سایر نقلیهشهریهوا-فضا

پروژه هایپرلوپ در جمهوری چک و کره جنوبی هم استارت خورد

در حالیکه کمپانیها در حال توسعه فن آوری هایپرلوپ هستند، نیازی به متقاعد کردن دولتمردان در مورد استفاده از این فن آوری ندارند. به نظر می رسد که دولتمردان این فن آوری را جدی گرفته اند و به آن را به منزله فن آوری حمل و نقل جهانی آینده نگاه می کنند.

فن آوری حمل و نقل هایپرلوپ که در حال حاضر یک قرارداد توسعه با شهر براتیسلاوا در کشور اسلواکی دارد قرار است این شهر را به شهر برنو در کشور جمهوری چک متصل کند. این فن آوری زمان مسافرت بین این شهر را از 1.5 ساعت به 10 دقیقه کاهش می دهد. این بخشی از پروژه بزرگتر اتصال براتیسلاوا به پایتخت جمهوری چک یعنی شهر پراگ است. برونو به عنوان یک مرکز حمل و نقل در حال حاضر دارای یک ایستگاه اصلی قطار با 500 ترن است که روزانه 50000 مسافر را جابجا می کند.

شهردار برونو اظهار می دارد: متصل شدن برونو با پراگ و تلاشهایی در زمینه اتصال با پراگ و دیگر شهرهای ناحیه با استفاده از فن آوری نسل آینده وجود دارند زمینه را برای رفتن به عصر جدید مهیا می کنند.

در کره جنوبی، انستیتیو تحقیقات راه آهن کره (KRRI) اعلام کرده است که برنامه ای برای توسعه و راه اندازی هایپر تیوب برای اتصال سئول با بندر بوسان دارد. در طی سه سال آینده، KRRI به همراه شریکش بر روی طرح  راه اندازی یک ترن مغناطیسی در یک تیوب کم فشار با سرعتی نزدیک به سرعت صوت کار خواهند کرد.

مسابقه برای توسعه و راه اندازی هایپرلوپ آغاز شده است. یکی از مقامات کره جنوبی اظهار می دارد: بسیاری از کشورها از قبیل آمریکا، کانادا و چین برای رهبری فن آوری آینده رقابت می کنند. ما هم همچنین تلاشمان را برای پیش افتادن در این رقابت انجام می دهیم.

 

3 دیدگاه

    1. لوکوموتیو دیزلی وبرقی قراره با زیمنس المان طراحی کنن
      ببین چقدرتودلشون به مامیخندن
      قطار مغناطیسی هم واسشون قدیمی شده رفتند سراغ هایپرلوپ

  1. ببين كره جنوبي كجاست ما كجاييم در تمام تكنولوژي هاي برتر جزو پنج كشور برتر دنياست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا