بررسی رنو کلیو 4؛ هاچ بکِ توانمندِ اروپایی

پنجشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۵ | 39 نظر

بررسی رنو کلیو 4؛ هاچ بکِ توانمندِ اروپایی

پس از ورود رنو کپچر، تلیسمان و به زودی کولئوس جدید، حال نوبت به هاچ بکِ رنو یعنی کلیو رسیده است، خودرویی که کپچر بر اساس آن ساخته شده است. اخیراً شاهد حضور یک دستگاه رنو کلیو سفید رنگ ویژه آزمایش فنی در تهران بوده ایم که نشان می دهد این خودرو به زودی در بازار عرضه خواهد شد. این هاچ بکِ زیبای فرانسوی قرار است بطور انحصاری توسط ایران خودرو عرضه شود، اما نه بصورت مونتاژ، بلکه همانند کپچر به صورت خودروی ساخته شده وارداتی (CBU). بنابر این، کلیو از داخلی سازی و افتِ کیفیت در امان خواهد ماند. قیمت کلیو بسته به مدل دستی و اتوماتیک و سطح تجهیزات، در بازه 72 تا 84 میلیون تومان اعلام شده است که آن را رقیبی سرسخت برای هاچ بکِ جدید کرمان موتور یعنی هیوندای i20 با قیمت حدودی 85 میلیون تومان کرده است. همچنین در بازار ایران می توان پژو 208 که به زودی توسط ایران خودرو عرضه می شود را هم از رقبای کلیو دانست. اما رقبای کلیو در بازار های جهانی خودروهایی همچون فورد فیِستا، پژو 208، فولکس واگن پولو، مینی 5 درب هاچ بک، مزدا 2، اشکودا فابیا و سوزوکی بالنو هستند.

 

اولین مدل کلیو سال 1990 به عنوان جایگزین رنو 5 معرفی شده و سال 2012 وارد نسل فعلی آن یعنی نسل چهارم شد. کلیو از مدل های بسیار موفق رنو محسوب می شود و از زمان معرفی تاکنون، بارها توانسته از پرفروش ترین خودرو های اروپا باشد و در 26 سال گذشته، چیزی در حدود 13 میلیون دستگاه از آن به فروش رفته است. کمپانی رنو در نیمه دوم دهه 80 میلادی شرایط چندان خوبی نداشت که کلیو توانست اعتبار از دست رفته این کمپانی فرانسوی را به آن بازگرداند. تا به حال فقط سه خودرو موفق شده اند دو مرتبه به عنوان خودروی سال اروپا انتخاب شوند: فولکس واگن گلف، اپل آسترا و رنو کلیو. این هاچ بکِ فرانسوی توانسته در سال های 1991 و 2006 لقب خودروی سال اروپا را از آنِ خود کند.

 

رنو کلیو

اما نسل چهارم کلیو سال 2012 در نمایشگاه اتومبیل پاریس معرفی شد. این خودرو که در دو مدلِ هاچ بک و استیشن در بازارهای جهانی عرضه می شود، در فرانسه و ترکیه ساخته می شود که ظاهراً نسخه های وارداتی بازار ایران ساخت ترکیه خواهند بود. یکی از تفاوت های اصلی کلیو 4 با نسل قبلی، افزایش قابل توجه فاصله محوری آن است. کلیو بر پایه پلتفرم رنو-نیسان با نام پلتفرمِ بی (B platform) ساخته شده که در سال 2002 معرفی شده است و خودرو های زیر از آن بهره می برند:

  • نیسان کیوب
  • داتسون گو
  • رنو کپچر
  • رنو کلیو نسل دوم
  • رنو کلیو نسل سوم
  • رنو کلیو نسل چهارم
  • رنو سیمبل نسل دوم

طراحی خارجی

می توان سبک طراحی کلیو که برگرفته از مدل مفهومی رنو به نام دِزیر (DeZir) است را برگ برنده آن دانست. در حقیقت کلیو 4 اولین خودرویی است که توسط طراح جدید رنو به نام لارِنس وان دِن آکِر طراحی شده است و این خودرو از تمام ابعاد و زوایا زیبا و جذاب به نظر می آید. در نگاه اول کلیو خودرویی دو درب به نظر می رسد، چرا که دستگیره درب های عقب مانند آلفارومئو جولیتا مخفی هستند. کلیو در سال 2016 دستخوش تغییراتی جزئی شد که شامل موارد زیر می شود:

  • طراحی جدید چراغ های جلو با تکنولوژی تماماً LED
  • طراحی جدید جلو پنجره
  • طراحی جدید سپر جلو و عقب
  • سیستم اطلاع رسانی و سرگرمی به روز شده
  • ارتقاء کیفی مواد بکار رفته در فضای داخلی

مقایسه ابعاد کلیو 4 را با برخی خودرو های دیگر:

ابعاد رنو کلیو 4 رنو کپچر رنو ساندرو هیوندای i20 کرمان موتور پژو 208 پژو 206
طول (میلی متر) 4062 4122 4020 4035 3973 3835
عرض (میلی متر) 1732 1778 1746 1734 1739 1652
ارتفاع (میلی متر) 1448 1566 1534 1474 1460 1426
فاصله بین دو محور (میلی متر) 2589 2606 2588 2570 2538 2445

همانطور که مشاهده می کنید، عرض کلیو با رقبایش برابری می کند، اما طول آن از رقبا بیشتر است: بطور مثال کلیو حدوداً 3 سانتی متر از هیوندای i20 و 23 سانتی متر از پژو 206 کشیده تر است. اما نکته قابل توجه، ارتفاعِ کمِ کلیو است که حدوداً 3 سانتی متر از هیوندای i20 کمتر است. نکته مثبت دیگری که در کلیو وجود دارد، فاصله محوری آن است که تقریباً با ساندرو برابری می کند و حدود 15 سانتی متر از 206 بیشتر است. با این حساب، نمی توان کلیو را هاچ بکی کوچک و جمع و جور دانست.

فضای داخلی

کلیو کابین مدرن، شیک، ساده و اسپرتی دارد، اما کیفیت برخی مواد بکار رفته در کابین در حد رقبا نیست. پشت آمپر با طراحی جالب و کیلومترشمار دیجیتالی، نشان از خصوصیات اسپرت کلیو دارد و مانیتور لمسی 7 اینچی در قسمت میانی داشبورد خودنمایی می کند که عملکردی شبیه به تبلت داشته و رنو آن را مِدیا نَو (Media Nav) نامیده است. دسترسی به سیستم مسیریابی ماهواره ای، سیستم صوتی و تصویری و برقراری تماس تلفنی از طریق همین تبلت امکان پذیر است.

فضای بار عقب کلیو در حالت عادی برابر 300 لیتر است که رقم قابل قبولی برای یک هاچ بک بوده و با خواباندن صندلی های عقب این فضا به 1146 لیتر می رسد. اگرچه راننده و سرنشین جلو فضای مناسبی را در اختیار خواهند داشت، اما صندلی های عقب برای افراد بلند قد چندان جادار نیستند و سرنشینان عقب از بابت فضای سر کمی محدود خواهند بود.

تجهیزات و امکانات

می توانید در جدول زیر، لیست آپشن های احتمالی دو مدل پایه و فول کلیو در بازار ایران را مشاهده کنید:

تجهیزات و امکانات مدل پایه مدل فول
فضای داخلی
تودوزی پارچه ای مشکی دارد
تودوزی پارچه ای مشکی به همراه چرم در برخی قسمت ها دارد
روکش چرمی فرمان دارد دارد
تنظیم ارتفاع صندلی راننده دارد دارد
تنظیم ارتفاع صندلی سرنشین جلو سفارشی
گرمکن صندلی های جلو سفارشی
آیینه وسط الکتروکرومیک سفارشی
سیستم صوتی و تصویری
سیستم صوتی آرکامیس با صدای سه بعدی + بلوتوث + USB + AUX دارد دارد
سیستم صوتی حرفه ای بوز (BOSE) سفارشی
سیستم مِدیا نَو (Media Nav) به همراه صفحه نمایش لمسی و مسیریابی ماهواره ای دارد دارد
فضای خارجی
آیینه های جانبی برقی به همراه گرمکن دارد دارد
آیینه های جانبی جمع شونده برقی دارد
چراغ های روشنایی مخصوص روز دارد دارد
نوع چراغ های جلو هالوژن LED
کالیپر ترمز مشکی دارد دارد
رینگ 16 اینچی آلومینیومی سفارشی
رینگ 17 اینچی آلومینیومی سفارشی
امکانات رفاهی
سیستم تهویه مطبوع دستی اتوماتیک
سنسور نور (روشن شدن خودکار چراغ های جلو) دارد دارد
سنسور باران (فعال شدن خودکار برف پاک کن) دارد دارد
سیستم ورود بدون کلید + استارت دکمه ای دارد دارد
سنسور پارک عقب سفارشی دارد
دوربین دید عقب سفارشی
کروز کنترل دارد دارد
شیشه بالابر برقی عقب دارد
ایمنی
ترمز ضد قفل (ABS) دارد دارد
سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD) دارد دارد
سیستم کمکی ترمز در مواقع اضطرار (EBA) دارد دارد
سیستم کنترل پایداری الکترونیکی + سیستم کنترل هرزگردی + سیستم کنترل کم فرمانی دارد دارد
سیستم اخطار فشار باد لاستیک ها دارد دارد

 

مشخصات فنی کلیو

کلیو در بازار های جهانی در چهار مدل عرضه می شود که مشخصات فنی آنها به شرح زیر است:

مشخصات فنی 1.2 16V 75 – دستی TCe 90 – دستی TCe 120 – اتوماتیک TCe 120 – دستی
حجم موتور (سی سی) 1149 898 1197 1197
نوع موتور تنفس طبیعی توربو توربوی تزریق مستقیم توربوی تزریق مستقیم
تعداد سیلندر / تعداد سوپاپ 4 / 16 3 / 12 4 / 16 4 / 16
حداکثر گشتاور (نیوتن متر) 107 140 190 190
حداکثر قدرت (اسب بخار) 75 90 120 120
شتاب صفر تا صد (ثانیه) 14.5 12.2 9.2 9.0
حداکثر سرعت (کیلومتر بر ساعت) 167 180 199 199
گیربکس 5 دنده دستی 5 دنده دستی 6 دنده خودکار دو کلاچه 6 دنده دستی
مصرف سوخت ترکیبی (لیتر در هر صد کیلومتر) 5.6 4.7 5.4 5.3
وزن خالص (کیلوگرم) 1059 1082 1090 1090

اما از بین این مدل ها، به احتمال قریب به یقین مدل TCe 120 در دو مدل دستی و اتوماتیک توسط ایران خودرو وارد بازار خواهد شد، یعنی همان موتور و گیربکسی که کپچر نیز به آن مجهز شده است. موتور TCe 120 یک موتور 4 سیلندر 1.2 لیتری توربو است که به سیستم تزریق مستقیم سوخت نیز مجهز شده و می تواند حداکثر 120 اسب بخار در دور 4900 و 190 نیوتن متر گشتاور در 2000 دور در دقیقه را تولید کند. کلیو 4 نسبت به نسل قبلی 100 کیلوگرم کاهش وزن را تجربه کرده و وزن آن به 1.1 تن رسیده است که تاثیر مثبتی در توانایی های حرکتی آن داشته است. مدل دستی کلیو برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت به 9 ثانیه زمان نیاز دارد، در حالیکه مدل اتوماتیک فقط 0.2 ثانیه کندتر است که از عملکرد بسیار خوب گیربکس خودکار کلیو حکایت می کند. همچنین به جهت استفاده از پیشرانه توربو در این مدل، کلیو در تهران افت شتاب زیادی نیز نخواهد داشت. برای مقایسه بد نیست بدانید شتاب اعلامی ماکسیما اتوماتیک برابر 9.4 ثانیه است که در عمل به جهت پیشرانه تنفس طبیعی، افت شتاب بیشتری از کلیو در تهران دارد. با این حساب، می توان گفت کلیو از نظر توانایی های حرکتی تقریباً با ماکسیما اتوماتیک با موتور 6 سیلندر 3 لیتری برابری می کند.

گیربکس 6 سرعته خودکار دو کلاچه رنو موسوم به EDC، در حالت عادی عملکرد نرم و روانی دارد، اما در حالت تعویض دستی شاهد کمی تاخیر در تعویض دنده ها هستیم. در مدل 6 دنده دستی هم، اگر دنده را دقیقاً در مسیر مشخص شده جا نزنید، برخی اوقات تعویض دنده به خوبی انجام نمی شود. همچنین در دورهای بالا احساس می کنید موتور تحت فشار زیادی قرار گرفته است. ناگفته نماند که نیروی موتور به چرخ های جلو منتقل می شود.

مصرف سوخت دو مدل دستی و اتوماتیک کلیو به شرح زیر است:

مصرف سوخت TCe 120 – اتوماتیک TCe 120 – دستی
داخل شهر (لیتر در هر صد کیلومتر) 6.81 6.81
خارج شهر (لیتر در هر صد کیلومتر) 4.5 4.5
ترکیبی (لیتر در هر صد کیلومتر) 5.4 5.3

ظرفیت باک این خودرو برابر 45 لیتر بوده و کلیو یکی از کم مصرف ترین ها در کلاس خودش است. نکته جالب مصرف سوخت یکسان مدل دستی و اتوماتیک است که نشان از عمکلرد بهینه گیربکس اتوماتیک کلیو دارد.

 

اگرچه مدل پایه کلیو در عقب ترمز های کاسه ای دارد و فقط مدل فولِ آن از ترمزهای دیسکی در هر چهار چرخ بهره می برد، اما حتی قدرت ترمزگیری مدل پایه نیز بسیار خوب و قابل اطمینان بوده و پدال ترمز حس اطمینان خوبی به راننده می دهد.

هندلینگ و کیفیت سواری

کلیو فرمان کمکی برقی نرم و دقیقی داشته و سواری نرم و راحتی دارد، اگرچه در مسیر های ناهموار شاهد تکان های بیش از حد بدنه هستیم. کلیو بادی رول کمی ندارد که تا حدودی از لذت رانندگی و حس اسپرت بودن آن کاسته، اما این هاچ بکِ جذاب هندلینگ بسیار خوبی دارد و دچار کم فرمانی نمی شود. در سرعت های بالا پایداری کلیو حس امنیت و اطمینان خوبی به راننده می دهد و می توان گفت رنو به خوبی تعادل مناسبی بین سواری نرم و هندلینگ خوب را برقرار کرده است، حوزه ای که در آن تخصص دارد. کلیو هم می تواند خودرویی نرم و راحت برای داخل شهر باشد طوریکه بخوبی از پس جذب ناهمواری های مسیر بر می آید و هم خودرویی تند و تیز برای رانندگی اسپرت در پیچ های تند جاده طوریکه به راحتی از پس حفظ تعادل خودرو در مانورهای ناگهانی بر می آید.

ایمنی

کلیو سال 2012 توسط موسسه اروپایی Euro NCAP مورد تست واقع شده و موفق به کسب 5 ستاره شده است که می توانید نتایج آن را در جدول زیر مشاهده کنید:

درصدِ ایمنی در بخش های چهارگانه تست
صدمات وارده به سرنشینان بزرگسال صدمات وارده به سرنشینان خردسال صدمات وارده به عابر پیاده تجهیزات کمکی ایمنی
88% 89% 66% 99%

 

 

تست تصادف رنو کلیو توسط موسسه Euro NCAP در سال 2012

تست سیستم کنترل پایداری الکترونیکی رنو کلیو توسط موسسه Euro NCAP در سال 2012

بد نیست بدانید کلیو در مقایسه با دیگر سوپرمینی های تست شده توسط موسسه Euro NCAP در سال 2012، بهتر از فورد فیِستا و پژو 208 عمل کرده است. البته قضیه به همین جا ختم نمی شود، چرا که کلیو توانسته عنوانِ ایمن ترین سوپرمینی تست شده توسط موسسه Euro NCAP در سال 2012 را از آنِ خود کند. با این حساب، می توان ایمنی بالا را از نقاط مثبت کلیو در نظر گرفت. ناگفته نماند که کلیو بصورت استاندارد از 6 کیسه هوا (راننده و سرنشین جلو، دو عدد پرده ای، دو عدد جانبی)، نقطه اتصال نصب صندلی کودک (ISOFIX) و سیستم کنترل پایداری الکترونیکی (ESC) بهره مند است.

جمع بندی

انتخاب کلیو توسط ایران خودرو برای بازار ایران، انتخابی هوشمندانه است و این خودرو حتی در بازارهای جهانی هم در میان رقبا حرف های زیادی برای گفتن دارد. اما همانطور که می دانید، موضوع اصلی نحوه قیمت گذاری این خودرو است. آیا ایران خودرو کلیو را با همان قیمت 72 تا 84 میلیون تومان عرضه خواهد کرد؟ اگر اینطور باشد، می توان موفقیت کلیو را در بازار ایران تضمین کرد.

نقاط قوت کلیو:

  • طراحی زیبا
  • کابین جذاب و جادار
  • فضای بار قابل قبول
  • موتور های کم مصرف و بهینه
  • توانایی های حرکتی قابل قبول
  • عملکرد بسیار خوب گیربکس اتوماتیک دو کلاچه
  • هماهنگی فوق العاده بین پیشرانه و گیربکس
  • ایمنی بالا
  • سواری نرم، هندلینگ خوب
  • عرضه در بازار ایران بصورت وارداتی

نقاط ضعف کلیو:

  • عملکرد ضعیف ترِ موتور نسبت به رقبا
  • کیفیت نه چندان خوب مواد بکار رفته در کابین

 

 


39 دیدگاه

  1. باسلام لطفا قیمت وشرایط فروش اقساطی را بفرستید

  2. amin | بهمن 22, 1395 | لینک نظر

    کلیو و پژوهای جدید قطعا نفس آی20 و سراتو و چینیها را خواهند برید

    • در پاسخ به: amin

      saeed ss | بهمن 22, 1395 | لینک نظر

      کاملا موافقم.دقیقا مثل پژو ۴۰۷ که نفس خودشو برید به جای رقبا .
      خدا به خیر بگذرونه . فقط امیدوارم پژو اپشن خودسوزی رو از رو محصولات جدیدش برداره.

      • در پاسخ به: saeed ss

        علی | بهمن 22, 1395 | لینک نظر

        همون زمان که 407 وارد شد ، سراتو سه نسل پیش (نسل پیشین سراتو قلابی سایپا) هم وارد شد و از اون که هیچ استقبالی نشد و فقط به تعداد انگشت شمار فروخت و بد شکستی خورد..

        • در پاسخ به: علی

          sunmartin | بهمن 23, 1395 | لینک نظر

          اتفاقا یکی از پرفروشترین محصولات سایپا (فروش 10 هزار عددی) مربوط به خط سراتو است
          لطفا یک درصد هم در مورد صحبتی که میکنید اندیشه کنید شاید چند کارشناس و افراد مطلع در این سایت باشند
          یک مسئول بلند پایه سایپا میگفت مونتاژ سرانو بزرگترین دستاورد این شرکت است چون دورهای متخصصان خط سراتو در کره جنوبی زیر نظر مشاوران آلمانی و کره ای صورت گرفته و بیشترین هزینه آموزشی را برای سایپا دربر داشته است
          در پاسخ به صحبت های شما که میفرمایید سراتو 3 مسل پیش باید بگویم نه قربان چنین خبری نیست
          سراتوی سایپا مربوط به سال (اواخر 2010 و اوایل 2011) میباشد که البته گیرباکس ان 7 دنده است و در نحصولات اخیر کیا نیز بدلیل تیز بودن و عدم تاخیر و نداشتن خرابی مورد استفاده قرار میگیرد سراتو تنها یک نسل جدیدتر دارد و سراتو های بعد از 2016 فقط فیس لیفت را تجربه کرده اند اما همین تولید یک خودروی کره ای دربین لشکر سلم و تور چینی ها خود روزنه امیدی در صنعت کشور است

          • در پاسخ به: sunmartin

            علی | بهمن 23, 1395 | لینک نظر

            قبل اینکه عجله کنی و جواب دهی ، بخوان ببین چی نوشتم : “نسل پیشین سراتو سایپا…” نسل قبلی اش را می گم..! همون بی ریخته که افتضاح طراحی بود..

          • در پاسخ به: sunmartin

            احمد | بهمن 23, 1395 | لینک نظر

            برای بار n ام اگه فهمید!
            سراتوی سایپا نسل دوم طراحی سال 2009 میباشد که از 2009 تا 2013 تولید شده فقط از گیربکس 6 دنده که از سال 2011 بر بروی سراتو قرار گرفت استفاده میکند
            پس سراتوی مونتاژ طراحی 2009 است نه اواخر 2010 یا اوایل 2011 باشه پسرم?!

      • در پاسخ به: saeed ss

        رامین | بهمن 22, 1395 | لینک نظر

        اطلاعاتت خیلی ناقصه. معلومه 405 داشتی و تا حالا سوار ماشین دیگه نشدی. بهتره فقط به نظرات دیگران توجه کنی و نظر ندی.

    • در پاسخ به: amin

      pony car | بهمن 22, 1395 | لینک نظر

      برخلاف شما که ذوب شده در صنعت خودروسازی فرانسه هستی و حتی یک بار هم سراغ ندارم از یک خودروی کره ای تمجیدی کرده باشین .اینجانب همواره بدون تعصب هر خودرویی که قابل تمجید و تعریف بوده از هر برند و کشوری را تمجید کرده و به نقاط قوت ان اذعان نموده ام البته ناگفته نماند که خودروسازی کره جنوبی با تخریب و تمجید افرادی همچون من و شما نه تنزل جایگاه پیدا می کند و نه به جایگاه و سطح بالاتری دست پیدا می کند بنابراین وقت خودمان را با کامنت های بی مصرف و لجوجانه تلف نکنیم

      • در پاسخ به: pony car

        علی | بهمن 22, 1395 | لینک نظر

        صنعت خودرو کره در برابر صنعت چندین و چند ساله فرانسه ، هیچ حرفی برای گفتن نداره!!
        خودروسازی کره یک دهه ظهور کرد و بزودی غروب میکنه چون از خودش هیچی نداره و همه زیر و روش عاریتی است..

        • در پاسخ به: علی

          sunmartin | بهمن 23, 1395 | لینک نظر

          صنعت خودروسازی فرانسه بجز چند کشور ضعیف اروپایی که توانایی خرید خودروهای خوب را ندارند و کشورهای توسعه نیافته در هیچ جای جهان مقبول نیست از تست های فنی جرمی کلارکسون و جیمز می در تخته گاز که از پژو و رنو و سیتروئن با لحن تمسخر آمیزی یاد میکردند و هیچ یک از خودروهای فرانسوی را قبول نداشتند گرفته تا ایالات متحده که کلا ورود فرانسوی ها را به خاک این کشور از 1989 ممنوع اعلام کرده .پس جوسازی شما هیچ تاثیری برصنعت پیشتاز کره با خودروهای نابی چون سانگ یانگ کیا و هیوندای ندارد
          کره ای چون برای بازار سهت پسند آمریکا باید تلاش کنند عنصر کیفیت را بیش از هرچیزی درنظر میگیرند

          • در پاسخ به: sunmartin

            علی | بهمن 23, 1395 | لینک نظر

            ممنوعیت ورود !!!!! من دیگه چیزی ندارم بگم … حالا خوبه در فروش جهانی هیوندای – کیا پایین تر از رنو – نیسان هست … و تک تک هم رتبه پایین تری دارند!!!

          • در پاسخ به: sunmartin

            Hamed | بهمن 23, 1395 | لینک نظر

            بزرگوار،جرمی کلارکسون یه متصب انگلیسی هست،شما به خودت فشار نیار،خودروهای فرانسوی خودروهای معقول واسه قشر متوسط به پایین هست،البته ایرانخودرو نظرش چیز دیگس

      • در پاسخ به: pony car

        احمد | بهمن 22, 1395 | لینک نظر

        شما میگی سانمارتین نیستی! از طرفی پستاتم منطقی تره ولی تاحالا ندیدم از پستای تابلوی سانمارتین ایراد بگیری که حتی اگه کره ای دوست هم باشی رفتار آنرمال سانمارتین باعث میشه جبهه بگیری من خودم تو خونمون ماشین کره ای مدل بالا داریم نسبت به قیمتشم ماشین خوبیه ولی با این حال از زمانی که طرفداری مسخره سانمارتینو نسبت به ماشین کره ای دیدم ناخوداگاه جبهه میگیرم نگو همه حرفاش درسته که باورم نمیشه! من بشخصه از ماشین چینی خوشم نمیاد پیشنهادم نمیدم به کسی ولی چه دلیلی داره زیر هر مقاله ای از ماشین چینی بد بگم از اون مزحک تر از ماشین فرانسوی بد بگم و یه مشت دروغ ببندم بهش یا همه ماشینهارو یا داشتم یا دوستام داشتن یا تو نمایشگاه دیدم یا نقد کردم هرچی من میگم همه منتقدان خودرو هم میگن! نه خدایی این رفتار نرماله!?
        اصلا جو هر مقاله ای که این اقا کامنت میزاره خرابه و صرفا کل کل مسخره و حرفای تکراری! من بشخصه اگه یه سری از حرفاشم درست باشه باز چون این ادم داره میگه جبهه میگیرم
        خلاصه اینکه فضارو مسموم میکنه با پستاش

        • در پاسخ به: احمد

          علی | بهمن 22, 1395 | لینک نظر

          منم با حرف های شما موافقم .. فضای مسموم دیدگاه ها به خاطر یه..

      • در پاسخ به: pony car

        amin | بهمن 22, 1395 | لینک نظر

        اتفاقا برخلاف شما و سانمارتين و آيدي هاي ديگه من اصلا ذوب شده در هيچي نيستم.و ماشين خوب رو تعريف ميكنم.شايد شما يادت نياد ولي من از توسان نسل جديد و اسپورتيج نسل قبل نه اين جديده تعريف كرده بودم.امادليل نداره تعصب رو هيچ برندي نشون بدم.من الان خودم يك خودروي٤٠٥ ايراني و يك ايكس٣٣ چيني دارم و دارم پول جمع ميكنم كه چند ماه ديگه لنسر مشكي بگيرم .حتي بادي كيت و…. رو هم قيمت گرفتم .كلا تعصب چيز خوبي يبست اونم رو آهن!!!!اما به عنوان يك خريدار وقتي پول آلماني رو ندارم ميرم سمت ژاپني.ميدونيد چرا؟نه به خاطر اين كامنتها و جدل ها،به خاطر اينكه من ٢هفته در ماه رو كيش هستم و اونجا انواع خودروها رو ميبينم و تجربه ميكنم و از مردم اونجا اطلاعات كسب ميكنم.كمري و سراتو شركت رو با هم مقايسه ميكنم و ميبينم ژاپني دوام بالاتري داره و چون پولم رو به سختي تهيه كردم سمت ژاپني ميرم.اما بعضي دوستان تعصب بسيار نا به جا دارند.مثلا يكبار من از تجربه خودم از سراتو ٢٠١٣ ١٦٠٠شركت گفتم كه با ١٦٠ هزارتا كاركرد پلوس سمت راننده خراب شده و تق تق ميكنه و ترمز دستي هم كلا بريده بود،البته الان درستش كردن اما اونموقع سانمارتين بنده رو متهم به دروغ گويي كرد و گفت چنين چيزي غير ممكنه و سراتو فلانه و بهمانه و كلي به بنده توهين كرد،خب خراب شده ديگه.خودم كه ميدونم خراب شده ولي از اونور ميبينم كمري شركت و تاكسي و كرولا تو كيش ٦٠٠-٧٠٠ هزارتا كاركرد دارن و با اينكه كمكهاشون به صدا افتاده ولي هنوز موتور و گيربكس و پلوس و…. اشكال پيدا نكرده پس من قطعا ميرم سمت ژاپني.
        اگر حرف من غير منطقيه بفرماييد

        • در پاسخ به: amin

          pony car | بهمن 23, 1395 | لینک نظر

          پیشنهاد می کنم سمت لنسر نری همین کلیو رو بخری بهت قول می دم لذت بیشتری از هر نظر ازش بگیری یا خیلی تو فکر سدانی مزدا3 گزینه بهتری البته سراتو سایپا هم انصافا گزینه خوبی می دونیم که با 90 تومن نه لنسر و نه مزدا صفر نمیشه گرفت .لنسر که تو ایران هست فقط اسم یک لنسر یدک میکشه هیچ هیجانی غیر از هندلینگ خوب نداره ظاهرشم بعد یه مدت ناراضیت می کنه و احساس داشتن یه ماشین تاپ هیچ وقت بهت نمیده ولی این کلیو عالیه هندلینگ عالی سواری اسپرت ابعاد خوب جادار در عین جمع جوری طراحی اسپرت زیبا واقعا عالیه من خودم تیوولی ثبت نام کردم .اگر تیوولی در ایران نبود بدون معطلی این خودرو رو همون سری اول حتی شده یک میلیون شیرینی جدا به نمایندگی بدم ثبت نام می کردم

          • در پاسخ به: pony car

            amin | بهمن 23, 1395 | لینک نظر

            راستش من از هاچبك اصلا خوشم نمياد سنم هم كه ديگه به هاچبك سواري نميخوره!!!چون ميافرت هم زياد ميرم ماشين صندوقدار ميخوام و مزدا٣ هم يه مقدار هم كفش خيلي پايينه هم زياد شده.سراتو رو الان هم ١٦٠٠ و هم ٢٠٠٠ رو به شركت ما اقساطي بدون كارمزد ميدن ولي اگر سانمارتين يه چيزي نگه الان من به سراتو ديد مثبتي ندارم.در دراز مدت دوام خوبي نداره و اين بهم اثبات شده تازه اينا كه ايراني هم شدن.

          • در پاسخ به: pony car

            sunmartin | بهمن 23, 1395 | لینک نظر

            کاملا با جناب پونی کار موافقم بنده بوضوح میدانم لنسر یک خودروی 100 درصد چینی شده است شما که ادعا میکنی در کیش کار میکنی (که بعید میدانم به دلایل مشروحه ذیل) هیچگاه نباید دم از لنسر بزنی
            اگر بسمت جزیره حرکت کنید در بین خیابان ها و هتل ها بصورت راندوم خودروهای میتسو لنسر را میتوان یافت که بدنه خسته چراغ های رنگ و رو رفته و زوار درفته ای دارند علت را از مالک که جویا پیشوی میگوید اقاجان کیفیت ندارد و چینی شده نور آفتال تلق چراغ های عقب را بی رمق کرده بدنه خودرو دفرمه شده تیاز به تعمیرات زیاد و کمبود لوازم مصرفی
            اگر شما در کیش کار میکنی با دیدن لنسر ها با این حال اوضاع هیچگاه دم از لنسر نمیزدی بخصوص اینکه لنسر به تاریخ پیوست و دیگر تولید نمیشود(جراید و رسانه ها را مطالعه کنید)
            اگر شما در کیش بودی و هستی جطور سوار یک سراتو 1600 شدی که پلوس ان خراب بود؟ مگر تصادف کرده بود گواینکه این خودرو 5 سال گارانتی دارد یعنی صاحب آن حتی حوصله تعمیر مجانی آنرا نداشته و شرکت جنابعالی فقط از آن کار میکشیده؟؟؟?????
            واقعا تا کی به این تخریب و بدگویی میخواهید ادامه دهید
            سوگند باد میکنم که مردم نه دل خوشی از اجناس چینی و نه فرانسوی دارند خودروهای فرانسوی هم فقط در نوع هاچ بک حرفی برای گفتن دارند از ds گرانقیمت تا رنو سیمبوع 80 ملیونی با موتور ال نوت و همان اتاق همان بدنه همان گیرباکس…تا 2008 کوچک 90 ملیونی کراس اور و ….دیگر با این ترفندها نمیتوانند مانند سابق بازار را با آردی و مشتقات 206 و مشتقات رنو قبضه کنند
            امروز کرمان خودرو i10 و i20 مدل 2017 و اگسنت و ای ایکس 35 (توسان) را میخوا6د تولید کند خودروهایی نامی مشهور و قابل قبول رنو و پژو کیلویی چند؟؟؟

          • در پاسخ به: sunmartin

            علی | بهمن 23, 1395 | لینک نظر

            شما در زمان و مکان دیگر زندگی میکنی.. مال این دنیا نیستی!!!

          • در پاسخ به: sunmartin

            حامد | بهمن 23, 1395 | لینک نظر

            بعد از MG ، لنسر هم یک خودرو 100 در صد چینی شد؟؟؟!!!
            از جملات خودتان نقل می کنم : واقعا تا کی به این تخریب و بدگویی میخواهید ادامه دهید
            شما به تنهایی بخش دیدگاه ها را به گند گشیدی..
            من از کسانی که نظریات تو را تایید می کنند تعجب می کنم
            تا زمانی که اسم تو در این سایت باشد ، در بخش نظرات نمی نویسم
            آقا سپهر از شما تعجب میکنم .. این آزادی بیان نیست .. این نشر کذب است..
            بدرود

          • در پاسخ به: حامد

            علی | بهمن 23, 1395 | لینک نظر

            متاسفانه همینطوره
            منم با شما موافقم و دیدگاهی را نمی نویسم

          • در پاسخ به: حامد

            AREF | بهمن 23, 1395 | لینک نظر

            آقا حامد منم با شما هم نظر هستم و مدت زیادی است که در این سایت نمی نویسم و فقط میخوانم اما تا زمانیکه اینگونه نظریات دروغ و کذب تایید بشه در سایت نمی نویسم

          • در پاسخ به: حامد

            amin | بهمن 23, 1395 | لینک نظر

            آقا حامد لطفا به کامنت گذاری ادامه بدید.این دقیقا خواسته این افراد است که افراد رو عصبانی کرده و از میدان خارج کنند
            سپاس

          • در پاسخ به: sunmartin

            amin | بهمن 23, 1395 | لینک نظر

            ببخشید وقتی شما در جزیره هستید اونوقت این جمله شما یعنی چی که اگر به سمت جزیره حرکت کنید؟؟!!!!!!!این یک!!
            دوما خودروهای منطقه آزاد در کیش اکثرا گارانتی ندارند!!!این 2!!
            سوما این ماشین اصلا تصادف نداشته.مگه فقط در اثر تصادف پلوس خراب میشه؟!!!! بعدشم گفتم که الان تعمیر شده.خیلی برام جالبه که شما سراتو رو یک ابر خودرو میدونید که قابلیت خراب شدن نداره!!!!!این 3!!!
            چهارما لنسرهای کیش اکثرا مدل پایین هستند.نمیدونم چه سالی اما نسل قدیم و 2 نسل قبل هستند و لنسر جدید تک و توک دیده میشه!!!این 4!!!
            پنجما شرکت ما یک شرکت نفتی واقع در بلوار ایران کیش است و محل اقامتمون هم هتل کوثر جنب پارک ساحلی سیمرغ و کلوپ ناتیلوس تشریف بیارید(البته وقتایی که روی دکل نباشیم و داخل جزیره باشیم) در خدمت باشیم!!!!
            یکم هم در نوشتار دقت کنید که انقدر اشتباه ننویسید چون اصولا کسانی که با خشم و عصبانیت تایپ میکنند خیلی غلطهای املایی دارند!!!
            بازم بگم یا کافیه؟؟؟؟؟؟؟؟؟
            شما بهترین کاری که میتونی انجام بدید اینه که دعا کنید من سریعتر پولم تکمیل بشه تا هرچه سریعتر خودروی دلخواهم رو بخرم

          • در پاسخ به: sunmartin

            احمد | بهمن 23, 1395 | لینک نظر

            فعلا که میبینی رنو بدجور عصبانیت کرده البته حقم داری کره خیلی مونده به فرانسه برسه و این تو رو اذیت میکنه اگه میخوای برات سوگند باد کنم!!?
            کره رو فقط باید با نون پنیر خورد البته رو کبابم خوب میشه!

          • در پاسخ به: احمد

            sunmartin | بهمن 24, 1395 | لینک نظر

            سوگند باد کنی ؟ ? مگه بادکنک میخوای باد کنی؟!
            من سهامدار شرکتی نیستم در ضمن پیشرفت رنو در فروش امسال 38 درصد رقم بالایی است و مشخص که سهم ایران در این فروش هم تاثیر داشته

          • در پاسخ به: sunmartin

            amin | بهمن 24, 1395 | لینک نظر

            شما خودت تو کامنتی که برای من گذاشته بودی نوشته بودی سوگند باد میکنم!!!ایشون هم جواب شما رو داده به طنز!!!!!!!!

          • در پاسخ به: sunmartin

            احمد | بهمن 24, 1395 | لینک نظر

            خخخخخخخخ مگه خودت همین بالا نگفتی :
            سوگند باد میکنم که مردم نه دل خوشی از اجناس چینی و نه فرانسوی دارند!
            منم گفتم از اونجا که تو همه حرفات درسته و از اون مهمتر همه کارشناسا هم تاییدت میکنن پس لابد سوگند رو باد میکنن دیگه!???
            قیافت الان دیدنیه سانی نه!??

    • در پاسخ به: amin

      علی | بهمن 22, 1395 | لینک نظر

      موافقم.. بزودی بازار کره ای ها و چینی ها در ایران جمع میشه و رنو و پژو جایگزین میشن
      اتفاقا همین مورد در دنیا هم اتفاق می افتد و بزودی شرکت های کره ای بازارشون خراب میشه و با ورشکستگی ، بدست شرکت های دیگر دنیا بخصوص چینی ها می افتند..

      • در پاسخ به: علی

        sunmartin | بهمن 24, 1395 | لینک نظر

        کره ای ها ورشکست بشن ؟ میشه در این مورد تحلیل ارائه بدید بر چه مبنایی این کامنت گذاشتید ؟!?

  3. Pony car | بهمن 22, 1395 | لینک نظر

    اگر اين خودرو در نمونه اوتومات فول توسط ايران خودرو حول حوش ٨٠ تومن قيمت گذاري شود عاليه من خودم به شخصه جاي هيوندايي اي٢٠ اينو انتخاب مي كنم با اينكه از سدان ها فرانسوي خوشم نمياد ولي حقيقت هميشه بدون تعصب گفتم هاچ بك هاي فرانسوي هميشه تمام مولفه هاي يك ماشين خوب دارن و پر فروش هستند در ضمن اين ماشين ابعاد خيلي خوبي داره براي يك خانواده سه نفره با بودجه ٨٠ ميليوني عاليه از نظر من بهترين گزينه براي كساني هست كه يك ماشين مي خوان داشته باشند هم براي استفاده روزمره و هم براي مسافرت عاليه

    • در پاسخ به: Pony car

      احمد | بهمن 22, 1395 | لینک نظر

      یه سوال. وقتی i20 اونم مونتاژ نیمه فول یعنی با دو ایربگ و بدون سانروف رو 87 قیمت گزاری کردن که قطعا قبول داری کلیو همه مدله ازش سره پس چجوری توقع داری کلیو فول رو 80 قیمت گزاری کنن!?
      البته بنظر منم قیمت 80 براش خوبه ولی اگه بخوای با قیمتی که برای i20 که هم کلاسشه گذاشتن مقایسه کنی منطقی نیست!

      • در پاسخ به: احمد

        علی | بهمن 22, 1395 | لینک نظر

        سوال منطقی نپرس!!

      • در پاسخ به: احمد

        pony car | بهمن 23, 1395 | لینک نظر

        حق با شماست ولی شما مطمین باش عوامل قیمت گذاری ایران خودرو همه جوانب بررسی می کنند تا جای ممکن خودرو را گران به مردم بدن خوب اگه امثالی مثل من و شما اینجا و در جاهای دیگه کامنت هایی بزاریم که این ماشین 90 تومنم میارزه اونوقت ایران خودرو 100 تومن این ماشین میده بیرون ولی خوب انتظار ازایران خودرو بالاتر میره که محصول ارزان تر به دست مشتری برسونه

  4. محمدرضا | بهمن 22, 1395 | لینک نظر

    خیلی خوشکل و نازه.سیستم صوتیش هم BOSE !!! به نظرم از کپچر و 208 خیلی بهتره.اگه با قیمت مناسب عرضه بشه هیوندای i20 کرمان موتور دیگه از قرب و عزتی که الان داره میفته و فروشش کم میشه

  5. سعید | بهمن 22, 1395 | لینک نظر

    بنظرشما 72 تا 80 تومان خوبه?
    وقتی قراره ایرانخودرو بیاره.باید بقیمت تولیدی بده.
    همینطوری هم ازدبی وارد کنیم باگمرکی 100 درصد میشه 85 تومن

  6. arash | بهمن 22, 1395 | لینک نظر

    وای مصرف سوخت داخل شهری عجیب کمه. الان تیبا تو شهر راحت صدی 9 تا 10 می سوزونه.

  7. حسین | بهمن 21, 1395 | لینک نظر

    موتور ۱۶۰۰ توربو کاش روش بود