مدیرعامل نیسان از برنامه های این برند گفت

یکشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۵

مدیرعامل نیسان از برنامه های این برند گفت

مدیرعامل نیسان، کارلوس گون در CES 20177 چند تکنولوژی را به عنوان بخشی از حمل و نقل هوشمند نیسان معرفی کرد که خودروهای این برند را به سمت آلایندگی صفر و هدایت خودران می برند.

گون تکنولوژی نوینی به نام Seamless Autonomous Mobility یا به اختصار SAM را معرفی کرد که به منظور سرعت بخشیدن به این پروسه و حضور ایمن خودروهای خودران در جاده طراحی شده است. SAM که با تکنولوژی ناسا ساخته شده است با هوش مصنوعی داخل خودرو و پشتیبانی انسانی همراه می شود تا کمک کند خودروهای خودران در موقعیت های پیش بینی نشده تصمیم گیری کنند و دانش AI داخل خودرویی را ایجاد کند. وی هم چنین اعلام کرد نیسان و شرکت اینترنت ژاپنی DeNA تست خودروهای خودران برای خدمات تجاری را آغاز خواهند کرد که فاز اول آن در سال جاری آغاز شده و تا سال 2020 ادامه خواهد داشت.

مدیرعامل نیسان هم چنین از برنامه های این برند برای عرضه لیف جدید در آینده نزدیک با تکنولوژی ProPILOT خبر داد که هدایت خودران در جاده های تک لاین را ممکن می سازد. از طرف دیگر، اتحاد رنو نیسان همکاری خود با مایکروسافت برای ساخت نسل بعدی تکنولوژی های ارتباط خودرویی را ادامه می دهد. بنابراین انتظار می رود تکنولوژی Cortana مایکروسافت به آسان تر و بهینه تر شدن رانندگی کمک کند.

گون اظهار داشت: “ما از ابتدا در نیسان تلاش کرده ایم تا تکنولوژی های مناسبی را برای طیف کاملی از خودروهای خود و اکثر مردم ارائه دهیم. این امر فراتر از نوآوری است و شامل نبوغ می شود. و دقیقا این همان چیزی است که در حمل و نقل هوشمند نیسان ارائه می دهیم.”/خبر خودرو


بدون دیدگاه