اخباراخبار داخلی

تغییر سیاست های خودرویی در ایران

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی می گوید با وجود سیاست های انحصاری حاکم بر بازار خودرو ایران هیچ زمان خودروساز نخواهیم شد.

رامین نورقلی پور در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو اظهار داشت : متاسفانه سیاست های خودرویی ایران در سالهای اخیر موجب تولید و عرضه محدودی خودرو با قیمت های فعلی در بازار شده که قابل رقابت در بازار های بین المللی نیست.

وی وجود تنوع در بازار خودروهای داخلی را ضرورتی مهم برای خودروسازی ایران دانست و گفت : تا هنگامی که شرایط فعلی بر بازار خودرو ایران حاکم باشد نه تنها شاهد ایجا بازار رقابتی نخواهیم بود بلکه وضعیت موجود مانعی برای ورود خودروسازان به بازارهای جهانی خواهد شد.

وی افزود : امروز ایجاد بازار رقابتی در گرو تنوع بخشی تولید در صنعت خودرو ایران است مسلما حرکت در این مسیر است که می تواند منجر به افزایش کیفیت تولید در شرکتهای خودروسازی شود.

نماینده کردکوی و بندر ترکمن در مجلس دهم خاطر نشان کرد : در شرایط کنونی صنعت خودرو ایران نیاز دارد تا تولیدات به روزی را برای پاسخ گویی به به تقاضا و نیاز مصرف کننده داخلی عرضه نماید.

نورقلی پور تاکید کرد : قطعا در جریان همکاری های جدید خودرویی با شرکای خارجی ضمن تولید و عرضه نمونه های جدیدی از خودروها به  بازار داخل این روند نقش مهمی در توسعه بازارهای صادراتی خواهد داشت.

وی در ادامه با توجه به نقش مهم قطعه سازان در جریان اهداف توسعه ای صنعت خودرو ایران گفت : امروز انتقاد بزرگی که وجود دارد عدم راندمان قطعه سازان در حوزه کیفی سازی است این در حالی است در بازار رقابتی قطعه سازی موفق می شود که قطعات با کیفیتی را تولید نماید.

وی با اشاره به اینکه بدون انتقال تکنولوژی نمی توان به توسعه مناسب در حوزه قطعه سازی دست یافت، اظهار داشت : چنانچه قطعه سازان داخلی با شرکتهای خارجی جوینت شده و جذب سرمایه گذاری صورت گیرد ضمن ارتقاء کیفی تولیدات ، شاهد توسعه در این صنعت خواهیم بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا