رونمایی مرسدس بنز از کوپه جدید کلاس E

پنجشنبه ۲ دی ۱۳۹۵

رونمایی مرسدس بنز از کوپه جدید کلاس E

مرسدس بنز هفته پیش از مدل کاملاً جدید کوپه کلاس E رونمایی کرد، هر چند در طی سال‌های مختلف این خودرو نام‌های زیادی به خود دیده است، ولی این مدل دو درب زیبا آخرین نمونه از یک سری بدون توقف می‌باشدکه ریشه‌های آن به مدل C124 باز می‌گردد، خودرویی که امسال تولد 30 سالگی خود را جشن خواهد گرفت.

پس از چندین سال فاصله از توقف تولید مدل قبلی C123، مرسدس بنز در نمایشگاه خودروی ژنو سال 1987 از مدل C124 رونمایی کرد.این مدل کوپه بر پایه مدل سدان W124 طراحی شده بود، ولی چندین تفاوت ظاهری اساسی با آن داشت: این یک خودروی دو درب بود و ستون وسط نداشت، بدنه خوابیده‌تر آن نیز رنگ متفاوتی در مقایسه با مدل سدان داشت.

این مدل ابتدا در دو تریم با نام‌های 230CE و 300CE عرضه شد که به ترتیب از یک موتور 2.3 لیتری چهار سیلندر خطی و یک موتور 3 لیتری شش سیلندر بهره می‌بردند. دو مدل دیگر نیز بعدها با نام‌های 200CE و 300CE-24 بعدها وارد بازار شدند. یک نسخه کبریولت نیز بعداً از این خودرو ارائه شد.

به گزارش خبرخودرو، بعدها این خودرو تقریباً به دست فراموشی سپرده شد و CLK کوچک‌تر جای آن را گرفت، تا سال 2010 نیز خبری از یک کلاس E کوپه نبود. در حالی که مدل جدید این خودرو معرفی شده است، جد آن پس از 30 سال بازنشسته می‌شود. نمونه‌های اولیه C124 در آلمان هم اکنون می‌توانند پلاک H دریافت کنند. پلاک‌هایی که فقط به خودروهای کلاسیک در این کشور داده می‌شوند.

منبع: خبر خودرو


بدون دیدگاه