اخباراخبار داخلی

کل تهران هم اتوبان شود مشکل ترافیک و آلودگی حل نمی شود

رئيس کميسيون معماري شوراي شهر با بيان اينکه بايد در زمينه آلودگي هوا تصميمات، مصوبات و اقدامات مان مبتني بر مطالعات، تجربيات جهاني و آسيب شناسي باشد، اعلام کرد: اقدامات موقتي و درمان هاي مقطعي براي رفع آلودگي هوا تاثيراتي زودگذر دارد.
به گزارش خبرگزاري آريا، محمد سالاري با بيان اينکه  «ال آر تي» در جهان امروز به عنوان وسيله حمل ونقل پاک شناخته مي شود، عنوان کرد: اگر اين بستر را در شهري با جمعيت 8 تا 10 ميليون نفر فراهم نکنيم به طور قطع مي توانيم ورود و تردد خودرو در شهر و در پي آن آلودگي هوا را کنترل کنيم.
وي با تاکيد بر اينکه اگر تمامي ساختمان هاي تهران را ويران کرده و اتوبان هاي دو و سه طبقه را جايگزين کنيم، به طوري که تمامي شهر تبديل به اتوبان شود بازهم معضل تردد خودروها، ترافيک و در پي آن آلودگي هوا حل نخواهد شد، خاطرنشان کرد: شهرداري و دولت بايد در حوزه حمل و نقل عمومي سرمايه گذاري کنند و با توسعه آن و ايجاد حمل و نقل ريلي و پاک در کاهش و رفع آلودگي هوا گام بردارند.
رئيس کميسيون معماري شوراي شهر اظهار کرد: يکي ديگر از اقداماتي که بايد در اين راستا اجرايي شود استفاده از تجربيات شهرهايي با جمعيت تهران يا بالاتر از آن است که معضل آلودگي هوا را حل کرده اند.
سالاري با اشاره به تردد تعداد بالاي خودروها در سطح شهر، تصريح کرد: تا زماني که اين ميزان خودرو در کشور پلاک شوند و اجازه ورود به شهر تهران را داشته باشد، نمي توانيم کاهش و رفع آلودگي هوا را شاهد باشيم.

منبع: خبرگزاری آریا

2 دیدگاه

  1. مشکل اصلی از خودروسازها و محصولات قدیمی و بنزین بی کیفیت هست

    بهتره به جای یه پژو یا پیکان چند تا خودروی با کیفیت وارد کرد که هم الودگی و هم مصرفشون کمتر هست

  2. بهترین راهکاربرای تهران خودروهای کوچک تکنفره یا دونفزه که مدل برقیشون هم الان ساخته شده.
    به نظرم یه سری وارد کنن و خودروسازهای داخلی هم دراین زمینه سرمایه گذاری کنن که اوناهم ازسودفروشش بهره مند بشن.
    نتیجه هم مصرف بنزین و ترافیک پرحجم و آلودگی هوا و ساعات سفر، کمترو کوتاه تر میشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا