اخباراخبار خارجی

توافق دایملر و اوبر برای به کارگیری مرسدس‌های خودران

دو کمپانی دایملر و اوبر توافق نامه‌ای را امضا کرده‌اند که طی آن مجموعه‌ای از مدل‌های خودران مرسدس بنز به ناوگان خودروهای اشتراک سواری اوبر اضافه خواهد شد.

در حالی که هنوز خیلی از جزئیات این توافق منتشر نشده است، در بخشی از بیانیه دایملر در این مورد آمده که این خودروها به شبکه اشتراک سواری جهانی اوبر در طی سال‌های آینده اضافه خواهند شد. هنوز مشخص نیست که کدام مدل‌های مرسدس ابتدا وارد ناوگان اوبر خواهند شد، ولی به احتمال زیاد اولین مدل کلاس E به روز شده است که در واقع تنها خودروی شرکت با تکنولوژی رانندگی نیمه خودکار پیشرفته می‌باشد.

چنین قراردادی بین یک خودروساز و اوبر برای نخستین بار است که اتفاق می افتد و یک شرکت بدون کمک اوبر خودروهایی را طراحی و سپس به ناوگان این شرکت اضافه می‌کند.

دیتر زیچه، رئیس هیئت مدیره دایملر و مدیرعامل مرسدس بنز در مصاحبه‌ای در این مورد می‌گوید: “شرکت دایملر به عنوان مخترع خودرو، قصد دارد تا یکی از رهبران اصلی رانندگی خودکار باشد.

شرکت‌های ارائه دهنده سرویس‌های حمل و نقل یک پلت فرم ایده آلی را برای تکنولوژی رانندگی خودکار فراهم کرده‌اند و اوبر یکی از شرکت‌های برتر این بخش است. انقلاب اصلی در حمل و نقل آینده به 4 موضوع اصلی وابسته است که ما از آن با عنوان CASE یاد می‌کنیم: ارتباطات، رانندگی خودکار، اشتراک گذاری و حمل و نقل الکتریکی. ما بدون شک، یکی از رهبران این تغییرات خواهیم بود.”/خبر خودرو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا