اخبارفناوری و تکنولوژی

سیستم جدید فولکس واگن با قابلیت خواندن علایم رانندگی

می‌خواهیم با ویژگی جدیدی در اتومبیل آشنا شویم که در حین حرکت به راننده در تشخیص و رعایت علایم رانندگی کمک می‌کند، این ویژگی در ترافیک سنگین و شرایط سخت خیلی مفید است.

این سامانه قادر است علایمی مثل محدودیت سرعت، محل عبور کودکان،  نحوه‌ی حرکت چهار چرخ خودرو و … را بررسی و کنترل کند.

عبارتی که به عنوان نام این ویژگی جدید در فولکس واگن می‌بینیم «The Volkswagen Dynamic Road Sign Display» می‌باشد، این ویژگی به شما نشان می‌دهد در کجا با چه سرعتی باید رانندگی کنید و لیستی از علایم رانندگی اخیر را به رانندگان نشان می‌دهد.

این سامانه همیشه آماده باش است، دارای یک دوربین جلویی برای ثبت علایم جاده و سپس نمایش و هشدار آن به رانندگان است، همچنین ابزار دیگری مثل قطب نما دارد. این سیستم می‌تواند سرعت مجاز، خروجی بزرگراه‌ها، مناطقی که سبقت در آن‌ها ممنوع است و خیلی موارد دیگر را برای راننده مشخص کند. همچنین ویژگی جالب دیگر این سامانه هشدارهای آب و هوایی حین رانندگی می‌باشد.

برای اطمینان از اینکه این سامانه اطلاعات غلطی به رانندگان نمی‌دهد، توسط سیستم حمل و نقل کنترل خواهد شد، به طور مثال سیستم حمل و نقل و رانندگی کنترل می‌کند که سامانه وقتی سرعت مجاز در بزرگراه را ۱۰۰ کیلومتر/ساعت نمایش داده هنگام باریک شدن جاده سرعت مجاز را تغییر دهد.

ممکن است این سامانه در ایالات متحده چندان به درد بخور نباشد، زیرا در بزرگراه‌ها به وضوح علایم رانندگی وجود داشته و تغییرات آب و هوایی به ندرت رخ می‌دهد. اما این سیستم در اروپا بسیار مفید به نظر می‌رسد، زیرا در اروپا کنترل محدودیت‌های مربوط به سرعت بسیار پیچیده وسخت بوده و رانندگی در بزرگراه‌ها به خصوص برای رانندگان خارجی بسیار سخت و دشوار است.

سامانه‌ی Dynamic Road Sign Display در یک سری از فولکس واگن‌های انتخابی در در دسترس خواهد بود‌. البته قابلیت دسترسی به آن بستگی به کشوری که در آن زندگی می‌کنید دارد، همچنین به اینکه آیا سیستم حمل ونقل شما کیت‌های لازم برای کنترل این سامانه را دارد یا نه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا