آژانس های موبایلی باید به تأیید شهرداری تهران برسند

سه شنبه ۲۱ دی ۱۳۹۵ | 3 نظر

آژانس های موبایلی باید به تأیید شهرداری تهران برسند

رییس کمیته حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تهران با اعلام این که بر اساس قانون، افرادی می توانند مبادرت به جا به جایی مسافر کنند و در حمل و نقل عمومی مشارکت داشته باشند که دارای مجوز لازم از مبادی مربوطه باشند، گفت: برای مثال، انواع تاکسی ها اعم از خطی، تلفنی و گردشی از سازمان تاکسیرانی مجوز لازم را اخذ کرده اند.

محسن سرخو افزود: به این منظور، هم تاکسی ها و هم رانندگان تاکسی از سوی سازمان تاکسیرانی مورد بررسی قرار می گیرند تا مجوز لازم برای آنها صادر شود و این در حالی است که در مورد کسانی که با خودروهای شخصی خود اقدام به جا به جایی مسافر می کنند، این بررسی ها صورت نگرفته و در نتیجه اطمینانی در مورد مسافربرهای شخصی وجود ندارد.

وی با تأکید بر این که در مورد تاکسی ها، ساز و کارهایی وجود دارد که به موجب آن، هم تاکسی و هم راننده تاکسی بررسی می شود و ملاحظات ویژه ای در مورد تاکسی ها در نظر گرفته می شود، اعلام کرد: آیین نامه محکمی در مورد تخلفات احتمالی رانندگان تاکسی و شرکت های خصوصی تاکسیرانی وجود دارد و در صورت گزارش هر گونه خطا و تخلف، با رانندگان خاطی یا شرکت های متخلف، برخورد قانونی متناسب با تخلف صورت می گیرد.

قوه قضاییه و نیروی انتظامی مانع فعالیت مسافربرهای شخصی شوند

رییس کمیته حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به این که مسافربرهای شخصی از لحاظ قانونی، مجوز ندارند و طبیعی است که از امنیت کافی برخوردار نباشند، اظهار کرد: غیر از آژانس های کرایه خودرو که در شکل سازمان یافته و با مسئولیت مسئولان این آژانس ها فعالیت می کنند، هیچ یک از مسافربرهای شخصی اجازه فعالیت ندارند.

محسن سرخو با بیان این که ضابطان قوه قضاییه و عوامل نیروی انتظامی، باید برای تأمین امنیت شهروندان، مانع از فعالیت افرادی شوند که تحت عنوان مسافربر شخصی مشغول به کار هستند، تصریح کرد: البته سیستم حمل و نقل عمومی و نیمه عمومی یعنی تاکسی ها نیز باید پاسخگوی نیاز شهروندان باشند.

وی با تأکید بر این که مسافربری با خودروهای شخصی از نظر قانونی مشکل دارد و این گروه از خودروها به لحاظ قانونی نمی توانند مشمول ساماندهی شوند، اضافه کرد: البته شرکت هایی که به صورت موبایلی فعالیت می کنند، باید ساماندهی شوند و به این منظور، رانندگان خودروهای این شرکت ها باید مورد ارزیابی قرار بگیرند.

آژانس های موبایلی باید ثبت شوند و پروانه کار بگیرند

رییس کمیته حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به این که شرکت هایی که می خواهند از سیستم های موبایلی استفاده کنند، نظیر سیستم های خودرویآب و تاکسی یآب باید از تاکسی استفاده کنند، اظهار کرد: این شرکت ها اگر قصد استفاده از خودروهای شخصی را دارند نیز باید مثل آژانس های کرایه خودرو ثبت شوند و مشخصات راننده های خود را نیز ثبت کنند و پروانه کار دریافت نمایند و البته فعالیت آنها باید به تأیید معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران برسد.

محسن سرخو با بیان این که در مورد جایگزینی تاکسی های فرسوده، اقدامات خوبی صورت گرفته اما این اقدامات کافی نیست و هنوز در تهران شاهد تردد تاکسی های فرسوده هستیم، تصریح کرد: انواع خودروها از جمله تاکسی ها، حجم بسیار بالایی از آلایندگی را وارد هوای شهر می کنند و باید توجه داشت که هوای تهران، دیگر کشش تردد این همه خودروی فرسوده را ندارد.

وی در پایان با تأکید بر این که انتظار می رود حداقل نسبت به جایگزینی تاکسی های فرسوده ظرف حداکثر یک سال آینده اقدام شود، اضافه کرد: تمام خودروهای فرسوده ناوگان حمل و نقل عمومی اعم از اتوبوس، مینی بوس، وَن و تاکسی، باید جای خود را به خودروهای جدید بدهند./خبر خودرو


3 دیدگاه

  1. nima | دی 22, 1395 | لینک نظر

    من هفته ای 3 بار از اسنپ و جدیدا تپ30 استفاده میکنم واقعا بهتر از آژانس هستند و قیمت و رفتار رانندشون هم بسیار بهتره.تازه از آفر ها و تخفیف هایی که میدن بگذریم.مثلا یکیشون جمعه پیش به من چندتا سفر رایگان داده بود که باهاش رایگان رفتم خونه پدرم و برگشتم.
    وقتی راننده تاکسی ترمینال آرژانتین تا نیاوران 35 هزارتومن میگیره و اسنپ همون مسیر رو 12 هزار تومن چرا با تاکسی ترمینال بیام؟؟مگه چقدر راهه؟اونم نصفه شب و خلوت.تازه وقتی بهش میگم اسنپ 12 تومنه با پررویی میگه با همون اسنپ جونت برو!!!!واقعا راننده های تاکسی خیلی بی انصاف و طمعکار شدند.

  2. امیر | دی 21, 1395 | لینک نظر

    آقا حق اینارو بدید مثل اینکه ناراحت شدن!!!! اینهمه مسافربرای شخصی بلا سر مردم آوردن اینا کجا بودن؟! الان که کار و کاسبیشون خوابیده و حقشونو ندادن صداشون دراومده.. مردم خیلی راضین از این تاکسی ها. هر مسافر میتونه بلافاصله با شرکت تماس برقرار کنه و اگه شکایتی داره عنوان کنه. کدوم آژانس و تاکسی همچین قابلیتی داره ؟؟!! در ضمن کلی خانواده دارن نون میخورن از این…

  3. آرمان | دی 21, 1395 | لینک نظر

    يه نظرسنجي بكنيد ببينيد مردم بيشتر از راننده ها و خودروهاي تاكسي ها و آژانس ها راضي ترن يا اين تاكسي هاي موبايلي؟؟؟
    تو سفرهاي درون شهري با راننده هاي تاكسي به مشكل ميخورن يا راننده هاي اين شركتاي موبايلي؟؟؟ والا من خودم بسيار از اين شركت ها راضيم چون هر روز دارم با اينا سر كارم ميرم و برميگردم، راننده هاشون فوق العاده مودب تر و با شخصيت تر و تحصيل كرده تر از راننده هاي آژانس هستن، ماشيناشونم به مراتب بهتره، قيمت سفرها هم بسيار بهتر از آژانسه، حتي شايد اگر ٢٠٪‏ گرانتر هم بشه باز هم از آژانس ارزانتره… با هر كس هم كه صحبت كردم راضي بوده…