قرارداد جدید هیوندای در ایران زیر سوال رفت

یکشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۵ | 1 نظر

قرارداد جدید هیوندای در ایران زیر سوال رفت

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی به اشاره به بازگشت شرکت هیوندای کره به بازار خودرو ایران گفت : وزارت صنعت و معدن باید در همکاری و حضور مجدد شرکت های خارجی به بازار ایران دقت لازم را اعمال نماید.

محمد رضا منصوری در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو با توجه به عدم انجام تعهدات قبلی شرکت هیوندای کره در جریان همکاری با خودروسازان راین اظهار داشت : شرکت خودروسازان راین می تواند در راستای ضرر و زیانی که در جریان بد عهدی هیوندای به این شرکت وارد گردیده ، به کمیسیون اصل 90 طرح شکایت نموده و قطعا قابل پی گیری خواهد بود.

وی با توجه به قرارداد اخیر همکاری هیوندای کره با کرمان موتور تصریح کرد : از آنجا که شرکت شرکت هیوندا در قرارداد قبلی خود با ترک یکباره ایران ،موجب ضرر و زیان به شرکت خودروسازان راین گردیده است و حال بدون توجه به انجام تعهدات قبلی ، با شرکت دیگری قرارداد همکاری امضاء نموده ،قطعا همکاری جدید بر خلاف قوانین بوده و قابل پی گیری است.

وی گفت : در صورتی که این مساله به اثبات برسد ، قرارداد اخیر شرکت هیوندای کره باکرمان موتور قانونی نخواهد بود و کمیسیون صنایع و معادن مجلس نیز به این مساله ورود خواهد کرد تا مشخص شود که چنانچه ضرر و زیانی ایجاد شده ، بر عهده چه کسی است.

وی تاکید کرد : بهترین راهکار احقاق حقوق ، طرح شکایت خودروسازان راین به وزارت صنعت و معدن است تا در این راستا تکلیف شرکت راین مشخص شود و شرکت هیوندای به منظور جلب رضایت شریک سابق به خودروسازان راین غرامت پرداخته نموده و یا مجددا با این شرکت فعالیت نماید.

عضو کمیسیون صنایع مجلس همچنین با توجه طرح عدم انتقال تکنولوژی در قرارداد اخیر هیوندای کره با یکی از خودروسازان بخش خصوصی گفت : هر چند حضور خودروسازان قوی در رشد صنعت خودرو ایران بی تاثیر نیست  اما از آنجا که جریان همکاری اخیر هیوندای با کرمان موتور برخلاف سیاست های دولت و اقتصاد مقاومتی است و هیچ گونه انتقال تکنولوژی در این همکاری صورت نخواهد گرفت این مساله نیز در کمیسیون صنایع و معادن مجلس مطرح و مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

منصوری  افزود : کمیسیون صنایع و معادن  به دنبال احقاق حقوق مردم و تولید کنندگان داخلی است از این رو قطعا در این زمینه یی گیری لازم را خواهد نمود.

وی با اشاره به طرح موضوع خودروسازان راین در کمیسیون صنایع مجلس تصریح کرد : شرکت خودروسازان راین باید در کمیسیون صنایع و معادن حضور یافته تا بررسی مستندات ارائه شده ،دفاع لازم از این شرکت توسط کمیسیون صنایع صورت گیرد./خبر خودرو


1 دیدگاه

  1. sunmartin | دی 20, 1395 | لینک نظر

    بدنبال احقاق حقوق مردم هستید؟? اونم از شرکت هیوندا پس حق ملت کی از خود شما پس بگیره اگه واردات آزاد کنید و تعرفه و تبصره های گوناگون بردارید نیازی به قرار داد نیست و هرکسی میتونه خودروی دلخواه خودش با بهترین کیفیت و معقول ترین قیمت بخره مشخصا لابی صنایع چین اجازه ورود هیچ شرکت دیگه ای بجز شرکت های چینی به بازار ایران نمیده و این بهانه های جدید کمسیون صنایع مشخصا از همان جا سرچشمه میگیره و جالب توجه که چرا با شرکت های چینی هیچ مشکلی ندارید و فقط قرار دادهای غیر چینی مثل پژو و رنو و هیوندا برای شما حائز اهمیته مگه چینی ها تکنولوژی وارد کشور کردند که در بک حاشیه امن شما آنها را قرار دادید و برای فروش بیشترشون بستر سازی میکنید حال که شرکتی حاضر شده دو نمونه از خودروهای با کیفیت و 2017 خودش در داخل تولید کنه سنگ اندازی شما شروع شده واقعا مشخصه که چقدر بفکر مردم (بفکر جیب خودتون) هستید