کاربردی‌ترین وسایل جانبی خودرو

سه شنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۵ | 5 نظر

کاربردی‌ترین وسایل جانبی خودرو

این روزها ابزارهای مفید و هزاران لوازم مختلف وجود دارد که استفاده از آنها زندگی‌مان را در خانه و محل کار بسیار راحت‌تر ازگذشته کرده، اما مکانی را که ممکن است بیشتر ما زمان زیادی در آن بگذرانیم، نباید فراموش کنیم و آن خودرو است.
به گزارش جام جم، این روزها ابزارهای مفید و هزاران لوازم مختلف وجود دارد که استفاده از آنها زندگی‌مان را در خانه و محل کار بسیار راحت‌تر ازگذشته کرده، اما مکانی را که ممکن است بیشتر ما زمان زیادی در آن بگذرانیم، نباید فراموش کنیم و آن خودرو است. خیلی‌ها عاشق سفر و رفتن به مسیرهای طولانی هستند. ابزارهایی که در ادامه به معرفی آنها می‌پردازیم، رانندگی و مسافرت را برای آنها راحت‌تر و جذاب‌تر خواهد کرد.

مدیا بریج، نگهدارنده تلفن‌همراه

بهتر است با این قانون واجب و ضروری که هنگام رانندگی نباید با تلفن‌همراه صحبت کنید، شروع کنیم. بیایید زمانی را تصور کنیم که به دلایل موجه (مثل استفاده از جی‌پی‌اس) باید از تلفن‌ همراهتان استفاده کنید. در این گونه مواقع به مکانی خوب برای قرار دادن تلفن نیاز دارید. نگهدارنده‌هایی که روی شیشه جلوی خودرو قرار می‌گیرد، ممکن است مزاحم دیدتان شود. البته اگر جایی زندگی می‌کنید که از تهویه‌های هوا باید استفاده کنید، قرار دادن تلفنتان روی دریچه‌های هوا هم چندان مناسب نیست. در عوض می‌توانید از نگهدارنده خوبی مانند مدیابریج استفاده کنید. این وسیله به اندازه کافی محکم است که هرگز نگران پرت شدن تلفن همراهتان نخواهید شد.

گرم یا سردکننده خوراکی

در سفرهای جاده‌ای، حتی وجود وسایل بسیار جزئی، می‌تواند آسایش بیشتری برایمان فراهم کند. مثلا در تابستان‌ها خنک نگه‌داشتن نوشیدنی و سالم نگه‌داشتن غذاهای گوشتی ضروری است و البته گرم و مطلوب نگه داشتن این خوراکی‌ها در زمستان هم بسیار مهم است. این وسیله گرم یا سردکننده با استفاده از نیروی الکتریسیته کار می‌کند و جمع و جور و براحتی قابل حمل است. برای کار کردن باید پنج دقیقه روی حالت خنک یا گرم‌کنندگی آن بگذارید تا روی حالتی که لازم دارید، قرار بگیرد. این دستگاه در حالت خنک‌کنندگی، 38 تا 68 وات و در حالت گرم کنندگی، 30 تا 55 وات نیرو احتیاج دارد.

سیستم رهیاب باریک

همان طور که گفته شد، سیستم‌های هاد، از مفیدترین فناوری‌هایی است که در ارتش به کار برده شده و مدتی است به درون خودروها نیز راه باز کرده‌ است. البته هنوز روی تمام خودروها تعبیه نشده‌اند، اما در برخی خودروها به کار می روند. این سیستم نه‌تنها کار رهیابی را انجام می‌دهد، بلکه با تلفن‌همراه نیز هماهنگ می‌شود و موسیقی، سرعت حرکت، تماس یا پیام‌های ارسال شده به تلفن‌همراهتان را نیز درست مقابل چشمانتان قرار می‌دهد.

باربند خودرو

در مسافرت‌های بیرون از شهر، هر سانتی‌متر از فضای خودرو، به کار می‌آید. به همین دلیل، باربند روی سقف خودرو بسیار مورد توجه قرار می‌گیرد. می‌توانید وسایلی را که هنگام رانندگی به آنها نیاز ندارید، آنجا ذخیره کنید و فضای داخل خودرو را برای وسایل ضروری مانند دستگاه‌های خنک‌کننده غذاها، خالی بگذارید. این باربند براحتی روی خودرو نصب می‌شود و ظاهری زیبا و آیرودینامیک دارد که هوا را به اطراف هل داده و از سرعت خودرو نمی‌کاهد. از آنجا ‌که لبه‌هایش گرد است، صدای باد نیز آزاردهنده نخواهد بود. این باربند کوچک و بزرگ می‌شود.

هدفون بیسیم

این هدفون جدید و تازه نیست، اما اگر می‌خواهید حواس کودکتان را پرت و او را آرام کنید، بسیار خوب و ضروری به نظر می‌رسد. این هدفون بی‌سیم با فرستنده فروسرخ کار می‌کند و مخصوص کودکان ساخته شده و راحت است. درضمن، مخصوص وسایل نقلیه موتوری ساخته شده و مناسب استفاده در خانه نیست و با سیستم‌های ویدئویی همراه کار می‌کند.

دوربین کودک

اگر از سیستم رهیاب گارمین (Garmin) استفاده می‌کنید، این دوربین کودک با آن سازگار است و با استفاده دوربین بی‌سیم کنترل از راه دور و صفحه‌نمایش سیستم رهیاب، تمام حرکات و کارهای کودکتان ـ که در صندلی عقب خودرونشسته است ـ را خواهید دید. مسلما، هرازگاهی و در چند ثانیه، تصاویر آنها را جلوی چشمانتان می‌گذارد تا حواس شما را از جاده منحرف نکند.

صدا خفه‌کن

رانندگی در سکوت و آرامش، بدون شنیدن سروصدای اضافی، مسلما شما را کمتر خسته می‌کند و به همین دلیل است که رانندگی با خودروهای لوکس از خودروهای ارزانقیمت، راحت‌تر است، اما با این پوشش صدا خفه‌کن، می‌توانید به همان حد از سکوت در داخل خودرو دست پیدا کرده و در رانندگی طولانی، انرژی‌تان را حفظ کنید. با وجود چنین عایقی، صدای ضبط خودرویتان هم بهتر و با کیفیت‌تر شنیده می‌شود.

حسگرهای هشداردهنده

در حال حاضر، حسگرهای بسیاری وجود دارد که نزدیک شدن خودرویتان را به دیگر خودروها و احتمال برخورد به آنها را هشدار می‌دهد، اما این حسگر صوتی، تمام لبه‌هایی را که ارتفاعشان در حدی است که ممکن است خودرویتان هنگام پارک کردن، به آنها نزدیک شود و برخورد کند، شناسایی کرده و به شما هشدار و خودرویتان را از خراش احتمالی نجات می‌دهد.

دستکش‌های مخصوص رانندگی

این دستکش‌های چرمی، دست‌هایتان را از سرما و گرمای بیش از حد محفوظ نگه می‌دارد. جنس آن به نوعی است که هرگز دستتان روی فرمان سر نمی‌خورد. با این دستکش با شماره‌گیری تلفن لمسی نیز مشکلی نخواهید داشت (البته بعد از این که در جایی توقف کرده باشید!)

تجهیزات عکسبرداری

این تجهیزات، دوربین عکسبرداری‌تان را چنان محکم نگه می‌دارد که حتی روی ناهموارترین جاده‌ها می‌توانید براحتی عکس یا فیلم بگیرید. با استفاده از این وسیله، عکس‌هایتان هرگز در اثر حرکت تار نمی‌شود.

آرام‌پز سفری

برخی افراد از این که در طبیعت، آتش روشن کرده و غذایشان را روی آن درست کنند، لذت می‌برند، اما این کار گاهی اوقات خسته‌کننده و وقت‌گیر است. به جای آن می‌توانید از این آرام‌پز استفاده کنید و غذایتان را در حین رانندگی بپزید. محتویات غذا را در آرام‌پز بیزید و سیم آن را به فندک خودرو بزنید. وقتی به محل مورد نظرتان رسیدید، غذایتان آماده خواهد بود.

نگهدارنده و شارژر تلفن‌همراه با نمایشگر هاد (HUD)

این دستگاه مناسب کسانی است که دوست دارند، چند سیستم و امکانات را تا جایی‌که امکان دارد، روی یک محصول ببینند. این دستگاه را می‌توانید روی داشبورد خودرویتان بگذارید و گوشی‌تان را روی آن قرار دهید و البته گوشی در همان حال با استفاده از شارژ بیسیم Qi، شارژ شود. این دستگاه سیم هم دارد تا هرزمان که لازم بود، بتوانید از پریز برق نیز استفاده کنید. وقتی قاب این دستگاه را باز می‌کنید، قسمت داخلی قاب، صفحه نمایش انعکاسی دارد و در اصل، تبدیل به سیستم هاد موقت می‌شود. سیستم هاد (HUD) نمایشگری فرانماست که اطلاعات را جلوی دید و منظر بیننده، بدون این که بیننده مجبور باشد جایی دیگر را نگاه کند، نمایش می‌دهد. این نمایشگرها ابتدا برای هواپیماهای نظامی طراحی شده بودند، ولی اکنون در هواپیماهای تجاری و خودروها نیز استفاده می‌شوند.

کیسه زغال اکتیو

کودکان معمولا در سکوت و بی‌خبری خرابکاری می‌کنند؛ مثلا ممکن است شما در جاده مشغول رانندگی باشید و آنها تمام غذاها را روی صندلی بریزند. بنابراین، داشتن یک کیسه زغال اکتیو در خودرو همیشه ایده خوبی است. این زغال می‌تواند، بوی بد ناشی از ریخته شدن غذاها را به خود جذب کند. زغال اکتیو عاری از مواد شیمیایی و بویی است که در خوشبوکننده‌ها وجود دارد و حساسیت‌زا نیست. از زغال اکتیو برای تصفیه آب آکواریوم هم استفاده می‌کنند.

نگهدارنده وسایل خرد و ریز در خودرو

اگر کودک دارید، مسلما در هر سفر، چه داخل شهر و چه بیرون از شهر، مجبورید وسایل مخصوص کودکتان را با خود بردارید. گاهی اوقات این وسایل، داخل خودرو، حسابی پخش و پلا می‌شود و کل فضای خودرو را اشغال می‌کند، اما این وسیله به ظاهر ساده، می‌تواند وسایل خرده‌ریز را که همراه دارید، مرتب و منظم نگه دارد. این وسیله مناسب نگهداری ابزارهای مورد نیاز خودتان در خودرو نیز هست. هر زمان هم که لازم نبود، بسادگی جمع می‌شود.

رهیاب GPS و کنترل سوخت خودروی MPG خودکار

این سیستم خودکار که از چند سال پیش وارد بازار شد، مانند این روزها پیشرفته نبود، اما اکنون با استفاده از یک دستگاه، هر دو امکان بالا در اختیارتان گذاشته می‌شود، به این ترتیب که با پیداکردن بهترین مسیر، شما را در مصرف بهینه سوخت کمک می‌کند. همچنین امکانات دیگری چون شناسایی محل تصادف و اورژانس را نیز دارد.

کلبه سقفی

اگر عاشق سفر به دل طبیعت هستید و همیشه سر از جایی درمی‌آورید که دیگر تلفن‌همراه آنتن نمی‌دهد و اینترنت‌تان هم از کار می‌افتد و البته نمی‌توانید مطمئن باشید در منطقه‌ای که هستید چه حیواناتی زندگی می‌کنند، این کلبه سقفی به کارتان خواهد آمد. آن را روی سقف خودرو کار بگذارید و کمی دورتر از خودرو هم آتش روشن کنید و بدون ترس از طبیعت استراحت کنید.


5 دیدگاه

  1. Mohammad | اردیبهشت 11, 1396 | لینک نظر

    اين كلبه سقفى چه چيز باهاليه كاش راهنمايى ميكرديد كه از كجا تهيه كنيم يا اصلا تو ايران هست؟؟

  2. taher | اردیبهشت 11, 1396 | لینک نظر

    وسایل خوبی رو معرفی کردید ولی وقتی هیچ راهنمایی برای خرید یا طرز استفادشون ندادید واقعا چه سودی داره؟

  3. amin | دی 1, 1395 | لینک نظر

    اين صدا خفه كن چيه؟توضيح نداديد.من خيلي كنجكاو شدم بدونم چيه

  4. اکبری | آذر 30, 1395 | لینک نظر

    کاش عکس این لوازم رو هم میگذاشتید.

  5. مجتبی | آذر 30, 1395 | لینک نظر

    مفید بود
    خب اینا تو بازار ایران وجود دارن؟