اخباراخبار داخلی

پراید به هیچ عنوان خودروی جاده نیست

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه خراسان شمالی سعید سبحانی افزود:45درصد تصادفات اتفاق افتاده در شهریور ماه سال جاری در جاده های این استان به وسیله این خودرو بوده است.

به گفته وی بیشترین تصادفات اتفاق افتاده در این ماه در محورهای شیروان به بجنورد، شیروان به قوچان و بجنورد به آشخانه بوده است.

سبحانی با اشاره به اینکه طبق آمار ارائه شده از سوی پزشکی قانونی طی چهار ماه نخست سال جاری بر اثر وقوع تصادفات جاده ای 82نفر جان خود را از دست داده اند ادامه داد:این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته 8.9 درصد کاهش داشته است.

وی تعداد مصدومان را یک هزار و 190نفر بیان کرد و اظهار داشت:این تعداد نسبت به چهار ماه نخست سال گذشته نیز کاهش 9.6 درصدی داشته است.

سبحانی با ذکر اینکه طی سال گذشته در کشور به ازای هر 100هزار نفر بر اثر تصادف 35نفر کشته شده است اظهار داشت:این درحالیست که این عدد در خراسان شمالی به ازای هر 100 هزار نفر 38 نفر کشته شده اند.

وی تصریح کرد:در شهریور ماه سال جاری نیز بر اثر وقوع تصادفات جاده ای 36نفر کشته شده اند که از این تعداد 23نفر مرد و 13 نفر زن بوده اند.

این مقام مسوول علت های اصلی وقوع تصادفات در این ماه را به ترتیب عدم توجه به جلو، انحراف به چپ و تخطی از سرعت ذکر کرد.

وی توضیح داد:وسیله های نقلیه که در بروز تصادفات شدید در تابستان سال جاری درگیر بوده اند به ترتیب سه درصد خودروی اتوبوس و مینی بوس، 50درصد خودروی سواری، 17درصد وسیله های نقلیه باری، 16درصد موتورسیکلت و هشت درصد وانت نقش داشته اند.

مدیر کل حمل و نقل و پایانه های خراسان شمالی همچنین از اجرای طرح ارتقای راکبان موتورسیکلت با اعتباری بالغ بر 650 میلیون ریال خبر داد.

وی گفت:تا یکی دو ماه آینده شش دوربین کنترل سرعت ثابت در محورهای این استان نصب خواهد شد که اعتبار هزینه شده برای خرید آن پنج میلیارد و 100 میلیون ریال بوده است.

سبحانی با اشاره به اینکه 9دوربین نظارت تصویری در محورهای این استان فعال می باشد اظهار داشت:این تعداد به 17 دوربین خواهد رسید.

وی افزود:از ابتدای سال جاری31میلیون و 548هزار تردد در محورهای استان ثبت شده است که از این تعداد 16درصد متعلق به وسیله های نقلیه سنگین و 84 درصد متعلق به وسیله های سبک بوده است.

سبحانی ادامه داد:سرعت متوسط آن ها 78 کیلومتر بر ساعت بوده است که این میزان هفت درصد رشد داشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا