اخباراخبار داخلی

سهام ایران خودرو در بانک پارسیان چقدر می ارزد؟

ایران خودرو در شرایطی عرضه سهام بانک پارسیان به بورس را از امروز دوشنبه 29 آذر ماه آغاز کرد که به گفته یک کارشناس اقتصادی، کل این سهام چیزی حدود دو هزار میلیارد تومان ارزش دارد.

ایران خودرو به دلیل الزام دولت مبنی بر فروش سهام بانک پارسیان، عرضه این سام را در بورس از امروز آغاز کرده و تا دوم دی ماه نیز آن را ادامه خواهد داد.

ایران خودرویی ها سهامی 33 درصدی در بانک پارسیان دارند و به گفته یک کارشناس اقتصادی، کل آن چیزی حدود دو هزار میلیارد تومان می ارزد.

همین چند ماه پیش بود که شورای پول و اعتبار به شرط واگذاری سهام ایران خودرو در بانک پارسیان، حد اعتباری این شرکت را برای دریافت تسهیلات بالا برد. با توجه شروط شورای پول و اعتبار، اگر ایران خودرو سهام بانک پارسیان را عرضه نمی کرد، آنگاه دیگر امکان افزایش حدود اعتباری این شرکت برای دریافت وام و تسهیلات وجود نداشت و از همین رو آبی های جاده مخصوص به نوعی مجبور به دل کنده از سهام محبوب خود شدند.

مدیرعامل ایران خودرو ئپیش تر اعلام کرده بود نیازی به فروش سهام بانک پارسیان نیست، اما اگر مشتری مناسبی برای آن پیدا شود، بی میل به واگذاری سهام مربوطه نیست. در این شرایط باید منتظر ماند و دید در نهایت سهام 33 درصدی ایران خودرو در بانک پارسیان با چه قیمتی به چه کسانی واگذار خواهد شد.

منبع: صنعت نویس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا