نیاز به اصلاح روش‌های زندگی دارد. بی نظمی، امروزه سرلوحه کار بسیاری از شهروندان است که خسارت‌های زیادی را از آن متحمل می‌شوند و این درحالی است که با رعایت انضباط فردی و برنامه ریزی برای انجام امور، می‌توان از اتلاف وقت، هزینه و … جلوگیری کرد و کارها را بهتر و با موفقیت بیشتر پیش برد.
منبع: قانون


1 دیدگاه

  1. علی | آذر 30, 1395 | لینک نظر

    پس تکلیف انتقال سند خودرو بین نیرو انتظامی و دادگاه و مجلس چی شد؟؟؟؟ والا بخدا ماشین میخام بخرم ولی فروشنده ها زیر بار انتقال سند نمیرن و سند نمیزنن و فقط با یک قولنامه وکالتنامه بی ارزش میخان ماشینشونو بفروشن و هزینه سند را قبول نمیکنن ،چرا مجلس نظر قطعی نمیده ؟؟؟ مگر ما مسخره مجلس هستیم که هر روز یک وعده میدهند،خب تکلیف مارو مشخص کنین دیگه، بفهمیم چیکار کنیم در معامله ها