اخباراخبار داخلی

8 خودرو مشکل نفوذ آب دارند، کدام ها؟

در گزارش اخیر Isqi، این شرکت بازرسی به عملکردهای منفی خودروهای تولیدی دی ماه پرداخته که از میان ۵۱ مدل خودرو تولیدی، ۱۹ مدل خودرو با مشکل نفوذ آب مواجه هستند.

به گزارش میزان، شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، آخرین گزارش خود از سطح کیفی تولید خودروهای سبک و سنگین در دی ماه سالجاری را منتشر کرده که در آخرین به روز رسانی خود به عملکردهای منفی که در سطح کیفی تولید تاثیرگذار بوده، پرداخته است.

در این میان ISQI توجه ویژه‌ای به میزان نفوذ آب به داخل خودروهای تولید داخلی داشته و از میان 33 مدل خودرو سبک سواری 8 مدل خودرو با نفوذ آب مواجه هستند.

نکته قابل توجه آن است که یک خودرو در رده قیمتی 50 تا 75 میلیون، دو مدل خودرو در رده قیمتی 25 تا 50 میلیون تومان دچار نفوذ آب است و مابقی مدل‌هایی که با این مشکل دست و پنجه نرم می‌کنند در رده کمتر از 25 میلیون تومان قرار گرفته‌اند.

بررسی‌ها نشان از آن دارد که کیفیت تمام این خودروها تنها یک ستاره را از آن خود کرده‌اند.

در رده سواری‌های سبک وانت، از میان 8 مدل خودرو تولیدی 5 مدل خودرو تولیدی دی ماه با مشکل نفوذ آب مواجه هستند که کیفیت این خودروها همچون رقیبان سواری خود تک ستاره است.

در رده خودروهای سنگین در دی ماه 10 مدل خودرو تولید شده که 6 مدل از خودروها با مشکل نفوذ آب مواجه هستند و نکته قابل توجه آن است که دو مدل از این خودروهای سنگین که نفوذ آب گریبان آن‌ها را گرفته است بیش از 3 ستاره کیفیت را از آن خود کرده‌اند.

در کنار این 3 و 4 ستاره‌ها در گروه سنگین‌ها، مابقی خودروهایی که با مشکل نفوذ آب مواجه هستند تنها یک ستاره را در آسمان کیفیت خود می‌بینند.

اما در مجموع خودروهای MVM550، سمند تبریز، تیبا، سایپا131، 132، 111 سایپا 131 در گروه سواری با مشکل نفوذ آب مواجه هستند و در سوی دیگر در بخش وانت، وانت کارا تک کابین، وانت مزدا دوکابین، کارا دو کابین، دیزل زامیاد و نیسان دوگانه سوز  همراه با کامیونت ایسوزو، کامیونت الوند، کامیون ایسوزو FVR، کامیون بنز و کشنده بنز با مشکل نفوذ آب دست و پنجه نرم می‌کنند/دنیای اقتصاد

5 دیدگاه

  1. والا 405 مدل89 بنده هم از اولش از سقفش جای آنتن آب میومد تو و از چراغ سقفی میریزه داخل.ولی جالبه که با اینکه داخل چراغ سقفی پر آب میشه ولی تا به حال لامپش نسوخته یا اتصالی نکرده!!!حتی بارون هم میاد همین مشکل هست چه برسه به کارواش.صندوق عقب هم بعضی وقتها خیس میشه ولی نمیدونم از کجاست ولی ایکس33 با اینکه قبل از خرید شنیده بودم از سانروفش آب میاد ولی مشکلی نداره ولی همینطور که نوشته مدل550 مشکل نفوذ آب داره

    1. سلام من ٥٥٠ mvm حدود ١٦ ماهه دارم اما هنوز نديدم از هيچ كجاش حتي سانروفش أب نفوذ كنه. البته شايد من خوش شانسم. به هر حال نسبت به پولي كه دادم راضي هستم.

  2. ام وی ام 550 با حدود قیمت 55 میلیون بازم نفوذ آب داره؟؟؟بره بمیره دیگه.گل بگیرن در مدیران خودرو رو

  3. خودروی لیفان ایکس 50 و خودروی x22 جدید با صدای باد دررسرعت های بالا به داخل اتاق دست و پنجه نرم میکنند سمفونی صدای آسفالت در ال نوت و کوبش کمک ها در جک جی 5 داد خریداران آن را بلند کرده زوزه گیرباکس جک اس 5 و رنگ افتضاح سراتو بعلاوه کیفیت مونتاژ پایین آن و صندلی های ایرانی این خودرو باعث شده مشتریان ازین نقیصه در فضای مجازی و واقعی صحبت کنند ورود آب به داخل mvm 550 و همچنین دفورمه شدن بدنه mvm 315 بر اثر کارکرد و نیز خرابی قطعات آن و استهلاک بالای 206 و سوختن مداوم سنسور اکسیژن در خانواده 206 مشکلی است که با آن مستریان عجین شده اند شکستگی دسته موتور سمند و ریزش روغن در سمند خانواده سمند از قبیل دنا باعث شده خریداران دنا مشکل ارور های lamp fault را نیز جزیی از واکنش های طبیعی دنا /سمند بدانند
    مشکل گیرباکس دانگ فنگ اچ سی و شتاب ملال آور آن ، صدای کمک و ضربات شدید به اتاق ساینا و مشتقات x100 از قبیل تیبا همه و همه ازین قاعده مستثنی نیستند
    البته پراید همچنان میتازد

    1. اول اجازه بدید این خودرو به خریداران تحویل بشه بعد از ورود صدای باد به داخل کابین در سرعت بالا صحبت کنید!!!!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا