همکاری مشترک چند خودروساز ژاپنی

یکشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۵ | 1 نظر

همکاری مشترک چند خودروساز ژاپنی

صنایع سنگین فوجی (سوبارو)، مزدا، پژوسیتروئن، سوزوکی و تویوتا به تازگی از همکاری مشترک خود تحت نام Smart Device Link Consortium خبر دادند.

سامانه Smart Device Link Consortium با هدف توسعه یک نرم افزار اوپن سورس برای اتصال تلفن های همراه هوشمند به سامانه های سرگرمی اطلاعاتی و رقابت با تاثیر روزافزون نرم افزارهای Apple Car Play وAndroid Auto بر فناوری داخلی وسایل نقلیه شکل گرفته است. در این سامانه از نرم افزار Apple link شرکت فورد به عنوان مبنای ساختار اوپن سورس استفاده می شود. همچنین با در اختیار دادن کدهای این برنامه برای همه مردم نسخه های مختلف برنامه های Pandora، Spotify، iHeatRadio و Accu Weather برای آن عرضه شده است.

ارائه این نرم افزار حالا تعداد سامانه های اتصالی تلفن همراه به خودروها را به سه می رساند. و نام Apple Link را در کنار Apple Car Play و Android Auto قرار می دهد. این شرکت ها در بیانیه ای رسمی اعلام کرده اند که به کمک سامانه جدید می توان با یکپارچه کردن سامانه ها نرم افزاری را برای همه کاربران ارائه داد. علی رغم دو سامانه پیشین این نرم افزار امکان تغییر و اصلاح توسط هر فردی را دارد. گمان میرود که با توجه به بستر Apple Link فورد اولین شرکت استفاده کننده از آن باشد. به علاوه تویوتا نیز از تمایل خود برای استفاده از این نرم افزار بر روی خودروهای سال آینده اش خبر داده است./خبر خودرو


1 دیدگاه

  1. mohammad | بهمن 7, 1395 | لینک نظر

    احسنت