خودروهای کادیلاک خودران می شوند

چهارشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۵

خودروهای کادیلاک خودران می شوند

کادیلاک در حال ساخت یک سیستم رانندگی نیمه خودران پیشرفته به نام سوپر کروز است که بسیار متفاوت از دیگر سیستم های کنونی است.

زمانی که شرایط اجازه دهد این تکنولوژی کمک راننده جدید می تواند خودرو را هدایت کرده و یا متوقف کرده و سرعت آن را به طور خودکار تنظیم کند تا خودرو برای رانندگی طولانی مدت در بزرگراه یا حرکت در ساعات شلوغی ترافیکی ایده آل شود. برخلاف سیستم هایی که توسط خودروسازان رقیب کادیلاک ارائه می شود، این سیستم کاملا بدون دخالت دست خواهد بود . سیستم هایی که توسط خودروسازان دیگر عرضه می شوند، تنها به مدت چند دقیقه اجازه می دهند که راننده دست خود را از روی فرمان بردارد.

تفاوت این سیستم با سیستم های دیگر در آن است که کادیلاک تکنولوژی کنترل راننده و اطمینان از هوشیاری وی را در این سیستم تعبیه کرده است. خواندن روزنامه، بازی با سرنشینان یا خوابیدن در زمانی که تکنولوژی خودران جدید کادیلاک فعال است به شدت نهی می شود.

مجموعه ای از مانیتورهای الکترونیکی هوشیاری راننده را تحت نظر دارند. تشخیص چهره و ردیابی مسیر دید نیز در این سیستم موجود خواهد بود. هم چنین چراغ هایی روی فرمان تعبیه خواهد شد که چشمک زده و توجه راننده را جلب خواهند کرد. سوپر کروز به بررسی های دوره ای نیاز خواهد داشت تا تشخیص دهد که راننده هوشیار و آماده کنترل خودرو در صورت ضرورت است.

دوربین های اوپتیکال و رادارها، lidarها و سنسورهای فراصوت می توانند کمک کنند کروز کنترل و دیگر تجهیزات ارائه شده در بسیاری از خودروهای امروز فعال شوند. خودروهای کادیلاک مجهز به سوپر کروز نیز دارای مجموعه مشابهی از تجهیزات الکترونیکی به همراه اطلاعات نقشه GPS  پیشرفته خواهند بود اما نحوه ارتباط است که این سیستم را از دیگر سیستم ها مجزا می کند.

سیستم های رقیب معمولا در شرایط آب و هوایی نامساعد عملکرد درستی ارائه نمی دهند اما این تکنولوژی کادیلاک می تواند در طیف وسیع تری از شرایط آب و هوایی عمل کند./خبر خودرو


بدون دیدگاه