اخباراخبار داخلی

با سیاسی کردن ترافیک به جامعه خیانت نکنیم

مازيار حسيني معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران با انتقاد از فشارهاي سياسي و رسانه اي به بهانه موضوع ترافيك گفت:ترافیک در تهران مسئله ای با قدمت بیش از نیم قرن است. مسئله ای که کم و بیش تمام کلانشهر های دنیا با آن روبرو بوده و هستند كه يا به راه حلی برای آن رسیده اند و آن را مدیریت می کنند و یا به عنوان دردی مزمن با آن دست و پنجه نرم می کنند.

مازیار حسینی گفت:ترافیک در تمام دنیا یک مهندسی تخصصی است با صورت مسئله و راه حل های تخصصی مشخص . وقتي علت ترافيك روشن باشد راه حل آن نيز مشخص است .در حوزه اجتماعي و جايي كه سود و زيان مردم وجود دارد رفتار غير علمي و سياسي نتيجه اش تلخ كامي مردم خواهد شد.

معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران اضافه كرد: هر مسئله تخصصی که از بعد علمی خود خارج شده و با هشتک ها و برچسب های اقوا کننده، افکار عمومی را در جهت اهداف سیاسی جریان های مختلف به بازی بگیرد در نهایت شهر و جامعه را وارد یک بازی باخت باخت خواهد کرد.

وي گفت: همه انان كه با موضوع تهران و ترافيك ان اشنايي دارند مي دانند اين شهر از خودرو اشباع شده است، سالها است که قانون ها، دستور العمل ها و آیین نامه های مربوط به اسقاط خودرو ها در مقابل ورود خودروهای داخلی و خارجی به معابر شهر اجرا نمي شود اما هر روز بر شمار خودرو ها و موتورسیکلت های شهر تهران اضافه می شود و معابر پایتخت هم بیش از این توان رقابت با تیراژ تولید خودروهای داخلی و خارجی را ندارد.

دكتر حسيني گفت:حمل و نقل عمومی پایتخت در تمام این سالها بار بی توجهی دولت ها را بر دوش کشیده و با محروم شدن از سهم مردم تهران از بودجه كشوري ، تنها از جیب شهروندان تهرانی تغذیه شده است. اگر خطوط متروی تهران ، خطوط BRT ، توسعه و تكميل شبكه بزرگراهي و همه آنچه در این سالها در مسیر توسعه حمل و نقل عمومی شهر تهران اتفاق افتاده قرار بود دچار همین بازی های سیاسی شود معلوم نبود الان تهران در چه وضعیتی قرار داشت.

وي تاكيد كرد:بازی های سیاسی باید در میدان های سیاسی دنبال شود که اگر جز این باشد و این بازی ها راه به میدان زندگی روزمره مردم پیدا کنند خیانتی نا بخشودنی مرتکب شده ایم و آیندگان در مورد امروز ما قضاوتی تلخ خواهند داشت.

حسيني اضافه كرد:در روز هایی که همه جا پر شده از توصیف های کاریکاتور گونه از ترافیک پایتخت فقط کافی است که هرکس با شروع از خود بپرسد برای کاهش ترافیک تهران چه کرده است؟ سری به ایستگاه های متروی تهران بزند، مترو و اتوبوس سوار بشود و یا در مرکز کنترل ترافیک شاهد باشد که در طول شبانه روز معابر شهر چگونه از خودرو ها پرو خالی شده و یا مرز انفجار می رسد. راه حل ترافیک تهران همان قوانين مصوب شده و اجرا نشده و تغيير فرهنگ ترافيك است . دادن ادرس هاي غلط به مردم تنها این مسئله تخصصی را به دردی مزمن تبدیل خواهد کرد که هیچکس از آن سودی نخواهد برد.

3 دیدگاه

  1. ترافیک واقعی در اتوبانهای تهران هست، و میشه با قراردادن اتوبوس در هر اتوبان از اول تا آخر اتوبان کمک بزرگی کرد بدون اینکه خط ویژه لازم باشه، اما کاملا مشخص هست که این کار عمدا انجام نمیشه، شهرداری خودش عامل اصلی این مشکل هست

  2. البته جا داره که مساله ترافیک رو صرفا به خودروها هم نبندیم و انگشت اتهام رو تماما به سمت مردمی که نیاز به استفاده از خودرو دارن نگیریم. راه سازی های غیر استاندارد که پایانی هم ظاهرا برای اون ها نیست و نیازهای ترافیکی توش رعایت نمیشه که به خاطر نبود سواد ترافیکی توسط مدیران این بخش بوده هم نباید فراموش بشه. مثلا یک استاندارد جهانی برای خروجی ها و ورودی های اتوبان ها وجود داره و اونم اینکه باید پهنای اون ها تا جای ممکنه به اندازه پهنای خود اتوبان باشه تا مثل قیف عمل نکنن و برای مثلا اتوبان سه بانده خروجی یه بانده ساخته نشه. البته موارد زیاد از این ندانم کاری ها انجام شده و میشه و خواهد شد مثل دور برگردون وسط اتوبان٬ عدم رعایت حریم راه ها٬ دور زدن طرح ترافیک با خرید اون و….

  3. من نميخوام جو منفي بدم ولي از وقتي اين پل طبقاتي صدر رو ساختن و وصلش كردن به تونل نيايش ترافيك اين اتوبان ١٠ برابر شده.الان شده مسير ارتباط شمال شرق به شمال غرب و كساني كه از صدر تردد نداشتن هم به جمع تراافيك اين اتوبان اضافه شدند و ترافيكش واقعا سنگينتر شده و از پايين تا مدرس و از بالا تا خود پارك وي ترافيكش كشيده ميشه .اين مشخصه كه كارشناسي شده نيود و فقط ميخواستن بگن ما ميتونيم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا