اخباراخبار خارجی

هدف‌گذاری خودروسازان کره‌ای برای فروش بالاتر

هیوندای موتور و شرکت تابعه‌اش کیاموتورز با وجود افزایش رقابت، قصد دارد مجموع فروش در سال ۲۰۱۷ را به 25/ 8 میلیون دستگاه فروش دهند.هدف ۲۰۱۷ اندکی بالاتر از هدف فروش 13/ 8 میلیون خودرو تعیین شده برای سال ۲۰۱۶ است. آمار فروش نهایی این خودروسازان کره‌ای در سال ۲۰۱۶ به‌زودی اعلام می‌شود و تحلیلگران انتظار دارند به‌دلیل تقاضای ضعیف در بازارهای نوظهور، پایین‌تر از هدف مورد نظر آنها باشد. به گفته یک تحلیلگر خودرو کره‌ای، به‌دنبال نتایج ناامیدکننده‌ای که در چند سال اخیر وجود داشته است، عملکرد مدل‌های جدید برای موفقیت این شرکت‌ها کلیدی خواهد بود.با ثبات یافتن بازارهای نوظهوری مانند روسیه و مهیا شدن هیوندای و کیاموتورز برای افزایش عرضه به بازار آمریکا و چین، فروش این شرکت‌ها ممکن است امسال افزایش پیدا کند.اما هیوندای موتور و کیاموتورز که به اتفاق پنجمین خودروساز پرفروش جهان هستند، قصد دارند امسال به ظرفیت تولیدشان در چین و مکزیک اضافه کنند؛ درحالی‌که این بازارها و آمریکا شاهد کندی رشد فروش هستند که احتمالا حاشیه سود را کمتر می‌کند.

چونگ مونگ کو، رئیس گروه هیوندای موتور در پیام سال نو به کارمندان این شرکت گفت: در حالی که اقتصاد جهانی رشد اندکی دارد، حمایت‌گرایی تجاری گسترش پیدا می‌کند و رقابت در صنعت خودرو تشدید می‌شود، ابهام بیش از همیشه رشد می‌کند.سود هیوندای موتور در سال ۲۰۱۶ احتمالا برای چهارمین سال متوالی کاهش نشان خواهد داد که یکی از دلایل آن عدم عرضه مدل‌های متنوع شاسی بلند بوده است؛ درحالی‌که شاسی بلندها محبوب فزاینده‌ای در بسیاری از بازارهای جهانی دارند.براساس گزارش خبرگزاری رویترز، هیوندای فروش جهانی 08/ 5 میلیون خودرو و کیاموتورز فروش 17/ 3 میلیون خودرو را در سال ۲۰۱۷ هدف گرفته است.

منبع: ایسنا

1 دیدگاه

  1. کره ای ها کاش توجهی هم به بازار بلقوه ایران داشتند و قسمتی از کسری فروش خودرا از بازار ایران تامین میکردند البته سنگ اندازی های وزلرت صنعت و معدن و قوانین غیر منطقی دولت در بحث مشارکت شرکت های خارجی و نبود ثبات مالی و وضع قوانین جدید و نابسامانی اقتصادی در ایران از جمله عوامل باز دارنده ورود کره ای ها به بازار بزرگ ایران است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا