سایر نقلیهفناوری و تکنولوژیکشتی

قایق الکتریکی با 6 ساعت شارژ!

زمانی که ما در مورد کرجی های ماهیگیری تفریحی فکر می کنیم، احتمالا یک قایق آرام که از انرژیهای پاک استفاده می کند را متصور نمی شویم. کمپانی Trondheim Trawlers در آمستردام در حال طراحی و توسعه یک قایق الکتریکی به نام Trondheim 40 است.

این شناور 12 متری از دو موتور Torqeedo brand Deep Blue I   1400 دور دقیقه به همراه دو بسته باتری بهره می برد. این باتریها با یکبار شارژ می توانند نیروی لازم برای 6 ساعت قایقرانی را فراهم کنند.

نیاز به گفتن نیست که ممکن است ماهیگیری بیشتر از 6 ساعت طول بکشد. به همین دلیل دو موتور دیزلی Torqeedo در این قایق تعبیه شده است. این موتورهای دیزلی به منظور راه اندازی موتورهای الکتریکی برای شارژ باتریها استفاده می شوند.

در مقایسه با قایقهای غیر الکتریکی با همین سایز و ظرفیت، این قایق الکتریکی 30 درصد مسافت بیشتری را طی می کند و قادر به طی مسافت 4360 کیلومتر است. به علاوه ادعا می شود که به دلیل عایق صوتی به کار رفته در این قایق، ژنراتورها نسبت به قایقهای کاملا دیزلی 40 درصد صدای کمتری دارند. فضای کمتری را نیز اشغال می کنند.

قایق Trondheim جای خواب برای 6 نفر را دارد و قادر به مقاومت در برابر بادها و امواج شدید است. بدنه فلزی این امکان را می دهد که قایق در دریاهای یخی مانند آلاسکا یا نروژ بتواند حرکت کند.

مقدمات اولیه برای ساختن اولین قایق فراهم شده است و کمپانی به دنبال سرمایه گذار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا