اخبارفناوری و تکنولوژی

اولین سامانه ضد هک خودرو معرفی شد

نمایشگاه CES لاس وگاس هر شرکت مرتبط به دنیای خودرویی را ترغیب می کند تا آخرین دستاوردهایش را در آن عرضه کند و در این بین شرکت تکنولوژی هارمان نیز استثنا نیست.

به گزارش خبرخودرو، هارمان اولین سامانه ضد هک شدن خودرو را به CES می آورد. این روزها با به کارگیری سامانه های هدایت خودران و ورود روزافزون فناوری به خودروها مسئله محافظت وسایل نقلیه در مقابل هک شدن مطرح گردیده است. این شرکت مدعی شده که نرم افزار مذکور را می تواند بدون هیچ گونه تغییر سخت افزاری بر روی خودرو نصب نماید و به کمک آن از نگرانی مردم در برابر هک شدن خودروهایشان بکاهد. در واقع با انجام بسیاری از عملکردهای خودروها از طریق اینترنتو توسعه فناوری اتصالی آن ها لزوم داشتن یک سامانه جلوگیری از هک شدن در خودرو مهم به نظر می رسد.

مدیر بازاریابی سامانه های سایبری خودرو در هارمان، گفت: چند سالی است که اهمیت سامانه های امنیتی سایبری بر روی خودروها به کارشناسان اثبات شده است. طبق مطالعات صورت گرفته به طور متوسط 59% از مشتریان نگران هک شدن خودروهایشان هستند. راه حل های حفظ امنیت سایبری و مدیریت خطر هک شدن خودروها باعث جلوگیری از دستیابی هکرها به سامانه های کنترلی وسایل نقلیه می گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا