خودروهای شخصی حق مسافرکشی در شهر تهران را ندارند

جمعه ۳ دی ۱۳۹۵ | 4 نظر

خودروهای شخصی حق مسافرکشی در شهر تهران را ندارند

به دنبال حواشی حضور مسافرکش های شهرستانی در خیابان های شمالی تهران و حتی مشاهده برخی رفتارهای خاص از جمله ایجاد مزاحمت و اخلال در کار تاکسی دارها و تحمیل ترافیک بیشتر به برخی از خیابان های شهر، رئیس پلیس راهور تهران بار دیگر تاکید کرد: خودروهای شخصی حق مسافرکشی در شهر تهران را ندارند.

سردار محمدرضا مهماندار در پاسخ به این پرسش که چرا این روزها مردم شهر تهران در خیابان های اصلی و بزرگ مرکز شهر و میادینی از جمله میدان ونک و بلوار آفریقا با تردد مسافرکش هایی با خودروهای شخصی مواجهند، اظهار کرد: پلیس بر اساس قوانین موجود در حوزه انتظامی حق برخورد با مسافرکش های شهرستانی را دارد و بر همین اساس ماموران راهنمایی و رانندگی به محض مشاهده، مطابق قانون با این افراد برخورد می کنند.

وی خاطر شان کرد: متاسفانه به محض بروز هر مشکلی در حوزه ترافیکی شهر تهران این انتظار وجود دارد که مسئله به شکل پلیسی حل شود اما باید چرایی حضور خودروهای مسافرکش شهرستانی در شهر تهران هم مورد تحلیل و ارزیابی قرار گیرد.

رئیس پلیس راهور تهران با بیان اینکه برابر قانون بین خودروهای پلاک تهران و شهرستان تفاوتی وجود ندارد، عنوان کرد : مسئله شهرستانی بودن خودروهای مسافرکش شخصی نیست بلکه بر اساس تمهیدات انتظامی، بسیاری از حوادث ناگوار و جرائم از مسیر سوار شدن افراد به خودروهای عبوری و شخصی رقم می خورد و این مسئله ای است که سبب شده پلیس در برخورد با مسافرکش های شخصی برخورد قاطع قانونی داشته باشد.


4 دیدگاه

  1. شهاب | دی 4, 1395 | لینک نظر

    خدا کنه خدا کنه واقعا خواست اهالی تهران از پلیس جلوگیری و اعمال جریمه های تنبیهی سنگین برای مسافرکشان شخصی میباشد. حداقل 30% از خودروهای سرگردان در سطح شهر که خیابانهای را اشغال کرده اند و این ترافیک امروز تهران را بوجود آورده اند مسافرکشان شخصی هستند. کافیست 1 ماه بصورت جدی با حضور آنها در خیابانها برخورد شود تا عملا” گره ترافیک تهران باز شود و حداقل ترافیک و رفت و آمد روان انجام خواهد گرفت. مطلب دیگر اینکه بقول خود این مسافرکشان درآمدی روزانه بین 100 هزار تا 200 هزار تومن دارند یعنی هزینه در رفته ماهانه درآمدی بطور میانگین 3 میلیون تومن! یا بعبارتی سالانه بیش از 30 میلیون تومن ! اینها ( که اغلب هم از شهرستانهای دیگر به تهران می آیند) آیا مالیات می پردازند؟؟ استفاده از شهر تهرانی که عوارض نوسازی و پسماند و مالیات و عوارضش را ساکنین تهران پرداخت میکنند آیا باید برایگان در اختیارشان قرار گیرد؟؟؟ چرا مردم تهران باید با پرداخت مالیات و غیره تاوان درآمد و نابسامانی و ترافیک این حجم عظیم از مسافرکشان شخصی را در تهران بدهند؟؟؟ کجای دنیا اینگونه هست که با ماشین شخصی هزار و یک مشکل در حمل مسافر برای شهروندان یک شهر بوجود بیاید؟؟؟

  2. واقعا من با کارکردنشون کاری ندارم ولی واقعا بی ادبن الان یه گروه خط ونک میرداماد کار میکنن نرخ خودشونو دارن. بقیه پول ادمو نمیدن کافی حرفی بهشون بدی فحش کشت میکنن در ماشینو که باز میکنی از بوی عرق خفه ات میکنه به زن بچه مردم تیکه میندازن چند شب پبش وسط بلوار میردادماد درختارو اتیش زده بودن گرمشون بشه به امید این که یه کم حداقل نظارت باشه

  3. nima | دی 3, 1395 | لینک نظر

    ماشين هاي پلاك قم و خراسان و لرستان خيلي زيادن.بالاي ميدون نياوران يه طايفه هستند كلا اونجا مسافركشي ميكنن شبا هم تو ماشين ميخوابن و واقعا معضل ايجاد كردند براي اهالي.خدا كنه زودتر يه فكري براي اينها بكنند

  4. Amin | دی 3, 1395 | لینک نظر

    خدارو شکر.خدا کنه زودتر این شل دست ها رو جمع کنن تا یه کم خیابونا از این حالت مضخرف دربیاد.