اخباراخبار خارجی

آغاز آزمایش خودروهای خودران بر مرسدس بنز

همین چندی پیش بود که از آزمایش خودروی خودران ب ام و در جاده های مونیخ مطلع شدیم و حالا مرسدس بنز نیز اعلام کرده که در حال انجام آزمایشاتی مشابه است.

تب خودروهای خودران چندی است که در ایالات متحده بالا گرفته و حتی ایالت های مختلفی اقدام به وضع قوانین مربوط به آن کرده اند که در میان آن ها ایالت میشیگان تنها منطقه ای است که اجازه آزمایش خودروهای خودران را بدون آن که سرنشینی در آن ها باشد صادر کرده و حتی اجازه می دهد که خودروها بدون فرمان و پدال در جاده هایش آزمایش شوند.

در اروپا نیز شاهد تغییرانی هستیم و در این بین بریتانیا قوانینی را عرضه کرده ولی نبایستی آلمان قلب خودروسازی اروپا را فراموش کرد حالا دو رقیب قدیمی در این کشور یعنی ب ام و و مرسدس بنز در صدد توسعه آزمایشات خودرانشان بر آمده اند.

ب ام و در نزدیکی مونیخ آزمایشات خودروهای خودرانش را آغاز کرده و بارها محصولاتش در جاده مشاهده شده اند. حالا مرسدس بنز نیز دست به کار شده و از آغاز آزمایشات جاده ایش در این کشور خبر داده. سامانه عملیاتی هدایت خودران دایملر موسوم به DAVOS با هدف ایجاد بستری مناسب برای آزمایش خودروهای خودران مرسدس نیز معرفی شده و حرکت این محصولات را تحت بررسی و کنترل خود در آورده است./خبر خودرو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا