10 توصيه براى رانندگى بهتر در شب

شنبه ۲۵ دی ۱۳۹۵

10 توصيه براى رانندگى بهتر در شب

رانندگى در شب حتى با وجود چراغ هاى جلوى مدرن خطرناك است. تهديدات بسيارى وجود دارد كه ممكن است شما آنها را نبينيد از جمله رانندگان ديگر و حيوانات كه هر لحظه ممكن است وارد جاده شوند. اگر شما مجبور هستيد كه در شب رانندگى كنيد چه داخل شهر، چه اطراف و خارج شهر، در ادامه ى اين متن ١٠ نكته و توصيه براى رانندگى بهتر در شب به شما كمك خواهد كرد.

١-آگاه و هوشيار باشيد

يكى از نكات مهم در هنگام رانندگى در شب اين است كه هميشه آگاه باشيد. در هنگام رانندگى در شب ممكن است شما احساس خستگى و خواب آلودگى كنيد، ممكن است چشم هاى شما خسته شود و توجه شما به جلو كم شود و در نهايت شما به دليل خواب آلودگى توجه خود را نسبت به جاده از دست مى دهيد. هر كارى كه احتياج است انجام دهيد، تا هوشيار و آگاه باشيد، شيشه را باز كنيد، صداى راديو را زياد كنيد يا حتى با خودتان بلند صحبت كنيد.

٢-چراغ هاى جلو را بررسى و تنظيم كنيد

در هنگام رانندگى در شب چراغ هاى جلوى خودرو تنها وسيله اى است كه به شما كمك مى كند كه جاده و جلوى خودتان را ببينيد، اما ممكن است اين چراغ ها به خوبى كار نكنند. زاويه ى چراغ ها را بررسى كنيد، هر دو چراغ جلو بايد به يك جهت باشند و بايد جاده را روشن كنند. اما ممكن است زاويه ى آنها خوب نباشد و بيش از اندازه بالا باشند و باعث آزار چشم راننده اى شود كه از روبرو مى آيد. اگر شما درباره ى زاويه ى درست و دقيق چراغ هاى خودرو مشكلى داريد مى توانيد به يك تعميركار مراجعه كنيد و از او بخواهيد كه زاويه ى چراغ ها را تنظيم كند.

٣-چراغ هاى جلوى خودرو را به طور مرتب بررسى كنيد

مطمئن شويد كه چراغ هاى خودرو را به طور منظم چك مى كنيد. اين كار آسان است، در يك محيط تاريك ها خودرو را پارك كنيد و چراغ ها را روشن كنيد، از خودرو پياده شويد و مطمئن شويد چراغ ها به اندازه ى كافى درخشان هستند.

٤-حیوانات هرگز تنها به جاده نمى آيند

امكان اين وجود دارد كه در جاده با تعدادى از حيوانات مواجه شويد. به خاطر داشته باشيد كه بعضیحیوانات تقريباً تنهايى حركت نمى كنند. مثلا اگر يك گوزن در وسط جاده ديديد منتظر بقيه نيز باشيد.

٥-نور چراغ هاى داخل خودرو را كم كنيد

شما مى توانيد ميزان نور داخل خودرو را تنظيم كنيد، اما نور زياد داخل خودرو باعث مى شود بيرون از خودرو را بد ببينيد. نور داخل را تا حدى كه بتوانيد بيرون و جاده را راحت ببينيد، كم كنيد.

٦-از تلفن همراه استفاده نكنيد

استفاده از تلفن همراه در زمان رانندگى اصلاً ايده ى خوبى نيست، اما در هنگام شب اين قضيه بدتر است. زمانى كه در شب به صفحه ى نمايش تلفن همراه خود نگاه مى كند و سپس به جاده نگاه مى كنيد، نور تلفن همراه شما مى تواند براى مدت كوتاهى روى بينايى شما اثر بگذارد و آن را كاهش دهد.

٧-روى سمت راست جاده تمركز كنيد

نور خودروهايى كه از روبرو مى آيند مى تواند بر روى ديد شما در شب اثر بگذارد. زمانى كه خودرويى در مسير مخالف به شما نزديك مى شود، بهتر است به جاى تمركز بر روى مسير مستقيم روبرو، بر روى سمت راست جاده تمركز كنيد.

٨-فاصله ى خود را با خودروى جلويى افزايش دهيد

در هنگام رانندگى در روز فاصله ى خودروى شما با خودروى جلويى بايد بر اساس هر ١٠ مايل بر ساعت به اندازه ى يك خودرو باشد. هنگام رانندگى در شب به دليل كاهش ديد، شما احتياج داريد كه اين فاصله را افزايش دهيد.

٩-شيشه ى جلوى خودرو را تميز كنيد

شيشه ى جلوى كثيف مى تواند چشم را بيشتر از هر چيز ديگرى اذيت كند. اين كثيفى ها نور را به طور نامنظم پخش مى كنند مخصوصاً در شب رانندگان با مشكل روبرو مى شوند. آن را هم از داخل و هم از خارج تميز كنيد.

١٠-پرهیز از نوشیدنی هایی که سطح هوشیاری را کاهش میدهند

در اينجا درباره ى DUI ( Driving Under The Influence ) يا رانندگى در حالت هوشیاری پایین صحبت نمى كنيم. از خوردنی هایی استفاده کنید که شما را بيدار نگه دارد.

پيروى كردن از اين توصيه ها، مطمئناً به شما كمك مى كند كه رانندگى بهترى در شب داشته باشيد و احتمال تصادف كردن شما را كاهش خواهد داد.


بدون دیدگاه