اخبارفناوری و تکنولوژی

کاهش تصادفات با سیستم پارک هوشمند SONAR در تویوتا

اوایل سال گذشته، تویوتا سیستم هوشمند Clearance Sonar را به منظور کاهش میزان تصادفات راه‌اندازی کرد، و اکنون زمان این رسیده که ثابت کند این فناوری کاربرد دارد.

ویژگی‌های ICS شامل وجود سنسور برای تشخیص مکان‌های مناسب پارک و کمک به کاهش مشکلات ناشی از ترمز اشتباه می‌باشد. اگر سیستم تشخیص بدهد که به علت استفاده‌ی نادرست از پدال گاز احتمال تصادف وجود دارد به طور خودکار ترمز می‌گیرد و سرعت را کم می‌کند.

این سیستم به ویژه برای مانورهایی باسرعت پایین مانند حرکت در پارکینگ‌ها مفید است و طبق آمار در کشور ژاپن ۳۰ درصد از حوادث رانندگی را کاهش داده است.

تویوتا اخیرا با همکاری شرکت‌های بیمه‌ی ژاپن یک نظرسنجی انجام داده تا میزان اثربخشی سیستم ICS را در کاهش حوادث بررسی کند. این مطالعه شامل ۶۳ هزار وسیله‌ی نقلیه می‌باشد که ۲۶هزار مورد آن‌ها مجهز به سیستم  ICS می‌باشند. از تصادفاتی که بررسی شده ۲۵۰۰ مورد از آن‌ها به علت استفاده‌ی نادرست از پدال گاز بوده است. تویوتا اعلام کرده که استفاده از سیستم ICS میزان ۷۰ درصد از این نوع تصادفات را کاهش می‌دهد. همچنین ۴۰ درصد از مشکلاتی که به خاطر رانندگی دنده عقب به ویژه در پارکینگ‌های شلوغ رخ می‌دهد با این ویژگی کاهش یافته است.

سیستم ICS از آغاز سال ۲۰۱۷ در مدل پریوس تویوتا (مدل های بالاتر از پریوس۴) به عنوان یکی از ویژگی‌های  Premium Convenience Package عرضه خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا