اخباراخبار داخلی

همه راه‌های شریانی به دوربین‌های ثبت تخلف، مجهز می‌شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، داوود کشاورزیان گفت: 680 دستگاه دوربین نظارت تصویری جهت نظارت بر وضعیت جاده‌ها، بازبینی و کنترل سرعت در راه‌های شریانی کشور وجود دارد و به زودی تمام 36 هزار کیلومتر راه‌های شریانی کشور به سیستم مکانیزه ثبت تخلفات عبور و مرور و سرعت مجهز می‌شود.
بنابر گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، کشاورزیان با ابراز خرسندی و قدردانی از حضور جانبازان استان مازندران در سازمان و همچنین برنامه بازدید از مرکز مدیریت راه‌های کشور اظهار داشت: شهدا و جانبازان انقلاب اسلامی مهم‌ترین سرمایه خود را که همانا جانشان بود در راه کشور و مردم هزینه کرده‌اند و به همین دلیل بر گردن نظام، حکومت، مسئولین حق بزرگی دارند.
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اهمیت هوشمند سازی جاده‌های کشور و نصب دوربین نظارت تصویری جهت نظارت بر وضعیت جاده‌ها، بازبینی و کنترل سرعت وسایل نقلیه در راه‌های شریانی کشور، افزود: نصب این دوربین‌ها نه‌ تنها بر مکانیزه شدن کنترل راه‌ها منجر شد بلکه بسیاری از نهادهای ذی‌ربط مانند پلیس‌ راه، سازمان امداد و نجات و هلال‌احمر و مراکز مدیریت بحران در استان‌ها نیز بااتصال به این سامانه، امکان دستیابی به اطلاعات راه‌ها را داشته و خدمات خود را انجام می‌دهند.
وی در ادامه به نصب سامانه‌های ثبت تخلفات عبور و مرور در راه‌های کشور اشاره کرد و گفت: در 8 سال گذشته ثبت تخلفات سرعت در بخشی از راه‌های اصلی کشور با دوربین‌ها انجام‌ شده است که پوشش ان کامل خواهد شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین اعلام کرد: با ادغام حوزه راهداری با حمل‌ونقل و پایانه‌ها در استان‌ها و تشکیل ادارات کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در سراسر کشور طی ماه‌های اخیر مسئولیت نگهداری، بهسازی و ارتقای ایمنی راه‌ها تحت مسئولیت کامل این سازمان انجام می‌شود.
رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با اشاره به اهمیت راه‌ها در توسعه کشور تصریح کرد: در صورت تحقق بودجه‌های کافی از طریق منابع پایدار می‌توان امید داشت که ضمن افزایش ایمنی در سفرهای بین‌ شهری و سرعت در ترددهای کشور، راه‌ها به‌عنوان سرمایه‌های ملی نیز به‌ خوبی نگهداری و بر ظرفیت اشتغال‌زایی کشور نیز افزوده شود.
کشاورزیان افزود : بخش دیگری از وظایف این سازمان مربوط به حمل‌ونقل جاده‌ای کالا، مسافر و بخش بین‌المللی همچنین ساخت مجتمع‌های خدماتی –رفاهی بین‌راهی و مراکز معاینه فنی ناوگان سنگین است و این سازمان به منظور افزایش سطح کیفی و کمی راهداری و حمل‌ونقل کشور، همکاری مستمر و مفیدی را با سایر ارگان‌ها دارد و زیرساخت‌های لازم برای نهادهایی چون پلیس‌راه را از طریق ساخت پاسگاه‌های پلیس‌راه فراهم می کند و در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا